Alex

A profi filmeseket célozza a Canon

Sokan számítottak arra, hogy a Canon következő komoly videózási képességekkel rendelkező terméke az 5D Mark III lesz, de tévedtek.

A japán cég új videókamera-családot jelentett be Cinema EOS márkanév alatt, melynek most két tagja debütált. Ezek csak a foglalatukban különböznek, a C300 nevű Canon EF, míg a C300 PL nevéből adódoan az Arri által a forgatásokhoz kifejlesztett PL foglalatot használja. Egyébként mindkettőben 4K Super35 CMOS szenzor van a legfrissebb Digic DV III képfeldolgozó processzorral megtámogatva. Ugyan a chipek natívan 4K felbontásra képesek, de a kimenet csak 2K, azaz 1080/30p HD minőségű. A veszteség - mint az egyik dián is látható - a képminőség feljavítására szolgál; a képet alblokkokra bontják, és így gyenge fényben jobb teljesítményt nyújt, illetve élénkebbek a színek. Tömörítésre a vállalat XF kódekét használja, kimeneti bitrátája 50 Mbps.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A relatíve kisméretű masinákban nincs autofókusz és autoexpozíció, de ezekre a filmkészítőknek nincs is szükségük. A felvételek tárolására két CompactFlash hely van bennük. Új rendszerhez természetesen új objektívek dukálnak, a cég ezekből is piacra dobott hetet. A pénzes vásárlók PL és EF 14.5-60mm, 30-300mm, illetve a fix 24 (CTZ-029), 50 (CTZ-030) és 85 mm-es (CTZ-031) lencsék közül válogathatnak. Ezeket a gép nagyobb felbontásához optimalizálták, és természetesen a standard EF foglalatos kamerákra is használhatók. Darabjuk 6800 dollár lesz.

Mivel most induló családról van szó, ez csak az első generáció, azaz később számíthatunk magasabb felbontású, erősebb modellekre is. Persze ezek a profi kamerák sem két fillérbe kerülnek, 20 000 dolláros árukból nyilvánvaló, hogy nem kezdőket célozzák. Ebben olyan kiegészítők vannak, mint a külső LCD és XLR mikrofon adapter.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A cég ezzel párhuzamosan azt is bejelentette, hogy egy olyan 1D X-hez hasonló kinézetű full frame felbontású DSRL fényképezőgépen dolgoznak, mely képes 4K felbontású, 24p JPEG mozgókép felvételére. Persze kérdés, hogy a Motion JPEG videóformátumra van-e akkora igény, hogy eladja ezt a gépet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tz19 #15
    Na ez a gond, hogy én leginkább rohangászó gyereket rögzítek :) Mármint önmagában nem probléma ez, csak ott a full manuál az én sebességemmel kivitelezhetetlen. Mikor azt sem tudom, hogy merre tekerjem a fókuszt. Mert ugye azt látom, hogy homályos, de azt nem, hogy most akkor túl közeli, vagy túl távoli fókuszpont miatt, és akkor most merre is kezdjem csavarni. Ez nektek a sok gyakorlattal biztos már a kezetekben van.
  • narumon #14
    Jah ami a lényeg, hogy gyakorlatilag az ilyen filmezés más gondolkodást igényel - filmes gondolkodást. Azaz az adott pillanatban már tudod, hogy mit akarsz megmutatni, mi az amit fókuszba raksz - azaz irányítod a nézősereg figyelmét, te vagy a mesemondó. Automata fókusz esetén a nézősereg a leghangsúlyosabb pontra fog fókuszálni holott, te nem is azt akartad mutatni.
  • narumon #13
    Melyik részét nem érted? :)
    Nagyon egyszerű, (nem pontosan írom, csak, hogy értsd) minden film és komolyabb munka úgy készül, hogy beállítod a fókuszt arra amit élesnek akarsz látni - ezt a mélységélességgel tudod még befolyásolni, azaz meg tudod azt csinálni, hogy mondjuk az előtértben valami éles a háttérben meg elmosódott, vagy fordítva, de lehetőséged van úgy dönteni, hogy minden mindenhol éles. Az automata fókuszú kamerák jobbára ez utóbbi formában működnek, egyszerűen mindent fókuszban tartanak, ennek egyetlen előnye ha rohangászó gyereket kell felvenni aki néha egész arccal "bakapja" a kamerát, utána meg elszalad 50 méterre egy labda után. Manuális beállításokkal ehhez gyakorlat kell, nem is kevés. Viszont ezzel el is mondtuk az összes hátrányt, a kamera dönt helyetted, azaz nem tudod kiemelni a képből azt ami számodra fontos. A kép egy steril "semmi" lesz mindenféle hatás nélkül. Ha megnézel bármilyen Hollywoodi filmet, akkor ott abszolút látszik a manuális fókusz használata - mindegyikben, enélkül nem is készül film, mert a végeredmény nevetséges lesz - á'la néhány magyar film amit DV fossal forgattak.
  • tz19 #12
    Meggyőztetek. Azt még mindig nem tudom, hogy hogyan, de a hozzászólások alapján úgy tűnik, hogy tényleg lehet full manuálban videózni.
    cloud.strife: végignéztem, nagyon profi
    Én mindenesetre maradok az automatikánál. Nem is veszek ilyen gépet :)
  • tatish #11

    Mindent manuálisban tanulunk meg, automata beállításokat tilos használni.
    És meg is érthető hogy miért :)
  • bestpixel #10
    Én nem szoktam filmezni, mert fotós vagyok (habár régebben kacérkodtam az S8-cal), de még én is általában kézzel állítok élességet. A fotóstúdióban az autofókusz sokszor csak bonyolítja a dolgot és emiatt csak időpazarlás. (A hallgatóknak is ezt tanítjuk: az AF nem egy isten, ami "mindent tud"!)
    A profi filmes operatőrök is – tudtommal – mérőszalaggal, centire pontosan nézik a tárgytávolságot a pontos fényerő és élesség (meg mélységélesség) beállításhoz.
  • narumon #9
    "Mivaan? Mert ezek kézzel tekergetik az expót meg a fókuszt? Még 1 fényképnél is komoly, de videónál szvsz lehetetlen"

    Hát pedig profi (de még félprofi amatőrök is) kézzel tekergetik. DSLR-el "filmezek" kézzel tekergetem, csak azzal lehet normális felvételt csinálni.
  • gosub #8
    "Persze kérdés, hogy a Motion JPEG videóformátumra van-e akkora igény, hogy eladja ezt a gépet. "
    Hát ezen röhögtem egyet. Nem véletlenül M-JPEG. Ráadásul 4:2:2 szinte változatlan a kijövő anyag! A népszerű AVCHD, DV még egyebek nem a mozik területe. Az másra való nem pedig egy magas minőségű hájtek mozikamerába, ahol minden képkockának külön-külön képkockának kell lennie, pl. az mjpeg sokkal jobban vágható...
  • cloud.strife #7
    0db AF használat itt pl.
  • Tetsuo #6
    Mutasd. :)