Gyurkity Péter
Az Apple és az Amazon tartja életben a tabletpiacot
A fenti két gyártó végzett a lista élén, ők viszont nem akadályozták meg a visszaesést.
Az okostelefonok piaca kapcsán arról már mi is beszámoltunk, hogy az első két helyezett kivételével nagyon nem lehetett oka az örömre a fontosabb gyártóknak, ez pedig a jelek szerint a táblák területén is így volt 2019 során. A teljes piac szűkülése egyértelmű, ez alól pedig csak az Apple és az Amazon tudott kibújni.
Az IDC tette közzé most saját részletes adatait, amelyek a teljes év fontosabb számait mutatják meg nekünk. Ebből kiderül, hogy ez a két cég tudta csak növelni saját részesedését (a szegmensen belül), míg a többiek visszaestek. Az Apple ezúttal a teljes torta 34,6 százalékát, az Amazon pedig (amely immár globális szinten egyben a legértékesebb márkának számít) 9 százalékot tudott magának megtartani, jócskán leszakadva a listavezetőtől. Előbbi cég sikerét leginkább az agresszív frissítési menetrenddel, valamint az árak lefaragásával magyarázták, amire jellemző, hogy az olcsóbb 10,2 hüvelykes iPad a teljes szállításaik 65 százalékát tette ki. Az Amazon eközben már inkább csak küszködött az amerikai piacon, viszont a komoly árkedvezmények révén (lásd Black Friday) végül mégis némi erősödést tudtak felmutatni.
A Samsung viszonylag jól muzsikált, amiben a billentyűzetbarát Galaxy Tab S6 segített, ez viszont önmagában nem tudta megakadályozni a visszaesést – bár időközben már az első 5G-tábláról is lerántották a leplet, amely éppen ezen típus módosított változataként jelenik meg a piacon. A Huawei és a Lenovo (nem meglepő módon) ismét a számukra hazai területen mutatott fel komoly eredményeket, a többi régióban azonban nem sok vizet zavartak, így itt nem tudták kikezdeni a legnagyobbak főbb számait. Az amerikai szankciók nyilván szintén nem segítettek ebben, viszont sem az Apple, sem pedig az Amazon nem kényelmesedhet el, hiszen a szűkülő globális piac ezt nem teszi számukra lehetővé.
Maga a táblapiac egyébként tavaly 1,5 százalékkal esett vissza a 2018-as összesített adathoz képest, ez várhatóan idén sem fog komoly mértékben megváltozni, bár az 5G megjelenése kisebb lendületet hozhat magával.
Az okostelefonok piaca kapcsán arról már mi is beszámoltunk, hogy az első két helyezett kivételével nagyon nem lehetett oka az örömre a fontosabb gyártóknak, ez pedig a jelek szerint a táblák területén is így volt 2019 során. A teljes piac szűkülése egyértelmű, ez alól pedig csak az Apple és az Amazon tudott kibújni.
Az IDC tette közzé most saját részletes adatait, amelyek a teljes év fontosabb számait mutatják meg nekünk. Ebből kiderül, hogy ez a két cég tudta csak növelni saját részesedését (a szegmensen belül), míg a többiek visszaestek. Az Apple ezúttal a teljes torta 34,6 százalékát, az Amazon pedig (amely immár globális szinten egyben a legértékesebb márkának számít) 9 százalékot tudott magának megtartani, jócskán leszakadva a listavezetőtől. Előbbi cég sikerét leginkább az agresszív frissítési menetrenddel, valamint az árak lefaragásával magyarázták, amire jellemző, hogy az olcsóbb 10,2 hüvelykes iPad a teljes szállításaik 65 százalékát tette ki. Az Amazon eközben már inkább csak küszködött az amerikai piacon, viszont a komoly árkedvezmények révén (lásd Black Friday) végül mégis némi erősödést tudtak felmutatni.
A Samsung viszonylag jól muzsikált, amiben a billentyűzetbarát Galaxy Tab S6 segített, ez viszont önmagában nem tudta megakadályozni a visszaesést – bár időközben már az első 5G-tábláról is lerántották a leplet, amely éppen ezen típus módosított változataként jelenik meg a piacon. A Huawei és a Lenovo (nem meglepő módon) ismét a számukra hazai területen mutatott fel komoly eredményeket, a többi régióban azonban nem sok vizet zavartak, így itt nem tudták kikezdeni a legnagyobbak főbb számait. Az amerikai szankciók nyilván szintén nem segítettek ebben, viszont sem az Apple, sem pedig az Amazon nem kényelmesedhet el, hiszen a szűkülő globális piac ezt nem teszi számukra lehetővé.
Maga a táblapiac egyébként tavaly 1,5 százalékkal esett vissza a 2018-as összesített adathoz képest, ez várhatóan idén sem fog komoly mértékben megváltozni, bár az 5G megjelenése kisebb lendületet hozhat magával.