Berta Sándor
Több százmillió dollárt követelnek bloggerek a The Huffington Posttól
Éveken át profitált a bloggerek anyagaiból a The Huffington Post, most azonban úgy tűnik, hogy ennek a korszaknak vége. Az önkéntesek kártérítést követelnek a munkájukért.
A 2005 indult és az AOL által idén februárban 315 millió dollárért felvásárolt The Huffington Post napjainkban az Egyesült Államok egyik leglátogatottabb honlapja, a híroldalak közül csak a Yahoo News, a BBC, a CNN, és a New York Times népszerűbb nála. A sajtóorgánum számára az elmúlt esztendőkben több mint 9000 blogger és újságíró készített rendszeresen és ingyen cikkeket. A szerzők azonban megunták, hogy a munkájukért cserébe gyakorlatilag semmilyen ellentételezést sem kaptak és úgy határoztak: lezárják ezt a korszakot. Egyeztettek és közösen a bírósághoz fordultak, több százmillió dolláros kártérítést követelnek.
A Huffington Post az ingyenes blogtartalmat szerveresen a hírek közé építi be
A csoport vezetője Jonathan Tasini blogger, aki 2005 óta több mint 200 anyagot készített a portál számára. Publikációiért egyetlen centet sem kapott, Arianna Huffington és Kenneth Lerer, a The Huffington Post alapítói viszont időközben rendkívül gazdaggá váltak. A felperes szerint a Huffington Post jogtalanul tett szert bevételre, miközben közreműködőit a növekedés ígéretével áltatta. A cikkekből származó hasznot azonban megtartotta. Az önkéntes segítők leginkább azt sérelmezik, hogy senki sem tájékoztatta őket arról, hogy munkájuk mennyire értékes, így ezt csak utólag tudták meg. Tasini meglehetősen keményen fogalmazott: szerinte a jelenleg alkalmazott gyakorlat "olcsó újságírás", amit mesterségesen tartanak életben a tulajdonosok.
Az AOL és a The Huffington Post nevében ugyanakkor Mario Ruiz, az AOL szóvivője visszautasította a vádakat, mondván: "Bloggereink felhasználhatják a platformunkat arra, hogy megosszák gondolataikat egymással, valamint hogy írásaikat sok ember számára tegyék elérhetővé. Ugyanilyen okokból hirdeti magát több száz ember a televízióban is." A szakember hozzátette még, hogy a híroldal sohasem ígért a segítőknek honoráriumot, és hogy a Huffington Post bloggerei más oldalakon is szerepeltethetik munkájukat.
Tasinit egyáltalán nem győzték meg Ruiz érvei és kijelentette: Arianna Huffington képmutató és ezért a liberális társadalom legmegvetetettebb személyévé fogják tenni. Jeff Bercovicinek, a Forbes munkatársának adott interjújában pedig közölte, hogy a The Huffington Post olyan modern rabszolgákká tette a bloggereket, akik Arianna Huffington ültetvényén dolgoznak. A mozgalomhoz nem csatlakozó szerzők pedig a szemében "sztrájktörőnek" minősülnek.
Tasininek nem az első ilyen jellegű ügye, ugyanis 2001-ben hasonló indokkal pert indított a The New York Times ellen is.
A 2005 indult és az AOL által idén februárban 315 millió dollárért felvásárolt The Huffington Post napjainkban az Egyesült Államok egyik leglátogatottabb honlapja, a híroldalak közül csak a Yahoo News, a BBC, a CNN, és a New York Times népszerűbb nála. A sajtóorgánum számára az elmúlt esztendőkben több mint 9000 blogger és újságíró készített rendszeresen és ingyen cikkeket. A szerzők azonban megunták, hogy a munkájukért cserébe gyakorlatilag semmilyen ellentételezést sem kaptak és úgy határoztak: lezárják ezt a korszakot. Egyeztettek és közösen a bírósághoz fordultak, több százmillió dolláros kártérítést követelnek.
A Huffington Post az ingyenes blogtartalmat szerveresen a hírek közé építi be
A csoport vezetője Jonathan Tasini blogger, aki 2005 óta több mint 200 anyagot készített a portál számára. Publikációiért egyetlen centet sem kapott, Arianna Huffington és Kenneth Lerer, a The Huffington Post alapítói viszont időközben rendkívül gazdaggá váltak. A felperes szerint a Huffington Post jogtalanul tett szert bevételre, miközben közreműködőit a növekedés ígéretével áltatta. A cikkekből származó hasznot azonban megtartotta. Az önkéntes segítők leginkább azt sérelmezik, hogy senki sem tájékoztatta őket arról, hogy munkájuk mennyire értékes, így ezt csak utólag tudták meg. Tasini meglehetősen keményen fogalmazott: szerinte a jelenleg alkalmazott gyakorlat "olcsó újságírás", amit mesterségesen tartanak életben a tulajdonosok.
Az AOL és a The Huffington Post nevében ugyanakkor Mario Ruiz, az AOL szóvivője visszautasította a vádakat, mondván: "Bloggereink felhasználhatják a platformunkat arra, hogy megosszák gondolataikat egymással, valamint hogy írásaikat sok ember számára tegyék elérhetővé. Ugyanilyen okokból hirdeti magát több száz ember a televízióban is." A szakember hozzátette még, hogy a híroldal sohasem ígért a segítőknek honoráriumot, és hogy a Huffington Post bloggerei más oldalakon is szerepeltethetik munkájukat.
Tasinit egyáltalán nem győzték meg Ruiz érvei és kijelentette: Arianna Huffington képmutató és ezért a liberális társadalom legmegvetetettebb személyévé fogják tenni. Jeff Bercovicinek, a Forbes munkatársának adott interjújában pedig közölte, hogy a The Huffington Post olyan modern rabszolgákká tette a bloggereket, akik Arianna Huffington ültetvényén dolgoznak. A mozgalomhoz nem csatlakozó szerzők pedig a szemében "sztrájktörőnek" minősülnek.
Tasininek nem az első ilyen jellegű ügye, ugyanis 2001-ben hasonló indokkal pert indított a The New York Times ellen is.