MTI

Ezer kamera kellene Budapest belvárosába

Ha Budapesten bevezetik a dugódíjat, és annak határa a Hungária körút és a Margit körút lesz, akkor 260-280 csomópontban mintegy ezer kamerát kellene telepíteni egy forgalmi adatok értékelésével foglalkozó cég szakértője szerint.

Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. munkatársa szerint ehhez képest Londonban 197, Milánóban pedig 43 kamera látja el ezt a feladatot, az eltérés a városok különböző szerkezetéből adódik. A kameráknak legalább a fizetős időszakban folyamatosan működniük kell, tehát nem csak az egyszeri beszerelést, de a karbantartást is biztosítani kell - jegyzi meg a cég. dugódíj beszedéséhez azonban többféle rendszer is telepíthető, a választott technológia ugyanakkor számos tervezési, kivitelezési és üzemeltetési követelménynek kell, hogy megfeleljen. Ezek egyik legfontosabb eleme a védendő területre behajtó járművek regisztrálása; Európa nagyvárosaiban a kamerás rendszer terjedt el a leginkább.

Megoldás lehet az is, ha a hidak lesznek fizetősek. Ez egyszerűbb és átláthatóbb struktúrát eredményezne, emellett lényegesen kevesebb, mintegy 50 darab kamerára lenne szükség a nyolc fővárosi híd megfigyeléséhez. Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. szakértője szerint ahogy az autópályáknál, a budapesti utcák esetében is fizetőssé lehet tenni az úthasználatot GPS-es nyomkövetésen alapuló rendszerrel. A járműbe szerelt fedélzeti egység rögzíti a gépkocsi helyzetét és követi annak mozgását. A GPS-alapú dugódíjrendszer kizárja az ellenőrzőpont kikerülését, mivel a fedélzeti eszköz a teljes útvonalat észleli. Ennek a bekerülési költsége azonban nagyon magas, de a jövő a szakértő szerint ebbe az irányba mutat.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója múlt héten a Gazdasági Rádió Mozgásban című műsorában azt mondta, hogy nincs meg a budapesti dugódíj bevezetésének teljes körű feltételrendszere. Közlése szerint a dugódíjnak van közlekedésszakmai létjogosultsága, de csak akkor, ha a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósulnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #6
    Most nem azért, de én pont leszarom a belvárost, jelenleg is. A Hungária vonalán jelenleg se megyek beljebb, csak ha nagyon-nagyon muszáj, és ha tehetem akkor inkább tömegközlekedek (cég fizeti a bérletet). Ha teljesen nem lehet majd autózni, majd zárhatják a Mammutot, a Corvint, az Allét, az Arénát vagy mi a tököt, meg az összes többi pénzköltő helyet, az utolsó Gyrosossal bezárólag. Biztosan nagyon jó lesz ez mindenkinek. Ott lesz a belváros pár kocsmával - befelé majd bliccelhetnek a berúgni vágyók péntekenként, kifelé meg mehetnek taxival - aztán amit rajtuk keresnek, abból fog állni a belváros GDP-je. Ha nem elég mély a gödör, ássuk lejjebb magukat, elvtársak.

    Vitézy Dávid meg huszonéves tacskóként pont jó helyen volt a VEKE élén, mert ott még mondott értelmes dolgokat. Most meg hogy hatalma lett, az teljesen elvette az eszét. Mondjuk ez lehet fertőző, mert a jelenlegi vezetésre általában véve is igaz.

    Látom már lentebb is feltűnt valakinek, hogy Magyarországon az "autósokat" még mindig a kommunista reflexek alapján, olyan állatként kezelik, akiről le lehet még 1 bőrt húzni, hiszen "luxuscikk", autó van a birtokában. Tán észre lehetne venni, hogy nem 1970-et írunk, és az hogy van valakinek valami huszonéves romja, az nem jelenti azt, hogy a felső 10ezerbe tartozik. Meg tán azt is észre lehet venni, hogy aki az autósokat szopatja, az pont az ország legnagyobb szavazóbázisát szopatja. Hiába fognak regisztrációt, vagy akármi fost csinálni, sajnos meg fogok neki felelni, akárhogy is találják ki a feltételeket, és sajnos nem fog menni a hatalom megtartása, ami kurva nagy negatív bravúr lesz egy 2/3 után.
  • halgatyó #5
    Pedig valójában kik is azok az "autósok"?
    Magyarországon 2.9 millió személygépkocsi van, amelyek túlnyomó többsége családi használati eszköz. Vagyis, ha 1 autóra átlagosn 2,5 EMBERT számolok, akkor ez bizony 7,5 millió ember!

