Berta Sándor
A táblagépek terén a Samsung megelőzte az Amazont
Az idei esztendő első negyedévében a dél-koreai társaság sikeresen megelőzte az amerikai riválisát a tábla PC piacon és feljött a második helyre. Az Apple pozíciója továbbra sincs veszélyben.
A kaliforniai vállalat az év első három hónapjában 13,6 millió iPad készüléket adott el világszerte, ez az NPD Displaysearch adatai alapján 62,8 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Mindez azt jelenti, hogy az Apple megerősítette az első helyét, 2011 utolsó negyedévében ugyanis a cég piaci részesedése 57 százalék volt.
A második helyen már nem az Amazon, hanem a Samsung található. A dél-koreai társaság 2012 első negyedévében 1,6 millió táblagépet értékesített. A piaci részesedése ennek megfelelően 7,5 százalék. Az Amazon ugyan egy pozíciót vesztett, de nem szorult le a képzeletbeli dobogóról. A kereskedelmi konszern 0,9 millió tábla PC-t adott el, ez 4 százalékos piaci részesedést jelent. A negyedik helyen holtverseny alakult ki. Mind a Research In Motion, mind az Asus egyaránt félmillió készüléket értékesítette, ami 2,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A helyzet a közeljövőben sem nagyon változhat, az egyetlen kérdés, hogy vajon az Amazon képes lesz-e visszaszerezni a második helyet? Ez nagyban függ attól, hogy vajon az Egyesült Államokon kívül mikor lesz elérhető a Kindle Fire és mennyire vásárolják majd a felhasználók. Az IDC piackutatói mindenesetre arra számítanak, hogy az Android 2015-re vezető pozícióba kerül a táblagépek piacán. Az Apple ugyanakkor továbbra is a legnagyobb gyártó marad.
A mobil PC-k területén is az Apple áll az első helyen. Az idei esztendő első negyedévében a társaság 17,2 millió mobil PC-t (táblagépet és notebookot) szállított ki, ami közel a kétszerese a Hewlett-Packard által eladott mennyiségnek, s 22,5 százalékos piaci részesedést jelent. A harmadik helyen az Acer, a negyediken a Lenovo, az ötödiken pedig a Dell található.
A kaliforniai vállalat az év első három hónapjában 13,6 millió iPad készüléket adott el világszerte, ez az NPD Displaysearch adatai alapján 62,8 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Mindez azt jelenti, hogy az Apple megerősítette az első helyét, 2011 utolsó negyedévében ugyanis a cég piaci részesedése 57 százalék volt.
A második helyen már nem az Amazon, hanem a Samsung található. A dél-koreai társaság 2012 első negyedévében 1,6 millió táblagépet értékesített. A piaci részesedése ennek megfelelően 7,5 százalék. Az Amazon ugyan egy pozíciót vesztett, de nem szorult le a képzeletbeli dobogóról. A kereskedelmi konszern 0,9 millió tábla PC-t adott el, ez 4 százalékos piaci részesedést jelent. A negyedik helyen holtverseny alakult ki. Mind a Research In Motion, mind az Asus egyaránt félmillió készüléket értékesítette, ami 2,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A helyzet a közeljövőben sem nagyon változhat, az egyetlen kérdés, hogy vajon az Amazon képes lesz-e visszaszerezni a második helyet? Ez nagyban függ attól, hogy vajon az Egyesült Államokon kívül mikor lesz elérhető a Kindle Fire és mennyire vásárolják majd a felhasználók. Az IDC piackutatói mindenesetre arra számítanak, hogy az Android 2015-re vezető pozícióba kerül a táblagépek piacán. Az Apple ugyanakkor továbbra is a legnagyobb gyártó marad.
A mobil PC-k területén is az Apple áll az első helyen. Az idei esztendő első negyedévében a társaság 17,2 millió mobil PC-t (táblagépet és notebookot) szállított ki, ami közel a kétszerese a Hewlett-Packard által eladott mennyiségnek, s 22,5 százalékos piaci részesedést jelent. A harmadik helyen az Acer, a negyediken a Lenovo, az ötödiken pedig a Dell található.