Berta Sándor

Az akkumulátor töltöttségét is hibásan jelzi ki az új iPad

Újabb problémák merültek fel a március elején bemutatott termékkel kapcsolatban. Kiderült, hogy a készülék nem jól mutatja az akkumulátor töltöttségét.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy bármennyire is sikeres az új iPad, komoly gyermekbetegségekkel küzd. A legújabb problémára dr. Raymond Soniera, a Displaymate nevű kijelzőgyártó cég elnöke hívta fel a figyelmet. A vezető arról beszélt, hogy hiába jelzi az új termék azt, miszerint teljesen fel van töltve az akkumulátora, a felhasználók jobban teszik, ha nem hisznek ennek a jelzésnek. Soniera a tapasztalatokra a kijelző vizsgálata közben tett szert.

A Displaymate első emberének nyilatkozata szerint az új iPad hiába jelzi ki, hogy az akkumulátora fel van töltve, ez közel sincs így. A jelzés után még legalább egy órán át kell tölteni. "Amennyiben a 100 százalékos szint elérésekor abbahagyják a töltési folyamatot, akkor ezzel lerövidítik az üzemidőt" - mondta a szakember. A tesztek alapján az eszköz csak 2 óra 10 perces töltési idő után van teljesen feltöltve, az akkumulátor töltöttségét becsülő megoldás rosszul működik. "Valami egész egyszerűen nem stimmel az új iPad matematikai modelljével" - közölte Soniera. A jelenséget a tengerentúlon már Batterygate néven emlegetik.


Az Apple elismerte, hogy már teljes feltöltés előtt 100%-os töltöttség jelenik meg, de azt is hozzátették, hogy minden termékük így működik. A félreértés abból adódik, ahogyan kezelik a majdnem teljesen feltöltött eszközt: a kiírás után még töltik, majd kiengednek egy picit, ezután visszatöltik teljesen, és ezt ismétlik egészen addig, amíg ki nem húzzák az eszközt. Michael Tchao elmondása szerint ez az optimális töltés érdekében történik, a túltöltés elkerülésére, ami rövidítené az eszköz élettartamát. Meglepő, hogy ez a tény éveken át, egészen Ray Soneira felfedezéséig ismeretlen volt. Chao elmondta, hogy minden vásárló 10 órás használati időre számíthat, és a töltési kijelzés jelzését azért nem változtatják meg ilyenkor, hogy ne zavarják össze a felhasználókat.

Alig néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy az Apple által március elején bemutatott készülék az egyik leginkább túlmelegedésre hajlamos mobil eszköze. A termékből eddig 3 milliót értékesítettek és március 23. óta kapható Magyarországon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lordsithlord #34
    Na, ahogy a cikkben is szerepel, az, hogy a készülék kijelzi, hogy az aksi fel van töltve, az egy dolog. Nagyon sok készülék müködik ugyanígy, a kijelzés 90-95%-os tö9ltésnél történik és onnantól a készülék átáll csepptöltésre az aksi kímélése érdekében.

    Ez eddig rendben is volna. Az Apple-nél azonban kisült, hogy nincs csepptöltés, a kijelzés már 70% környékén megtörténik, így miután a készülék kijelzett, a töltés továbbra is teljes erővel történik.

    Ezzel egyetlen komoly probléma van: jelentősen komolyabb terhelésnek teszi ki az aksit, mint amire azt az aksi gyártója tervezte, ezáltal jelentősen gyorsabban is gyilkolja le az aksi celláit, ezáltal tehát az aksi élettartama is jelentősen rövidülhet.

  • Alien_AM #33
    A szarfon5-ben is lesz ilyen fícsör?, mert akkor veszek kettot, mert mind a ket szin kell, feher oltonyhoz feher szarfon nemde?
  • sanyicks #32
    ja tudom, mondaná, hogy: "Nézd másképp!"
  • SNP #31
    Steve Jobs megjavítaná a töltöttség kijelzőt!! OMFG!!!!!
  • sanyicks #30
    mert steve jobsal nem volt hiba mi? OMG!
  • finizlik #29
    Azért ilyen árba nem kéne figyelniük ilyen alap dolgokra? :D
  • wolfking #28
    Ez az akku-kezelés számomra nem újdonság. A Sony Ericcson is alkalmazza ezt, és ez bele is van írva a használati utasításába. Felhívja a figyelmet, hogy előfordulhat, hogy nem 100%-on van az akku a kész töltés után, és ez nem hiba, hanem az akksi élettartam növelése érdekében így működik.
  • Zedas #27
    Ez a dr. Raymond Soniera is olyan smittpalis doktor lehet...
  • Papichulo #26
    Analysis: iPad battery allegations unwarranted

    "“The capacity that [Apple is] advertising is based on when the iPad first says 100 percent—everything you get over and beyond that at the trickle charge stage is just kind of gravy.”" - http://www.macworld.com/article/1166074/analysis_ipad_battery_allegations_unwarranted.html
  • asgh #25
    Inkább arról van szó, hogy az Apple viszonylag kevés terméket dob piacra, viszont azt igyekszik a végletekig kitökölni és nyilván a marketing, árképzés, stb. is ehhez igazodik. Ha egy Samsungot nézel, akkor kit érdekel, hogy az n+1 terméke közül melyikben milyen hibák vannak?
    A másik, hogy a Samsung ellen nem indul minden karcolás után hecckampány, így nyilván el sem jut a hiba híre a kommunikációs stábig, mert megoldja a support, ami az apple-nél is így lenne, ha a "szaksajtó" nem használna kettős mércét.
    A harmadik, hogy van egy vicces apple-hater tábor, ami minden hasonló hírben a hitének igazolását látja. Így aztán akár van valóságalapja egy hírnek, akár nem, mindig lesz egy réteg, ami a végletekig vergődik rajta, mert ez okoz nekik örömet.