SG.hu
A LED égők gyors terjedésére számít a Panasonic
Európában vonják ki a forgalomból a leggyorsabban a hagyományos izzólámpákat, miközben az energiaárak meredeken fölfelé ívelnek - szakértők emiatt a LED égők értékesítésének dinamikus növekedésére számítanak a régióban. A Panasonic képes lehet akár megötszörözni európai LED-lámpa eladásait. A japán gyártó a hagyományos villanykörtékre emlékeztető LED-ekkel száll be a piaci versenybe.
A hagyományos izzók forgalmazását tiltó uniós szabályozásnak köszönhetően az egész világon Európában zajlik le a leggyorsabban a váltás a villanykörtéről a LED égőre. Az európai fogyasztók részéről ugyanakkor valóban jelentős kereslet mutatkozik az új, energiatakarékos és környezetbarát technológia iránt, amit a meredeken emelkedő energiaárak még inkább ösztönöznek. Egy világszerte elismert, üzleti tanácsadással foglalkozó cég, a McKinsey & Company becslése szerint a LED-ek jelenlegi 7 százalékos piaci részesedése 2016-ra már 45, 2020-ra pedig 70 százalékos lesz Európában.
A Panasonic, amely Japánban piacvezető a világítástechnikai piacon, a frankfurti Light + Building 2012 szakmai vásáron ambiciózus üzleti tervet jelentett be: 2015-re 500 százalékkal múlják felül 2010-es értékesítésüket, és ezzel 15 milliárd jenre növelik a világítástechnikai üzletágból származó éves árbevételüket Európában. Ezzel egy időben, előrejelzésük szerint ugyanezen a területen 10 százalékra emelkedik a cég globális piaci részesedése, a világítástechnikai üzletág teljes forgalma pedig 200 milliárd jent ér majd el.
A Panasonic a frankfurti vásáron több új termékét is bemutatta, többek között az új, 40 wattos fényerővel rendelkező, 6,5watt fogyasztású Nostalgic Clear Type és Clear Type márkanevű LED égőit. Ezek azért különlegesek, mert nagyon hasonlítanak a hagyományos villanykörtéhez. A termékeket a kiadott közlemény szerint egy korábbi, 20 wattos fényerejű (4,4W fogyasztású) égő sikerére alapozva fejlesztették ki, amely hasonló tulajdonságokkal idén már elnyerte a rangos hannoveri nemzetközi design fórum nagydíját, az "iF Gold Award" díjat. A Nostalgic Clear Type annyiban különbözik a Clear Type égőtől, hogy előbbinek nemcsak formája, hanem a fénye is a hagyományos izzólámpára emlékeztető meleg színárnyalatú. A közkedvelt külső ugyanakkor kiemelkedően takarékos működéssel párosul: a Nostalgic Clear Type 40W 84 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt és 40-szer hosszabb élettartamú (40 000 óra), mint hagyományos elődje. Az új LED-égő július közepétől lesz kapható az európai üzletekben.
"Hazai eredményeinkre, továbbá a Vossloh-Schwabe szakmai tapasztalatára alapozva meggyőződésünk, hogy képesek vagyunk értékeset és különlegeset nyújtani az európai fogyasztóknak. Úgy gondolom, bizton számíthatunk a sikerre, hiszen az európai piac dinamikusan bővül, mi pedig versenyképes áron kínálunk kimagasló minőségű termékeket - összegezte a Panasonic üzletstratégiáját Mr. Matsukage, a cég világítástechnikai üzletágvezetője és ökotechnológiai fejlesztésekért felelős alelnöke.
A hagyományos izzók forgalmazását tiltó uniós szabályozásnak köszönhetően az egész világon Európában zajlik le a leggyorsabban a váltás a villanykörtéről a LED égőre. Az európai fogyasztók részéről ugyanakkor valóban jelentős kereslet mutatkozik az új, energiatakarékos és környezetbarát technológia iránt, amit a meredeken emelkedő energiaárak még inkább ösztönöznek. Egy világszerte elismert, üzleti tanácsadással foglalkozó cég, a McKinsey & Company becslése szerint a LED-ek jelenlegi 7 százalékos piaci részesedése 2016-ra már 45, 2020-ra pedig 70 százalékos lesz Európában.
A Panasonic, amely Japánban piacvezető a világítástechnikai piacon, a frankfurti Light + Building 2012 szakmai vásáron ambiciózus üzleti tervet jelentett be: 2015-re 500 százalékkal múlják felül 2010-es értékesítésüket, és ezzel 15 milliárd jenre növelik a világítástechnikai üzletágból származó éves árbevételüket Európában. Ezzel egy időben, előrejelzésük szerint ugyanezen a területen 10 százalékra emelkedik a cég globális piaci részesedése, a világítástechnikai üzletág teljes forgalma pedig 200 milliárd jent ér majd el.
A Panasonic a frankfurti vásáron több új termékét is bemutatta, többek között az új, 40 wattos fényerővel rendelkező, 6,5watt fogyasztású Nostalgic Clear Type és Clear Type márkanevű LED égőit. Ezek azért különlegesek, mert nagyon hasonlítanak a hagyományos villanykörtéhez. A termékeket a kiadott közlemény szerint egy korábbi, 20 wattos fényerejű (4,4W fogyasztású) égő sikerére alapozva fejlesztették ki, amely hasonló tulajdonságokkal idén már elnyerte a rangos hannoveri nemzetközi design fórum nagydíját, az "iF Gold Award" díjat. A Nostalgic Clear Type annyiban különbözik a Clear Type égőtől, hogy előbbinek nemcsak formája, hanem a fénye is a hagyományos izzólámpára emlékeztető meleg színárnyalatú. A közkedvelt külső ugyanakkor kiemelkedően takarékos működéssel párosul: a Nostalgic Clear Type 40W 84 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt és 40-szer hosszabb élettartamú (40 000 óra), mint hagyományos elődje. Az új LED-égő július közepétől lesz kapható az európai üzletekben.
"Hazai eredményeinkre, továbbá a Vossloh-Schwabe szakmai tapasztalatára alapozva meggyőződésünk, hogy képesek vagyunk értékeset és különlegeset nyújtani az európai fogyasztóknak. Úgy gondolom, bizton számíthatunk a sikerre, hiszen az európai piac dinamikusan bővül, mi pedig versenyképes áron kínálunk kimagasló minőségű termékeket - összegezte a Panasonic üzletstratégiáját Mr. Matsukage, a cég világítástechnikai üzletágvezetője és ökotechnológiai fejlesztésekért felelős alelnöke.