15
-
#15 Azért én el tudnék képzelni egy bomba belépő pontot.
2-3Ft-al drágább lenne a percdíj mint másik hasonló csomagban, viszont akár külföldi iphone-okat is lényegesen olcsóbban lehetne hívni.
Mittomén 20 Ft a telefon /perc minden irányban, másik iphone-t hívni viszont csak 5Ft/perc ha külföldi akkor meg 15Ft/perc, stb stb.
Tehát lehetne egy olyan csomagot pakolni ami a hardver eladást is segíti. -
#14 Nem kellene ennyire lenézni az Androidot. Valóban, volt egy baromi rossz indításuk, konkrétan a 2.2-es verzió elötti Androidok mind a kukába mehetnek, de azóta már elég sokat fejlődött a rendszer és egy gyors, barátságos, könnyű kezelésű rendszerré vált. A legújabb verzió, a 4.0-ás pedig már kifejezetten felhasználóbarát, pár óra után simán meg tudja szokni és gond nélkül kezeli egy laikus is. -
kvp #13 Androidbol az also kategoria az ingyenes. A rossz hangminosegu, rossz terereju android-os szolgaltatast ugy hivjak, hogy free wifi es mar most is elerheto. Minden android tulajdonos (az open source-osok is) kapnak egy ingynes voip-os telefont. :-) -
#12 Apple mobilszolgáltató? Az jól hangzik... Az Apple "zseniális" politikájából kiindulva kapásból majd CSAK apple szolgáltatós előfizetőket lehet hívni...Persze Apple árakon (vagyis minden alaphangon 2-3szor többe fog kerülni mint máshol)...:)
Android mobilszolgáltató? Legyen 3 féle csomag,alsó közép és felsőkategóriás ügyfeleknek... Persze az alsókategóriában legyen szar hangminőség és térerő hogy tele fröcsöghessék a netet milyen szar az android mobilszolgáltatás..:) -
G_ArchAngel #11 Es 2 honapon belul a Samsung lemasolja...? -
NullZ3r0 #10 Tudom már mi lesz. "The new iPhone", közvetlen az Apple-Storeban megvásárolható, csak az Apple virtuális szolgáltatónál, máshol nem kapni, mert nem kompatibilis semmi épeszű SIM szabvánnyal. Prémium telefonhoz persze prémium szolgáltató jár prémium árakkal, így az előfizetés is Apple árazású lesz. Lesz a csomagban még "grátisz" iTunes meg iCloud, meg iNemtommi.
A prémium hasznon meg osztozik a szolgáltató és az Apple, a user meg vigyorog, mert megkapja hőn áhított telefonját. Mindenki jól jár. -
who am I 7 #9 mert félre olvastam, és azt hittem, h az apple lobbizik a törv.mod. mellett ..mondom, akkor biztos lehet benne az ember, h a mobilt is lefülelik..mondjuk bármikor lefülelhetik mind1 is. -
asgh #8 És ezt azért linkelted mert ... -
who am I 7 #7 ajaj....
a jovot nem lehet megkerulni, lehalgatas -
Papichulo #6 "Mondj egyet, amit csak ők tudnának biztosítani. "
Valami OnStar analogia, unlimited iTunes Match streaming, ingyenes iCloud push email, premium cable csatornak iPad-en... persze ezeket nem kizarolag ok tudnak biztositani, de mindegyik kapcsolodhatna valami Apple szolgaltatashoz. -
G_ArchAngel #5 Szvsz minden, eddig is partnernak minosulo szolgaltatonak lesz egy Apple csomagja, amit lehet majd az Apple store-ban a telefon melle venni. Valoszinuleg lesz egy design doboz es valami plusz, pl. Cloud tarhely, iTunes elofizetes, akarmi... -
#4 Mondj egyet, amit csak ők tudnának biztosítani. -
#3 A hálózatot ugyan nem ők üzemeltetik, hanem csak bérli, de az infrastruktúra egy mobil szolgáltatónál ennél jóval több elemből áll.
