Alex

Mindent tud a Canon EOS 5D Mark III

A március végétől kapható Canon EOS 5D Mark III-nál a fejlesztések hangsúlya már nem is a fényképezésre, hanem a videózásra került.

A fotósok többsége két táborra osztható, az elsőbe azok tartoznak, akik fényképezőgépüket megvásárlás után a lehető legtovább gyűrik, mielőtt új modellre váltananának, és azokra, akik számára elengedhetetlen már megjelenésekor azonnal megszerezni egy újdonságot. A Canon EOS 5D Mark III valószínűleg mindkét csoport számára megfontolandó ajánlat lesz, hiszen elődje, az 5D Mark II 2008 novemberében jelent meg, tehát használói már egy meglehetősen éltes masinával kattintgatnak.

Az EOS rendszer 25. szülinapjára időzítve bejelentett 5D Mark III tudását tekintve a várakozások szerint teljesít, és bírja az azóta megjelent felsőkategóriás Canon modellek, azaz az EOS 7D, de még inkább az 1D X minden technológiáját, jellemzőjét és külalakbeli újítását. Ennek eredményeképp azokhoz hasonló, mégis rengeteg dologban különbözik tőlük.


A váz anyaga por és időjárásálló magnézium-ötvözet, míg a foglalat rozsdamentes acél. LCD képernyője 8,11 cm átmérőjű, 1 040 000 képpontos. 22 megapixeles teljes méretű szenzora ugyan eltér az 1D X-ben alkalmazottól, de ugyanazt a mikrolencsés technológiát, chipbe épített zajszűrést és a gyors adatátvitelt segítő kétszer négycsatornás kiolvasást láthatjuk ennél is. A pixelek mérete kisebb, 6,25 mikron a régi szenzor 6,4 mikronjához képest, és ugyan a Canon esküszik, hogy a Digic 5+ képfeldolgozó processzor miatt kevesebb zajjal találkozhatunk, az 1D X mégis valószínűleg tisztább fotókat nyújt.

A 61 pontos autofókusz rendszert a fókuszpontok csoportosításának lehetőségével együtt simán átvették az 1D X-ből, a fénymérést pedig a 7D-ből. Mivel ez a gép nem sorozatfényképezésre készült, ne sajnáljuk nagyon hogy nem újabbat kapott. Kiemelendő a három fényképes HDR üzemmód: három különböző expozíció egyesíthető, valamint a funkció lehetővé teszi az öt előre beállított tónustérkép alkalmazását. Számtalan effektet használhatunk, továbbá megtalálható benne az 1D X több expozíciós módja is. Érzékenysége ISO 100 és 25 600 közötti lehet.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Digic 5+-tel együtt sok érdekesség is együtt jár, mint a UDMA 7 CF támogatás, ráadásul a gépben már két CF/SDXC memóriahely van. Ez nagyon hasznos tud lenni, ráadásul kártyánként külön-külön tudjuk eldönteni, hogy milyen méretű/minőségű RAW vagy JPG fájlokat mentsünk rájuk. Automatikus vált, ha a használatban lévő kártya megtelik, valamint a kártyák között másolhatunk a fényképezőgépen belül.

A kereső mérete és nagyítása változatlan maradt, de már 100%-os lefedettségű. Ugyan új a zárszerkezet mechanizmusa, állítólag csökkentették a zajt és a vibrációt, de a tartósságát nem növelték, maradt 150 000 ciklus. A sebessége nőtt, az 5D Mark II-nél ez 75 ms volt, ennél 59 ms, ami azonban még mindig több, mint az 1D X-nél lévő 55ms. A sorozatfényképezés sebessége 6 képkocka másodpercenként. A menürendszer opciók széles skáláját kínálja, extrémen testreszabható. Külön gombot kapott a beépített képértékelés, amivel a felvételek rendszerezhetők, és egy másikkal pedig két képet láthatunk egymás mellett, így felvételkészítés közben is felnagyítható és összehasonlítható a különböző expozíciók minősége. A csendes felvételi mód csökkenti a zár és a tükör hangerejét.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A videózási képességekre is jó hatással van a Digic 5+, mint új videó enkóderek (képen belüli, azaz All-I és képkockák közötti, azaz IP-B), és a moiré-hatás, a színhibák és egyéb képhibák kiküszöbölésével is javítja a képminőséget. Maximálisan 1080p méretben 24, 25 vagy 30 fps sebességgel rögzíthetünk videókat. Van rajta fülhallgatócsatlakozási lehetőség, szélzaj-szűrés, időkód támogatás a több fényképezőgéppel készített felvételek integrálására, a hangerőt pedig 64 fokozatban állíthatjuk. A felvett videók hossza a fényképezőgépen megvágható. A képet csak HDMI-n át vihetjük ki, de már nem limitálnak minket 12 perces hosszra.

