Napi Online
A fél ország shoppingol ezen a hétvégén az USA-ban
Ezen a hétvégén ismét eldőlhet, milyen évet zárhatnak a kiskereskedők az USA-ban: ma van a fekete péntek, vagyis az a nap, amikor az amerikai üzletek többsége hatalmas árengedményekkel, már csütörtök este induló rendkívüli nyitva tartással várja a hálaadásnapi vacsoráról egyenesen vásárolni indulókat.
Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NFR) ilyenkor néhány nappal korábban rendre elkészíti a maga felmérését a várható forgalomról: az idei szerint a 310 milliós országban most péntektől vasárnapig 152 millióan terveznek shoppingolni, ez több mint 10 százalékkal magasabb a tavalyi számnál. A szövetség most először azt is megkérdezte, hogy a vevőjelöltek honnan szereznek információt az üzletek akcióiról: a válaszadók több mint fele tájékozódik a kereskedők reklámkiadványaiból, közel harmaduk olvassa az erről érkező e-maileket, csaknem ötödük ellenőrzi az erre szakosodott weboldalakon a kuponos vásárlási lehetőségeket és a megkérdezettek 17,3 százaléka megnézi a kereskedők Facebook-oldalát is.
Hatalmas akciók vannak ma az Egyesült Államok minden boltjában
A közösségi média már nagy szerepet játszik a vevők informálásában − idézte az NFR a BIGresearch szakértőjét −, vélhetőleg a közösségi "üzletek" lesznek a mostani víkend nagy nyertesei. A kiskereskedelmi forgalom igazi próbaköve azonban a fekete péntek utáni időszak lehet − figyelmeztetnek a Reuters által megkérdezett szakértők −, hiszen tavaly például a nagy kedvezmények novemberi hétvégéje után a vevők elmaradtak az üzletekből, közvetlenül a karácsony előtti napokig, várva az újabb nagyszabású akciókra.
**
Üzletek előtt sátorozó fiatalok a híradókban
Az üzletláncok, illetve az online áruházak mindenesetre ugrásra készen várták az egész éves eredményüket befolyásoló pénteket, nemcsak az árengedményekben, hanem a nyitva tartásban is vetélkedve egymással. A Wal-Mart, a játékóriás Toys R Us vagy az elektronikai cikkeket forgalmazó Best Buy minden korábbinál nyitott az idén − jellemzően csütörtök este 9-10 körül −, és a vevők is hamarabb felkészültek a rohamozásra. A Best Buy egyes üzletei előtt például már szerdán reggel formálódni kezdtek a sorok − számolt be a The New York Times −, miután az áruházlánc közölte: csütörtök éjféltől 200 dollárért adja az egyébként 500 dolláros HD-tévéket.
Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NFR) ilyenkor néhány nappal korábban rendre elkészíti a maga felmérését a várható forgalomról: az idei szerint a 310 milliós országban most péntektől vasárnapig 152 millióan terveznek shoppingolni, ez több mint 10 százalékkal magasabb a tavalyi számnál. A szövetség most először azt is megkérdezte, hogy a vevőjelöltek honnan szereznek információt az üzletek akcióiról: a válaszadók több mint fele tájékozódik a kereskedők reklámkiadványaiból, közel harmaduk olvassa az erről érkező e-maileket, csaknem ötödük ellenőrzi az erre szakosodott weboldalakon a kuponos vásárlási lehetőségeket és a megkérdezettek 17,3 százaléka megnézi a kereskedők Facebook-oldalát is.
Hatalmas akciók vannak ma az Egyesült Államok minden boltjában
A közösségi média már nagy szerepet játszik a vevők informálásában − idézte az NFR a BIGresearch szakértőjét −, vélhetőleg a közösségi "üzletek" lesznek a mostani víkend nagy nyertesei. A kiskereskedelmi forgalom igazi próbaköve azonban a fekete péntek utáni időszak lehet − figyelmeztetnek a Reuters által megkérdezett szakértők −, hiszen tavaly például a nagy kedvezmények novemberi hétvégéje után a vevők elmaradtak az üzletekből, közvetlenül a karácsony előtti napokig, várva az újabb nagyszabású akciókra.
Az üzletláncok, illetve az online áruházak mindenesetre ugrásra készen várták az egész éves eredményüket befolyásoló pénteket, nemcsak az árengedményekben, hanem a nyitva tartásban is vetélkedve egymással. A Wal-Mart, a játékóriás Toys R Us vagy az elektronikai cikkeket forgalmazó Best Buy minden korábbinál nyitott az idén − jellemzően csütörtök este 9-10 körül −, és a vevők is hamarabb felkészültek a rohamozásra. A Best Buy egyes üzletei előtt például már szerdán reggel formálódni kezdtek a sorok − számolt be a The New York Times −, miután az áruházlánc közölte: csütörtök éjféltől 200 dollárért adja az egyébként 500 dolláros HD-tévéket.