    Ez nem a felső tízezer! Ez a dolgozó középosztály.

    Ezekhez még illene hozzászámolni azokat, akik szívesen vennének autót, ha tudnának (pénz), és azokat, akik szívesen közlekednének vele, ha tudnának vezetni (többnyire nagyon idős emberek, de nemcsak ők).
    Velük együtt becslésem szerint az ország lakosságának 99%-a az autózás által biztosított MÉRHETETLEN ÉLETMINŐSÉG mellett szavaz.

    Sajnos, a rendszerváltás óta a középosztály (és az autósok) lassú visszaszorítása, elpusztítása folyik. Kormányzati ciklustól függetlenül, ország- sőt kontinens-határokon átívelő tendencia ez, amelyet semmilyen fejlődés sem magyaráz, de még a "környezetvédelem" oly gyakran a pofánkba hazudott ocsmány aljasságai sem.
    Valójában nincs rá ésszerű magyarázat.
  • halgatyó #4
    Nincs még egy csoportja (részhalmaza) a társadalomnak, amelyre ennyi mocsok zúdulna, mint az "autósokra"! Nincs még egy társadalmi csoport, amelynek ennyi kötelezettsége és ilyen kevés joga lenne, nincs még egy csoport, amely ennyi adót fizetne be az államkasszába, és ezért csak b**tatást kapna és kiszolgáltatottságot az összes szennydögokádék maffiának!

    Ehhez a mérhetetlen mocsokhoz és aljassághoz asszisztál a tákolmánybíróság is, amely egy 1996-os határozatával a parkolási maffiák karmaiba lökte a tisztességes dolgozó embereket,
    vagy amely megtorpedózta a kormány egy normális és az igazságosság irányába ható rendeletét, amely felszámolta volna a parkolási maffiák szinte tetszőleges ideig érvényes pénzkövetelési lehetőségeit, miközben a parkolójegyek 1 év alatt kifakultak...
    azóta a tákolmánybíróság tekinténye a szememben egy döglött galambénál is kisebb.

    Az egész behajtási díj egy őrült aljasság!!!
    Maga a hivatkozási alap pedig egy orbitális hazugság!
    Még hogy az eu akarta a bevezetését....

    Képzeljük csak el, ahogy a magyar (-nak mondott) fél tárgyal az eu illetékesével.
    Azt mondja az eu illetékes: figyusz degeszkém, mi adunk nektek némi pénzt a 4-es metróra, hogy ne maradjanak már úszómedencés villák nélkül az elvtárskák... de aztán azt a dugódíjat tessék ám bevezetni!
    Nem baj, ha a 4-es metró sohasem épül fel, nem baj, ha 8-szor annyiba kerül, mint bárhol másutt a világon...
    nem baj, ha a kapott pénz 80%-át szétlopkodják az elvtársak...
    nem baj, ha évekig szét van túrva Budapest...

    Csak a dugódíjat, azt tessék bevezetni, különben visszakérjük a pénzt!

    Mi a fene ez? Itt valaki nagyon megőrült!
  • Hengelhoffer #3
    Az is nonszensz, hogy a Hungária krt-tól szednék. A körön belül lakóknak is kell fizetni? Bp. hány százaléka lakik a körön belül? Ezekre, és még sok kérdésekre nincs még válasz. Szerintem az embereket ez jobban érdekelné, minthogy hány nyüves kamera kell a bevezetéshez.
    Budapest élhetetlen lett. Felháborító az egész, és az is, ahogyan kommunikálják. Ez nem közlekedéstechnikai fejlesztés, vagy a belváros dugómentesítése. Ez kőkemény adó, amelyet megint az autósoktól szedik be.
  • aaaaa #2
    Gettósítsuk el csak tovább a belvárost. Aki Pestre merészel jönni, fizessen. Aki megmozdul az autójával fizessen, ha nem mozdul vele akkor is. Hídpénz, útadó, parkolási maffia pénzek. Miért nem tiltják be egyből az autózást, az sokkal egyszerűbb ? Kell a pénz az újabb Rolls-Roycera ... Erre megy el a pénzünk, véletlenül sem útépítésre.
    Észre kellene venni, hogy általában nem szórakozásból autókázik az emberek többsége a város belsejében. Lehet hogy csak egyszerűen a munkáját végzi.
  • lamer the true #1
    "a dugódíjnak van közlekedésszakmai létjogosultsága"

    Nincs!