Berta Sándor
Kevesebb táblagép fogy
A távmunkára és a digitális oktatásra való átállás hatásai még nem érződnek az eladási számokban.
Az IDC piackutató cég legfrissebb összesítése alapján először érezhetők a koronavírus-járvány negatív hatásai a táblagépek piacán. Mindez azért is érdekes, mert a távmunka és a digitális oktatás előtérbe kerülésével arra lehetett számítani, hogy a kereskedők a korábbi negyedévekhez képest sokkal többet értékesíthetnek ezekből a készülékekből.
Globális viszonylatban 18,1 százalékkal kevesebb táblagépet adtak el. A legnagyobb, 30,4 százalékos visszaesést, az Apple szenvedte el. A konszern 2019 első negyedévében még 9,9 millió eszközt értékesített, míg az idei esztendő hasonló időszakában 6,9 millió darabot. Ennek ellenére továbbra is a kaliforniai vállalat számít ezen a területen a vezető gyártónak. A második legnagyobb, 8,3 százalékos visszaesés a Huawei nevéhez fűződött. Az időszak nyertesei ugyanakkor az Amazon, a Samsung és a Lenovo, amelyek 6,4; 3,9, illetve 1,9 százalékkal tudták növelni az értékesített készülékeik számát.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a felhasználók általában sokkal ritkábban vásárolnak új táblagépeket, mint például okostelefonokat. A területen az Apple piaci részesedése 28 százalék, míg a Samsungé 20,2 százalék. Az utóbbi annak is köszönhető, hogy a dél-koreai gyártó mind a hagyományos táblagépek, mint a billentyűzettel kiegészíthető modellek szegmensében növelni tudta az eladásait. Emellett a Samsung egyre nagyobb hangsúlyt fektet az 5G-támogatásra is. A Huawei piaci részesedése 12 százalék és a társaság elsősorban Kínában számít meghatározónak, más országokban azonban - például a MatePad Pro esetében - a hiányzó Google-szolgáltatások akadályozzák az értékesítést. A Lenovo piaci részesedése 6,4, míg az Amazoné 5,8 százalék. A Lenovo elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban, Japánban és Nyugat-Európában tudta növelni az eladásait, azok más régiókban csökkentek, míg az Amazon számára az USA a legfontosabb piac.
Az IDC piackutató cég legfrissebb összesítése alapján először érezhetők a koronavírus-járvány negatív hatásai a táblagépek piacán. Mindez azért is érdekes, mert a távmunka és a digitális oktatás előtérbe kerülésével arra lehetett számítani, hogy a kereskedők a korábbi negyedévekhez képest sokkal többet értékesíthetnek ezekből a készülékekből.
Globális viszonylatban 18,1 százalékkal kevesebb táblagépet adtak el. A legnagyobb, 30,4 százalékos visszaesést, az Apple szenvedte el. A konszern 2019 első negyedévében még 9,9 millió eszközt értékesített, míg az idei esztendő hasonló időszakában 6,9 millió darabot. Ennek ellenére továbbra is a kaliforniai vállalat számít ezen a területen a vezető gyártónak. A második legnagyobb, 8,3 százalékos visszaesés a Huawei nevéhez fűződött. Az időszak nyertesei ugyanakkor az Amazon, a Samsung és a Lenovo, amelyek 6,4; 3,9, illetve 1,9 százalékkal tudták növelni az értékesített készülékeik számát.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a felhasználók általában sokkal ritkábban vásárolnak új táblagépeket, mint például okostelefonokat. A területen az Apple piaci részesedése 28 százalék, míg a Samsungé 20,2 százalék. Az utóbbi annak is köszönhető, hogy a dél-koreai gyártó mind a hagyományos táblagépek, mint a billentyűzettel kiegészíthető modellek szegmensében növelni tudta az eladásait. Emellett a Samsung egyre nagyobb hangsúlyt fektet az 5G-támogatásra is. A Huawei piaci részesedése 12 százalék és a társaság elsősorban Kínában számít meghatározónak, más országokban azonban - például a MatePad Pro esetében - a hiányzó Google-szolgáltatások akadályozzák az értékesítést. A Lenovo piaci részesedése 6,4, míg az Amazoné 5,8 százalék. A Lenovo elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban, Japánban és Nyugat-Európában tudta növelni az eladásait, azok más régiókban csökkentek, míg az Amazon számára az USA a legfontosabb piac.