Berta Sándor

Reding egyetlen napos szolgáltatóváltást akar

Viviane Reding, az Európai Unió médiaügyi és távközlési biztosa drasztikusan lerövidítené a telekommunikációs szolgáltatóváltás idejét. Viviane Reding erről legfrisebb videoüzenetében beszélt.

Az európai uniós biztos elmondta: el akarja érni, hogy az EU minden tagállamában a távközlési szolgáltatóváltás legfeljebb egy napot vegyen igénybe. Írországban és Máltán erre már most lehetőségük van a lakosoknak. "Azt szeretném, hogy minden európai uniós állampolgár egy nap alatt szolgáltatót válthasson. Ez nem csak a versenyt erősítené, de a fogyasztók érdekeit is szolgálja" - közölte a politikus, aki egyúttal felszólította az Európai Parlamentet és az Európai Minisztertanácsot, hogy mielőbb dolgozzon ki ennek megfelelő új szabályozást.


Egy másik javaslat szerint pedig mind a 27 EU-tagországban lehetővé kell tenni az emberek számára a vezetékes és a mobil telefonszámaik megtartását szolgáltatóváltás esetén. Egy ezt biztosító rendelet ugyan már 2003 óta hatályban van, azonban a mobil számok esetében is el kell érni, hogy a számhordozhatóság maximum 24 óra alatt megvalósulhasson.

Felmérések szerint eddig 24 millió vezetékes és 60,2 millió mobil telefonszám tulajdonosa élt a szabályozás biztosította lehetőséggel. Egyes esetekben azonban a folyamat akár 2 vagy 3 hetet is igénybe vesz. Az átlagos időtartam a mobil hálózatok esetén 8,5 nap, míg a vezetékes hálózatoknál 7,5 nap. "A lengyelek és az olaszok ebből a szempontból rosszabb helyzetben vannak" - tette hozzá Reding. Az európai uniós biztos ezzel arra utalt, hogy a mobil számhordozhatóság Lengyelországban átlagosan 38, Olaszországban pedig 15 nap. Az ilyen hosszú átállási idő pedig semmi esetre sem elfogadható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • neoG #6
    nem tudom közületek valaki is vitt át számot,én megtettem.bementem vodához.mondtam viszem a számot.ok.itt meg itt írd alá.papírt töltöttünk, faxoltak, és mondták, hogy várni kell, majd hívnak.köbö 1-2 óra múlva hívtak, hogy lehet menni.mentem, adtak nyilatkozatot,ezután be a t-mobilba.papírok kitöltése, időpont egyeztetve az átállásról.egy fél délutánt felemésztett, meg a megbeszélt időpontban úgy negyed/fél óráig nem volt telefonom.nekem ennyi volt.nem tudom, hogy más ennyivel megúszta e, de szerintem korrekt.
  • Sanyix #5
    ja ezek ilyen fasszájúak.
  • Skynet85 #4
    a 40 oldal doksi amire még a vizelet mintád is felkerül, mert, hogy a pibe ne kéne már ahhoz hogy számot hordozz, plusz a a másik 40 oldalnyi felesleges ikatátás 30 helyre, amiből kb 2-nek van értelme... nahmeg ha már itt hagysz minket keci akkor szopjááá...
  • rudymester #3
    Végre egy értelmes javaslat. A napokban nézegettem az egyik szolgáltató honlapját a számhordozásról. 2-3 hét az átfutása az egésznek. Mit csinálnak ezek, leveleznek a hagyományos "csigapostával"? A mai mindent behálózó elektronikus világban pár kattintás után kideríthetnék, hogy nincs tartozásom és vihetem a számot. Mi tart ezen 2-3 hétig?
  • tomcsa4 #2
    Csak helyeselni tudom. Múlt évben is meghökkenve olvastam ,hogy idehaza még mindig 45 napos a határidő. Jó, ez a 45 nap egy maximum érték, de akkor is pofa leszakító.
  • haxoror #1