Berta Sándor
Elégedetlenek a Facebookkal a felhasználók
Kétség sem férhet hozzá, hogy jelenleg a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, azonban ettől még a regisztrált tagok egyáltalán nem elégedettek a szolgáltatás minden funkciójával.
Ez derült ki a 2011 American Costumer Satisfaction Index (ACSI) E-Business Report nevű anyagból, aminek készítői azt vizsgálták, hogy az internetezők mennyire elégedettek a különböző online platformokkal és szolgáltatásokkal. A Facebook a megszerezhető 100 pontból csupán 66-ot kapott. Ugyan ez két ponttal több, mint a tavalyi eredmény, azonban ez is csak az utolsó helyre volt elegendő. Mindez egyben azt is jelenti, hogy annyira elégedetlenek az emberek a Facebookkal, hogy az oldal azt kockáztatja, a regisztrált tagjai más szolgáltatásokhoz vándorolhatnak. "Teljesen egyértelmű, hogy jelenleg a Facebook a király ebben a kategóriában és csak a Google taszíthatná le a trónjáról" - jegyezte meg Larry Freed, a jelentés készítője, utalva a Google+ bemutatkozására.
A szakember azt állítja, hogy a közösségi portál sikere elsősorban a monopolhelyzetének köszönhető. A két pontos javulás azt bizonyítja, hogy a szolgáltatás ugyan pozitív irányba változott, de ez a folyamat nagyon lassan megy végbe. Ezzel szemben a Facebook önmagát egy egyszerű, gyors és innovatív szolgáltatásként állítja be, ami ráadásul rendkívül komolyan veszi a felhasználói visszajelzéseket. "A tagjaink több mint a fele keresi fel naponta a honlapunkat. Folyamatosan bővítjük az ajánlatunkat azért, hogy az embereknek a legjobb tapasztalatokat kínálhassuk" - érveltek a platform üzemeltetői.
A felhasználók leginkább a Wikipediával elégedettek, 100 internetező közül 78 nyilatkozott így. A második helyen a YouTube található 74 ponttal. A MySpace kapcsán nem tudták mérni az ügyfelek elégedettségét, mivel nem volt lehetőség egy megbízható eredmény kimutatására. A portáloknál és keresőknél a Google az első 83 százalékkal, ez három százalékkal jobb a tavalyi eredménynél. A második helyen a Bing végzett 82 százalékkal (2010-ben 77 százalék), míg a negyedik helyezett Ask.com 80, az ötödik Yahoo 79, a hatodik MSN 78, a hetedik AOL pedig 75 százalékot szerzett.
A híroldalaknál a FoxNews.com az első 82 százalékkal, az ABCNews.com a második 77, az USAToday.com pedig a harmadik 76 százalékkal. A CNN-nél ez az arány 74, míg a The New York Times esetében 73 százalék. Az utolsó helyen a The Huffington Post található 69 százalékos eredménnyel.
Ez derült ki a 2011 American Costumer Satisfaction Index (ACSI) E-Business Report nevű anyagból, aminek készítői azt vizsgálták, hogy az internetezők mennyire elégedettek a különböző online platformokkal és szolgáltatásokkal. A Facebook a megszerezhető 100 pontból csupán 66-ot kapott. Ugyan ez két ponttal több, mint a tavalyi eredmény, azonban ez is csak az utolsó helyre volt elegendő. Mindez egyben azt is jelenti, hogy annyira elégedetlenek az emberek a Facebookkal, hogy az oldal azt kockáztatja, a regisztrált tagjai más szolgáltatásokhoz vándorolhatnak. "Teljesen egyértelmű, hogy jelenleg a Facebook a király ebben a kategóriában és csak a Google taszíthatná le a trónjáról" - jegyezte meg Larry Freed, a jelentés készítője, utalva a Google+ bemutatkozására.
A szakember azt állítja, hogy a közösségi portál sikere elsősorban a monopolhelyzetének köszönhető. A két pontos javulás azt bizonyítja, hogy a szolgáltatás ugyan pozitív irányba változott, de ez a folyamat nagyon lassan megy végbe. Ezzel szemben a Facebook önmagát egy egyszerű, gyors és innovatív szolgáltatásként állítja be, ami ráadásul rendkívül komolyan veszi a felhasználói visszajelzéseket. "A tagjaink több mint a fele keresi fel naponta a honlapunkat. Folyamatosan bővítjük az ajánlatunkat azért, hogy az embereknek a legjobb tapasztalatokat kínálhassuk" - érveltek a platform üzemeltetői.
A felhasználók leginkább a Wikipediával elégedettek, 100 internetező közül 78 nyilatkozott így. A második helyen a YouTube található 74 ponttal. A MySpace kapcsán nem tudták mérni az ügyfelek elégedettségét, mivel nem volt lehetőség egy megbízható eredmény kimutatására. A portáloknál és keresőknél a Google az első 83 százalékkal, ez három százalékkal jobb a tavalyi eredménynél. A második helyen a Bing végzett 82 százalékkal (2010-ben 77 százalék), míg a negyedik helyezett Ask.com 80, az ötödik Yahoo 79, a hatodik MSN 78, a hetedik AOL pedig 75 százalékot szerzett.
A híroldalaknál a FoxNews.com az első 82 százalékkal, az ABCNews.com a második 77, az USAToday.com pedig a harmadik 76 százalékkal. A CNN-nél ez az arány 74, míg a The New York Times esetében 73 százalék. Az utolsó helyen a The Huffington Post található 69 százalékos eredménnyel.