Berta Sándor
A Facebookon elhelyezett reklámok 80 százalékára botok kattintanak
Egy amerikai vállalkozás komoly kritikákat fogalmazott meg a népszerű közösségi oldallal szemben. A Limited Run zenei szolgáltató azt állítja, hogy a hirdetési felületek többségét teljesen feleslegesen vásárolta meg.
A cég blogbejegyzésében bejelentette, hogy többek között ezért is hagyják ott a platformot. A szolgáltató saját elemzéseire hivatkozik, amelyekben megállapította, hogy az értékesített reklámfelületekre való kattintások csupán 20 százaléka származik valódi felhasználóktól, a többi 80 százalékot minden bizonnyal az úgynevezett internetes botok generálják. Mindez azután derült ki, hogy a Limited Run hat külső és egy saját fejlesztésű elemző eszköz segítségével megvizsgálta a Facebook által alkalmazott módszereket.
"Amikor a Facebook hirdetési rendszerét teszteltük, akkor sajnos néhány nagyon furcsa dolgot tapasztaltunk" - közölték a vállalat illetékesei. A hirdetésekre való kattintások 80 százaléka olyan ügyfelektől származott, akik kikapcsolták a JavaScriptet. Tény, hogy az internetezők egy része - becslések alapján 1-2 százaléka - teljesen kikapcsolja böngészőjében a szkriptek használatát. Azonban a cég illetékesei végül arra a következtetésre jutottak, hogy olyan kattintásokért fizettek, amit voltaképpen online botok generáltak.
Tom Mango, a társaság alapítója ugyanakkor elmondta, hogy volt még egy oka annak, hogy minden üzleti kapcsolatot megszüntetnek a Facebookkal. A közösségi portálon még mindig Limited Pressing néven található meg a profiljuk. Ugyan lett volna lehetőség a profil átnevezésére, azonban a platform ezért azt kérte, hogy havonta legalább 2000 dollár értékben béreljenek hirdetési felületeket. "A Facebook túszul ejtette a nevünket" - fakadt ki Mango. Ezért válaszul a jövőben hanyagolni fogják az oldal használatát és marketingtevékenységüket inkább a Twitterre összpontosítják.
A cég blogbejegyzésében bejelentette, hogy többek között ezért is hagyják ott a platformot. A szolgáltató saját elemzéseire hivatkozik, amelyekben megállapította, hogy az értékesített reklámfelületekre való kattintások csupán 20 százaléka származik valódi felhasználóktól, a többi 80 százalékot minden bizonnyal az úgynevezett internetes botok generálják. Mindez azután derült ki, hogy a Limited Run hat külső és egy saját fejlesztésű elemző eszköz segítségével megvizsgálta a Facebook által alkalmazott módszereket.
"Amikor a Facebook hirdetési rendszerét teszteltük, akkor sajnos néhány nagyon furcsa dolgot tapasztaltunk" - közölték a vállalat illetékesei. A hirdetésekre való kattintások 80 százaléka olyan ügyfelektől származott, akik kikapcsolták a JavaScriptet. Tény, hogy az internetezők egy része - becslések alapján 1-2 százaléka - teljesen kikapcsolja böngészőjében a szkriptek használatát. Azonban a cég illetékesei végül arra a következtetésre jutottak, hogy olyan kattintásokért fizettek, amit voltaképpen online botok generáltak.
Tom Mango, a társaság alapítója ugyanakkor elmondta, hogy volt még egy oka annak, hogy minden üzleti kapcsolatot megszüntetnek a Facebookkal. A közösségi portálon még mindig Limited Pressing néven található meg a profiljuk. Ugyan lett volna lehetőség a profil átnevezésére, azonban a platform ezért azt kérte, hogy havonta legalább 2000 dollár értékben béreljenek hirdetési felületeket. "A Facebook túszul ejtette a nevünket" - fakadt ki Mango. Ezért válaszul a jövőben hanyagolni fogják az oldal használatát és marketingtevékenységüket inkább a Twitterre összpontosítják.