Napi Online
Titokban zárta be irodáit a Panasonic
Egy reklamáció nyomán, véletlenül derült ki, hogy a Panasonic Polska, a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai cégének regionális képviselete bezárta észt és litván irodáját.
A bosszús vásárló egy laptop hibája miatt e-mailben fordult a tallinni irodához, amelytől nem kapott választ, majd hívása nyomán a telefont sem vette fel senki. Mint később kiderült, a vállalat észt munkatársai is abból vették észre, hogy munkahelyük megszűnőben van, hogy a munkaadójuk nem fizette a tallinni iroda bérleti díját, illetve autóik lízingdíját. A Panasonic Polska képviselője a BBN észt hírportál érdeklődésére azt mondta, hogy a továbbiakban a cég lettországi irodájából, Rigából szolgálják ki a másik két balti ország vásárlóit.
Szemben sok európai országgal, a térségben nem a Panasonic a legnépszerűbb fogyasztói elektronikai márka. A vállalat lengyel leánya 2008 tavaszán vette át a balti régió kereskedelmének irányítását a japán cég osztrák központjától. A Panasonic 2008 márciusában végződött üzleti évében 39 millió euróért értékesített termékeket a régió három országába, amelyből Litvánia 41, Észtország 28 százalékkal részesedett. A lengyel képviselet két számjegyű növekedést várt a következő években is, ám a válság keresztülhúzta a számításait.
Szemben a Sonyval, amely Riga központtal, tallinni és vilniusi irodával évek óta változatlanul működteti helyi képviseletét, a Panasonic 2002 óta többször bezárta majd újra kinyitotta értékesítő központjait.
A bosszús vásárló egy laptop hibája miatt e-mailben fordult a tallinni irodához, amelytől nem kapott választ, majd hívása nyomán a telefont sem vette fel senki. Mint később kiderült, a vállalat észt munkatársai is abból vették észre, hogy munkahelyük megszűnőben van, hogy a munkaadójuk nem fizette a tallinni iroda bérleti díját, illetve autóik lízingdíját. A Panasonic Polska képviselője a BBN észt hírportál érdeklődésére azt mondta, hogy a továbbiakban a cég lettországi irodájából, Rigából szolgálják ki a másik két balti ország vásárlóit.
Szemben sok európai országgal, a térségben nem a Panasonic a legnépszerűbb fogyasztói elektronikai márka. A vállalat lengyel leánya 2008 tavaszán vette át a balti régió kereskedelmének irányítását a japán cég osztrák központjától. A Panasonic 2008 márciusában végződött üzleti évében 39 millió euróért értékesített termékeket a régió három országába, amelyből Litvánia 41, Észtország 28 százalékkal részesedett. A lengyel képviselet két számjegyű növekedést várt a következő években is, ám a válság keresztülhúzta a számításait.
Szemben a Sonyval, amely Riga központtal, tallinni és vilniusi irodával évek óta változatlanul működteti helyi képviseletét, a Panasonic 2002 óta többször bezárta majd újra kinyitotta értékesítő központjait.