Ha megnézed, a TESCO és Lidl jelenleg azzal tud felhasználókat szerezni, hogy lényegében "eldobható" mobilokat árul, azaz baromi olcsó készülékeik vannak. A Tesco ráadásul jól is reklámozza magát, hiszen bár nem olyan jók a percdíjai, de sokan beeszik azt a szöveget, hogy megduplázzák a keretet.
Valóban, ha ki tudnak találni valami egyedi szolgáltatást, akkor az billenthet feléjük a mérleg nyelvén. Ugyanakkor persze az kell, hogy ez a szolgáltatás a felhasználók számára használható is legyen, ne csak jól hangozzon, hogy nekik ilyenjük is van.
A mobilszolgáltatás egy egészen más iparág, mint a hardvergyártás (vagy ha úgy tetszik, gyártatás). Míg a hardvereknél könnyen lehet tömegbázist kialakítani úgy, hogy elhitetjük az emberekkel, hogy a készülékük valamiben sokkal jobb, mintha másét használnák, ugyanez egy mobilcsomaggal már nem feltétlenül működik. -
Cat #2 "Kivéve persze, ha feladják a korábbi szemléletmódjukat és nekikezdenek olcsó, tömegkészülékeket is gyártani."
Egyrészt most sem ők gyártanak, hanem a Foxconn, másrészt piaci részesedésük/eladott termékek darabszáma alapján bőven is tömeggyártónak számítanak.
"nem lesz akkora kereslet a szolgáltatására, hogy megérje üzemeltetni."
Nem üzemeltetnek ők semmit. A boltokba/webes boltba beraknak plusz egy terméket, és megállapodásokat kötnek a nagy telefonszolgáltatókkal. Ez utóbbi nem bonyolult dolog, most is van pl. TESCO Mobile.
"a készülékeik pedig nem fogják tudni ezt a hátrányt legyőzni."
Dehogynem, ráadásul nem is biztos hogy versenyezniük kell. Pl. kiadnak olyan készüléket/ kapcsolódó szolgáltatást, amit csak ők árulnak, és/vagy csak az ő hálózatukban használható. -
#1 Lefordítva a dolgot: két olyan cég esélyes a mobilszolgáltató címre, amelyik rendelkezik saját telefontípussal.
Nincs ebben semmi meglepő, várható volt, hogy előbb vagy utóbb valamelyik telefongyártó meglépi ezt, csak megfelelő mennyiségű tőkével kell rendelkeznie hozzá.
Ami inkább meglepő, az az, hogy nem egészen 1 hónapja az egyik Apple vezető nyilatkozta, hogy ő nem az alacsony és nem is a közép kategóriát célozzák, hanem a felsőt. Ez egyben jelentkezik az áralkotásukban is. Nos, rendben, ezt hardver gyártóként meg tudják tenni. De ez a hozzáállás már telefonszolgáltatóként nem üzemképes, hiszen ott a legolcsóbb tarifával és a legmegbízhatóbb szolgáltatással rendelkező cég a nyerő. A két esélyes lényegében a saját készülékeire építene. A Google esetében ez még mehet is, hiszen náluk nem csak a saját készülékük játszhat, hanem minden Androidos készülék. Az Apple viszont már egy más tészta, hiszen az iOS-t csakis ők használják, így ha más készüléket is akarnak értékesíteni, mindenképpen valamelyik üzleti ellenlábasuknak kénytelenek kedvezni. Kivéve persze, ha feladják a korábbi szemléletmódjukat és nekikezdenek olcsó, tömegkészülékeket is gyártani.
Tehát ezzel a lépéssel az Apple válaszút elé ért: vagy feladja eddigi elveit és tömegtermékeket is gyártani fog, vagy egyszerűen nem is lesz érdemes belekezdenie, mert nem lesz akkora kereslet a szolgáltatására, hogy megérje üzemeltetni. Mert azt ugye kapásból mondhatjuk, hogy virtuális szolgáltatóként nem sok vizet zavarhat az elit készülékeivel, mivel a percdíjait nem tudja egy bizonyos szint alá vinni (hiszen a hálózat használatáért nekik is részesedést kell fizetniük), tehát ebben nem versenyezhetnek, a készülékeik pedig nem fogják tudni ezt a hátrányt legyőzni.