Napi Online
Siker a Zynga-kibocsátás
Az eredetileg meghatározott ársáv felső szélén, 10 dolláron sikerült eladnia új kibocsátású részvényeit az internetes játékok fejlesztésével foglalkozó Zyngának.
A cég összesen 100 millió papírt értékesített, egymilliárd dollárt zsebelve be, ami a tranzakciót az USA legnagyobb internetes elsődleges részvénykibocsátásává teszi a Google 2004-es IPO-ja óta − írja a Bloomberg. Pedig a papíronkénti 10 dollár kicsit soknak tűnik. Az ugyanis az elmúlt 12 hónap árbevételének 6,8-szorosa, márpedig a piacon évtizedek óta jelen lévő Electronic Arts (EA) részvényei ezen mutatója mindössze harmadekkora.
A kibocsátási árral számolva a teljes cég értéke 7 milliárd dollár, több mint a fent említett, többek közt a Sims-sorozatról ismertté vált EA kapitalizációja. A Zynga, hasonlóan a tőzsdén idén debütált újoncokhoz, viszonylag kevés, az alaptőke 14 százalékát képviselő részvényt értékesített, csak hogy a szűk kínálat miatt magas árat kérhessen azokért. A Facebookkal teljesen összenőtt cég (felhasználói 95 százaléka a közösségi szájton keresztül játszik) a befolyt összeget újabb játékok fejlesztésére kívánja fordítani.
A kezdeti látványos siker azonban csalóka lehet. A 2010 óta a tőzsdére bevezetett internetes vagy közösségi médiával foglalkozó cégek 60 százalékának ugyanis már a kibocsátási ár alatt forog a részvénye − átlagosan 32 százalékkal − állapítja meg a Birinyi befektetési alapkezelő felmérése. Pénteken a kezdeti 11 százalékos emelkedés után 5 százalékos mínuszban, 9,5 dolláron végzett a papír.
A cég összesen 100 millió papírt értékesített, egymilliárd dollárt zsebelve be, ami a tranzakciót az USA legnagyobb internetes elsődleges részvénykibocsátásává teszi a Google 2004-es IPO-ja óta − írja a Bloomberg. Pedig a papíronkénti 10 dollár kicsit soknak tűnik. Az ugyanis az elmúlt 12 hónap árbevételének 6,8-szorosa, márpedig a piacon évtizedek óta jelen lévő Electronic Arts (EA) részvényei ezen mutatója mindössze harmadekkora.
A kibocsátási árral számolva a teljes cég értéke 7 milliárd dollár, több mint a fent említett, többek közt a Sims-sorozatról ismertté vált EA kapitalizációja. A Zynga, hasonlóan a tőzsdén idén debütált újoncokhoz, viszonylag kevés, az alaptőke 14 százalékát képviselő részvényt értékesített, csak hogy a szűk kínálat miatt magas árat kérhessen azokért. A Facebookkal teljesen összenőtt cég (felhasználói 95 százaléka a közösségi szájton keresztül játszik) a befolyt összeget újabb játékok fejlesztésére kívánja fordítani.
A kezdeti látványos siker azonban csalóka lehet. A 2010 óta a tőzsdére bevezetett internetes vagy közösségi médiával foglalkozó cégek 60 százalékának ugyanis már a kibocsátási ár alatt forog a részvénye − átlagosan 32 százalékkal − állapítja meg a Birinyi befektetési alapkezelő felmérése. Pénteken a kezdeti 11 százalékos emelkedés után 5 százalékos mínuszban, 9,5 dolláron végzett a papír.