Berta Sándor

Ausztriában szigorúbban büntetnék a kéretlen reklámhívásokat

Jelenleg naponta akár 15 000 kéretlen reklámhívást is regisztrálnak Ausztriában. A kialakult helyzeten a fogyasztóvédelmi törvény drasztikus szigorítása sem segített. Most tovább szigorítanák a jogszabályt.

Johann Maier, az Osztrák Szociáldemokrata Párt fogyasztóvédelmi szóvivője kíméletlen harcot hirdetett a kéretlen reklámhívások ellen. 2011-ben 37 000 euróról 58 000 euróra emelték az ilyen beszélgetésekért kiszabható maximális bírságot, azonban ekkora büntetést még sosem szabtak ki. A politikus úgy vélte, hogy minimum 10 000 euróval kellene büntetni minden ilyen esetet és növelni kellene a maximum kiszabható összeget is.

Az osztrák távközlési hatóságok tavaly 4021 esetben tettek feljelentést kéretlen reklámhívások miatt, azonban csupán 171 ügyben folytattak le büntetőeljárást és összesen 41 727,14 euró pénzbüntetést szabtak ki az elkövetőkre. Ez azt jelenti, hogy az átlagos büntetés 244,01 eurót tett ki. A legmagasabb büntetés 7000 euró volt.

A probléma nem csak Ausztriát érinti. Berlinben a prima call GmbH-t 50 000 euróra büntették, míg az olasz trösztellenes hivatal három társaságra 100 000, a Telecom Italia konszernre pedig 130 000 eurós büntetést szabott ki. Maier közölte: gyakori eset, hogy a hívók különböző jogcímeken próbálnak kicsalni a felhasználókból jelentős összegeket. Van, hogy a hívás után levelet vagy ügyvédi felszólítást kapnak. "Fontos, hogy ne fizessenek" - hangsúlyozta a szóvivő.

A német kormány 2007 szeptemberében jelentette be, hogy a jövőben szigorúbban büntetné a kéretlen telefonhívásokat. Az előírás ellen vétőket általában 50 000 euróval sújtják, míg a maximum összeg 250 000 euró lehet. Aki a jogszabályt megsérti, perelhető és akár kártérítés fizetésére is kötelezhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • amitakartok #6
    Az semmi, minket éveken át csesztettek: TÖBBSZÖRI LEMONDÁS ELLENÉRE is csak küldtek és küldtek.

    Aztán egyszer meg női öregkori vizelettartási blablabla reklámot kaptunk (nem vicc!), de apróbetűben ott volt, hogy harmadik féltől megvették az elérhetőségeinket XY direkt marketingre vonatkozó törvény hatályain belül, korcsoport és nem alapján kiválasztották és az alapján postáztak.
  • Zoliz #5
    Legalabb kimondod a lenyeget amit a birka magyar mar megszokott! Perelni kene a "kitarto kocsogok"-et zaklatasert. En majdnem leestem a letrarol mikor vartam egy fontos hivast es egy idiota zaklatast kaptam cserebe. Na engem peldaul mar utalnak a zaklato kisasszonyok akiket ehberert dolgoztatnak,hogy zaklassanak minket. Aki kitalalta a direkt marketinget a legnagyobb kocsog a vilagon, bar azok is akik istenitik ezt.
  • GaborT28 #4
    Így nézik hülyének a magyar embert!
  • GaborT28 #3
    Itthon kezdhetnénk a Mester Kiadóval és csordájával. Kéretlenül küldik a csomagjaikat egy telefonhívás után (amiben egyértelműen elutasítjuk a ránksózni kívánt hulladékjukat); küldik a szemetet, majd 1-2 hónap után kamatostul követelik a "termék" kifizetését.
  • HuAn82 #2
    Itthon is kezdhetnének már valamit ezzel a problémával a "megfelelö" szervek.
  • Cat #1
    engem a saját szolgáltatótól érkező reklámsmsek kergetnek ki a világból. "Tölts fel ennyit és ennyit nyerhetsz!" "Részt veszel x játékunkban, mert feltöltötted a telefonod!" "Sajnos most nem nyertél, de ha feltöltesz több lesz az esélyed!" stb.