Berta Sándor
Európában is megvetheti a lábát a The Huffington Post
Az Egyesült Államokban rendkívül népszerű sajtóorgánum szeretne az európai piacon is megjelenni. A The Huffington Post Franciaországban már elérhető, hamarosan Spanyolország, Olaszország és Németország következhet.
"Spanyolországban március végén az El País nevű lappal együttműködésben, míg áprilisban Olaszországban a L'Espresso és a La Repubblica újságokkal karöltve indítjuk el a helyi változatokat. Németországban ugyanakkor még nem tudjuk, hogy kivel fogunk kooperálni. Több lehetséges partnerrel is tárgyalást folytatunk. A franciaországi start jól sikerült, a honlapnak több mint 300 000 látogatója van és több mint 1,7 millió oldallekérdezést regisztráltunk. Kanadában havonta 3,8 millió, Nagy-Britanniában 4,1 millió látogatónk van." - jelentette ki Arianna Huffington.
"Bárhová is megyünk, ott megnöveljük más portálok látogatottságát is. Ennek oka, hogy sok forrásra támaszkodunk. Azt ígérjük az olvasóinknak, hogy a legjobb webes anyagokat tesszük elérhetővé a számukra, függetlenül attól, hogy azokat mi készítettük vagy sem. De nagyon opportunisták vagyunk, csak oda megyünk, ahol szívesen látnak bennünket. Egyszerre vagyunk egy újságírással foglalkozó cég és egy platform. Körülbelül 400 szerkesztőnk és riporterünk van, közülük több mint 200-at azután vettünk fel, hogy egyesült a lap és az AOL. A forgalmunk rengeteget változott az elmúlt esztendőben: egy évvel ezelőtt az egyharmadát a közvetlen látogatások jelentették, egyharmada a keresőoptimalizálásnak volt köszönhető, míg az emberek egyharmadát a Facebookon és a Twitteren elhelyezett linkek irányították hozzánk. Most a közvetlen forgalom 46, a közösségi hálózatokból és a más oldalakról átirányított 15-15, míg a keresőkből átirányított 24 százalékot tesz ki."
A The Huffington Postnak jelenleg 50 rovata van, ezek között szerepelnek a könyv-, a kultúra-, a művészeti és a házasságrovat. Az emberek szenvedélyeire világítanak rá, függetlenül attól, hogy ezek milyenek. A platform a közösségre épül, az egész újság így épül fel. Az olvasók megosztják egymással a különböző tartalmakat, megjegyzéseket fűznek hozzájuk. A 2005-ös indulás óta 130 millió hozzászólás jelent meg a honlapon. "A szerkesztőink folyamatosan szerzői jogi tanfolyamokon vesznek részt, amelyek célja többek között, hogy megtanulják a helyes forráskezelést. Amennyiben egy mondatnál többet idéznek valahonnan, akkor automatikusan meg kell jelölniük az eredeti forrást. Néha közvetlen hivatkozásokat is elhelyezünk az anyagokban. Naponta több száz megkeresés érkezik hozzánk újságíróktól, amelyekben azt kérik, hogy hivatkozzunk a cikkeikre, mert tudják, hogy így még többen olvassák őket" - szögezte le végül Arianna Huffington.
Az AOL tavaly februárban jelentette be, hogy 315 millió dollárért felvásárolta a Huffington Postot. Arianna Huffington tavaly októberben közölte, hogy online világhálózatot építenek és francia nyelvű kiadással kívánnak betörni az európai médiapiac nem angol nyelvű részébe. A lapalapító már akkor úgy fogalmazott, hogy ha a vállalkozás sikeres lesz, akkor a francia változatot spanyol, olasz vagy német változat is követheti. Ugyanakkor az ambíciózus terveket beárnyékolta, hogy bloggerek több százmillió dollárt követeltek a The Huffington Posttól, mondván: az oldal éveken át profitált az anyagaiból.
"Spanyolországban március végén az El País nevű lappal együttműködésben, míg áprilisban Olaszországban a L'Espresso és a La Repubblica újságokkal karöltve indítjuk el a helyi változatokat. Németországban ugyanakkor még nem tudjuk, hogy kivel fogunk kooperálni. Több lehetséges partnerrel is tárgyalást folytatunk. A franciaországi start jól sikerült, a honlapnak több mint 300 000 látogatója van és több mint 1,7 millió oldallekérdezést regisztráltunk. Kanadában havonta 3,8 millió, Nagy-Britanniában 4,1 millió látogatónk van." - jelentette ki Arianna Huffington.
"Bárhová is megyünk, ott megnöveljük más portálok látogatottságát is. Ennek oka, hogy sok forrásra támaszkodunk. Azt ígérjük az olvasóinknak, hogy a legjobb webes anyagokat tesszük elérhetővé a számukra, függetlenül attól, hogy azokat mi készítettük vagy sem. De nagyon opportunisták vagyunk, csak oda megyünk, ahol szívesen látnak bennünket. Egyszerre vagyunk egy újságírással foglalkozó cég és egy platform. Körülbelül 400 szerkesztőnk és riporterünk van, közülük több mint 200-at azután vettünk fel, hogy egyesült a lap és az AOL. A forgalmunk rengeteget változott az elmúlt esztendőben: egy évvel ezelőtt az egyharmadát a közvetlen látogatások jelentették, egyharmada a keresőoptimalizálásnak volt köszönhető, míg az emberek egyharmadát a Facebookon és a Twitteren elhelyezett linkek irányították hozzánk. Most a közvetlen forgalom 46, a közösségi hálózatokból és a más oldalakról átirányított 15-15, míg a keresőkből átirányított 24 százalékot tesz ki."
A The Huffington Postnak jelenleg 50 rovata van, ezek között szerepelnek a könyv-, a kultúra-, a művészeti és a házasságrovat. Az emberek szenvedélyeire világítanak rá, függetlenül attól, hogy ezek milyenek. A platform a közösségre épül, az egész újság így épül fel. Az olvasók megosztják egymással a különböző tartalmakat, megjegyzéseket fűznek hozzájuk. A 2005-ös indulás óta 130 millió hozzászólás jelent meg a honlapon. "A szerkesztőink folyamatosan szerzői jogi tanfolyamokon vesznek részt, amelyek célja többek között, hogy megtanulják a helyes forráskezelést. Amennyiben egy mondatnál többet idéznek valahonnan, akkor automatikusan meg kell jelölniük az eredeti forrást. Néha közvetlen hivatkozásokat is elhelyezünk az anyagokban. Naponta több száz megkeresés érkezik hozzánk újságíróktól, amelyekben azt kérik, hogy hivatkozzunk a cikkeikre, mert tudják, hogy így még többen olvassák őket" - szögezte le végül Arianna Huffington.
Az AOL tavaly februárban jelentette be, hogy 315 millió dollárért felvásárolta a Huffington Postot. Arianna Huffington tavaly októberben közölte, hogy online világhálózatot építenek és francia nyelvű kiadással kívánnak betörni az európai médiapiac nem angol nyelvű részébe. A lapalapító már akkor úgy fogalmazott, hogy ha a vállalkozás sikeres lesz, akkor a francia változatot spanyol, olasz vagy német változat is követheti. Ugyanakkor az ambíciózus terveket beárnyékolta, hogy bloggerek több százmillió dollárt követeltek a The Huffington Posttól, mondván: az oldal éveken át profitált az anyagaiból.