Mindezen fejlesztések nyálcsorgatóan csábítóvá teszik minden hozzáértő számára, hiszen még az 5D Mark II tulajok is elég újdonságot találnak benne. Ha árérzékenyek vagyunk, akkor a Nikon D800 valamilvel jobb választásnak tűnik és annak 36 megapixeles felbontása is arrafelé billenti a mérleget, de a komplex rendszereket nézve nem jelentős az előny. Megjelenése persze nyilván magával hozza a korábbi típus árcsökkentését, ami két okból is is fontos lesz. Egyrészt az újdonság nagyon drága, 3500 dollárról indul, másik, hogy riválisa, a szintén e hónapban megjelenő Nikon D800 elődje, a D700 is a piacon marad.

A 5D Mark III-mal együtt számos egyéb tartozékot is bejelentett a Canon, mint a Speedlite 600EX-RT vakut, a BG-E11 markolatot, a WFT-E7A vezetéknélküli jeladót, a GP-E2 GPS-vevőt és a Speedlite ST-E3-RT jeladót.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cloud.strife #32
    Ezen a Zacuto oldalon elég szép számmal van 5D kiegészítő kütyü (amiket ugye ráadásul a Sony-hoz meg se kell venni.... De az A77-ről nem találok semmit.
    Segíts lszi.
  • cloud.strife #31
    Nem célozgatok, csak próbálok logikát találni a lenti bejegyzésekben. De sajnos nem találok semmit.

    Remélem lesz teszt az új cuccokkal is, hisz amiről én beszélek az most jelent meg. Vagy ezt az A77-et már megjelenés elött tesztelte valaki? LOL :)
  • Ender Wiggin #30
    Bizonygattad, hogy a Sony márpedig jobb. Az említett teszten a Sony is szerepelt két kamerával. Ha Canon szemellenzővel rám céloztál, nem is járhatnál távolabb az igazságtól. :-) De, ha valami jó, akkor nem fogom azt írni, hogy nem az, csak hogy fényezzem az általam preferált márkát.
  • cloud.strife #29
    Olvasnál vissza tőlem, hogy mikor mondtam olyat hogy az 5D nem qrvajó filmezésre? Még vennék is ha úgy lennék anyagilag. Csak most kinullázott a Sony A77VQ vásárlás.
    Elképesztő jó lenne ha egyesek a Canon szemellenző mögül ki lesnétek a világba. Nem egy kamerás a piac.

    Atyaúristen™
  • Ender Wiggin #28
    Nem tudom milyen filmeket forgatsz. TV sorozat, reklámfilm, amatőr önkifejező perfomansz vagy mi, de van azért egy figyelemreméltó oldal, a Zakuto. 2O1O-ben és 2O11-ben is volt egy nagy tesztjük, a mozifilmgyártásban haznált kamerákal vetették össze sok kategória szerint többek között az 5D MkII-t is. CSupa, csupa ASC, BSC, CSC operatőr, akik hollywoodban sok szuperprodukciót filmeztek.
    Russell Boyd ASC, ACS Oscar nyertes, (Master & Commander: The Far Side of the World, Ghost Rider, Forever Young); oscar jelölt Don McAlpine ASC, ACS (Moulin Rouge, Patriot Games, X-Men Origins: Wolverine); BAFTA nyertes Nic Knowland, ASC (The Final Passage, Around the World in 80 Days); Emmy jelölt Gale Tattersall, ASC (House, Ghost Ship, Wild Orchid); Stephen Goldblatt jut eszembe, akik két oszkárra jelölték. Szóval fingja sincs, gondolom. Abban megyegyezett a véleményük, hogy az 5D MkII nagyon jó filmezésre is.

  • cloud.strife #27
    Szakértés™
  • narumon #26
    Egyébként a cikkben meg MKIII-ról van már szó, aminek a legnagyobb újdonsága az ALL-I codec ami jelenleg úgy néz ki videóban mindent ver. Ez pl ugye olyan "kis apróság" ami egy PRO-nál sokkal többet számít mint bármi más.
  • narumon #25
    Video szempontból mindegy mert 550D,600D,7D video része teljesen azonos, minőségre és mindenre.
  • narumon #24
    "Cseszheted" a video funkciót ha nincs meg a minőség. 5D MkII-vel már videóztam A77-el még valóban nem, de nem is hiányzik. Mint lentebb is írtam nem volt olyan gond, hogy valamit ne tudtam volna 5D-vel felvenni. Amiket írtál mint hátrány az gyakorlatilag egyik sem gond. Itthon egy 550D-t nyúzok ami szintén "többet tud" videóban mint az 5D csak éppen képminőségben nem, ami ugye a lényeg.
  • cloud.strife #23
    ?????

    Ezt nem értem, forgattam 5N-el is, nekem nem hiányzott semmi sem.