Berta Sándor
Az Apple AppStore programok kétharmadát egyszer sem töltötték le
Hiába érhető el az Apple alkalmazásboltjában több százezer szoftver, a felhasználók ezeknek csupán egy kis részét töltik le és telepítik készülékeikre.
"A valóság az, hogy csupán néhány ezer alkalmazás ér el jelentős letöltési számokat" - jelentette ki Christian Henschel, az Adeven cég vezérigazgatója. Az Adeven Apptrace nevű megoldása kifejezetten a mobil programok használatának mérésére készült. A szakember szerint ugyan valóban vannak olyan termékek, amiket csak az emberek egy kis csoportja használ, de a legtöbb szoftvert gyakorlatilag zombinak lehet nevezni.
Henschel szerint a probléma nem az elérhető alkalmazások minőségében, hanem az Apple zárt rendszerében keresendő, vagyis hiába jók a programok, ha azokat az okostelefonok és a táblagépek tulajdonosai nem vagy alig találják meg. "Nincs egy igazán jó kereső, így az új termékek felfedezésének egyetlen módja, ha a toplistákat böngésszük" - hangsúlyozta a szakember. Az a fejlesztő, aki nem tudja rövid időn belül a toplistákra bejuttatni a szoftverét, az gyakorlatilag hiába vár a sikerre. A gond csak az, hogy a Top25-ben szinte mindig ugyanazon cégek megoldásai találhatók meg. Ezek a vállalatok ugyanakkor dollármilliókat adnak ki azért, hogy ilyen előkelő helyekre kerüljenek, vagyis nem feltétlenül az alkalmazásaik kitűnő minősége miatt szerepelnek a toplistákon.
A független, kis fejlesztői közösségek így teljesen a háttérbe szorulnak. A kevéssé ismert fejlesztők közül néhányan csak azért lettek sikeresek, mert meglévő vagy alternatív marketingcsatornákkal rendelkeztek. Ide sorolhatók azok a programozók is, akik bloggerként vagy podcast-készítőként is tevékenykednek. A problémát már az Apple is felismerte, ugyanakkor a kialakult rendszer meglehetősen lassan változik meg. A társaság februárban felvásárolta a Chomp céget, amelynek keresője kifejezetten a mobil szoftvereket kutatja fel, a használt technológiát pedig hamarosan integrálhatják az Apple AppStore keresőjébe.
"A valóság az, hogy csupán néhány ezer alkalmazás ér el jelentős letöltési számokat" - jelentette ki Christian Henschel, az Adeven cég vezérigazgatója. Az Adeven Apptrace nevű megoldása kifejezetten a mobil programok használatának mérésére készült. A szakember szerint ugyan valóban vannak olyan termékek, amiket csak az emberek egy kis csoportja használ, de a legtöbb szoftvert gyakorlatilag zombinak lehet nevezni.
Henschel szerint a probléma nem az elérhető alkalmazások minőségében, hanem az Apple zárt rendszerében keresendő, vagyis hiába jók a programok, ha azokat az okostelefonok és a táblagépek tulajdonosai nem vagy alig találják meg. "Nincs egy igazán jó kereső, így az új termékek felfedezésének egyetlen módja, ha a toplistákat böngésszük" - hangsúlyozta a szakember. Az a fejlesztő, aki nem tudja rövid időn belül a toplistákra bejuttatni a szoftverét, az gyakorlatilag hiába vár a sikerre. A gond csak az, hogy a Top25-ben szinte mindig ugyanazon cégek megoldásai találhatók meg. Ezek a vállalatok ugyanakkor dollármilliókat adnak ki azért, hogy ilyen előkelő helyekre kerüljenek, vagyis nem feltétlenül az alkalmazásaik kitűnő minősége miatt szerepelnek a toplistákon.
A független, kis fejlesztői közösségek így teljesen a háttérbe szorulnak. A kevéssé ismert fejlesztők közül néhányan csak azért lettek sikeresek, mert meglévő vagy alternatív marketingcsatornákkal rendelkeztek. Ide sorolhatók azok a programozók is, akik bloggerként vagy podcast-készítőként is tevékenykednek. A problémát már az Apple is felismerte, ugyanakkor a kialakult rendszer meglehetősen lassan változik meg. A társaság februárban felvásárolta a Chomp céget, amelynek keresője kifejezetten a mobil szoftvereket kutatja fel, a használt technológiát pedig hamarosan integrálhatják az Apple AppStore keresőjébe.