Gyurkity Péter

A telefonhívások fele lesz csalás

Erre számít egy amerikai cég az USA-ban, amennyiben elmaradnak az ellenlépések.

A kéretlen üzenetek napjainkban nemcsak az interneten, de a mobiltelefonok területén is komoly problémának számítanak, mi több, ez utóbbi téren rohamosan terjednek a nem kívánt és a kifejezetten kártékonynak minősülő hívások, amelyek elkövetői különböző trükkökkel igyekeznek elérni, hogy a hívott fél fogadja a hívást. A növekedés ütemére hívja most fel a figyelmet egy amerikai cég, amely komoly számokkal riogat.

A First Orion saját adataira támaszkodva számolt be a napokban arról, hogy míg 2017-ben az összes amerikai telefonhívás mindössze 3,7 százaléka volt kártékonynak, illetve nem kívántnak minősíthető, ez az arány idén várhatóan eléri majd a 29,2 százalékot, ami óriási ugrásnak bizonyulna egyetlen év alatt. A folyamat lendületét jól jelzi, hogy jövőre már 44,6 százalékot is elérhetik ezek a kéretlen hívások, a sikeres akciók arányát pedig az elkövetők azzal igyekeznek növelni, hogy különböző trükkökkel bírják rá a hívott felet a kommunikációra, vagy legalábbis annak megkezdésére. Több eltérő megoldást is felsorolnak, ezek száma várhatóan szintén növekedni fog.

A leggyakoribb és legnépszerűbb trükk a hívószám elrejtése, illetve annak álcázása. A „spoofing” tehát itt is bevett megoldásnak minősül, sokszor azt a célt szolgálva, hogy minden esetben helyi számként tüntessék fel a hívás kezdeményezőjét, megkerülve a hagyományos blokkoló alkalmazásokat, amelyek kizárólag az ismert és az interneten is listázott spam-számok adatbázisai alapján végzik dolgukat. A First Orion persze ezzel szemben saját fejlesztését igyekszik népszerűsíteni, állításuk szerint a CallPrinting névre keresztelt platform valós időben azonosítja be a nem kívánt hívásokat, itt pedig gépi tanulást is bevetnek a minél jobb eredmény érdekében. A teljes hálózatra kiterjedő, részletes analízisen alapuló szoftverek vehetik csak fel a versenyt az elkövetőkkel, ők legalábbis erre alapozzák munkájukat.

Az amerikai példát jó eséllyel az európai kontinensen is követjük majd, itt tehát számíthatunk a hasonló spam-hívások rohamos terjedésére, amire időben fel kell készülnünk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Egyreszt van egy olyan hianyossag az amerikai rendszerekben, hogy barki barmilyen telefonszamot kiirathat a sajatja helyett. Erre a torvenyi szabalyozas a legegyszerubb valasz, a szolgaltatokat kotelezni kell, hogy nem jelenithetnek meg hamis szamot egy hivasnal. A technologia adott hozza.

    A masik amit csalasnak vesz, azok az automatizalt telefonhivasok, azaz amikor reklamcelbol hivnak. Az amerikaiak mar annyira elszoktak a hagyomanyos hanghivasoktol, hogy jelenleg a hanghivasok harmada mar spam. (kampanyidoszakban egyebkent nallunk is) Az sms-ek eseten mar Europaban is jo ideje a gepi uzenetek teszik ki a forgalom nagyobbik reszet. A vallalat hogy eladja a sajat megoldasat a telefoncegeknek, azt josolja, hogy nemsokara a hanghivasok jelentos resze is spam lesz.

    Mint irtam a valojaban karos probalkozasok konnyen kiszurhetoek ha kotelezo a szolgaltatonak kiszurni oket. Olyankor a legrosszabb esetben is ismeretlen szamkent jelenik meg a hivo, amit az emberek jelentos resze nem vesz fel es biztosan nem hiv vissza. Ezzel a csalas resze a dolognak kiszurheto. A reklamokkal kapcsolatban is a torveny lenne a jo megoldas, be kellene tiltani eleg sulyos buntetes mellett es akkor mindjart nem lesz kedve a cegeknek erre penzt aldozni. (elvileg az EU mar ebben az ugyben lepett, tobb kevesebb sikerrel)
  • Cefet #1
    De mi az oka, célja ezeknek a hívásoknak? Erről is írhattatok volna néhány sort...