SG.hu
Mobilnyomtatási forradalomról beszél a Canon
A Canon szakemberei szerint az elkövetkezendő néhány évben a hazai és nemzetközi nyomtatási piacon két fő trend lesz a meghatározó.
Az egyik a mobileszközök elterjedésének következtében a mobilnyomtatási igények jelentős növekedése, a másik a dokumentumkezelési piac előretörése a csak hardver alapú megoldásokkal szemben. Ezzel egyidejűleg átalakulnak a vállalati nyomtatási szokások, és elengedhetetlen lesz az új technológiák integrálása a vállalati nyomtatási rendszerekbe. A Canon, meglévő piaci súlyára és a folyamatos fejlesztésekre támaszkodva az új szolgáltatások, így a mobilnyomtatás bevezetése mellett 2014-re a vállalati üzletágban Magyarországon is 20 százalékra növeli a dokumentumkezelési szolgáltatások értékesítésének arányát.
Az okostelefon és tabletpiac robbanásszerű növekedésének következtében már szinte természetes, hogy az üzleti szférában dolgozók mobileszközeiken keresztül informálódnak, mely óriási mértékben növelheti az új nyomtatási lehetőségek iránti keresletet az elkövetkezendő 5 évben. A piaci potenciált jól mutatja, hogy Gartner felmérése szerint az okostelefonok piaca 2015-re világszinten eléri az 1,105 millió eladott darabot, az értékesített tabletek száma pedig a 326 millió darabot - mely több mint ötszörös növekedést jelent 2011-hez képest.
Egy másik kutatásban a megkérdezett vállalatok szerint alkalmazottaik 98 százaléka használja az okostelefonját, 44 százalékuk pedig a tableteket a munkájuk során, viszont az IDC felmérése szerint az okostelefon használók 52 százaléka még nem tud mobileszközéről nyomtatni, pedig feltétlenül szüksége lenne rá. A munkavállalók 52 százaléka leggyakrabban olvasásra használja a mobileszközöket, és 38 százalék nyilatkozott úgy, hogy a mobilnyomtatás legnagyobb előnye, hogy bárhonnan, bármelyik nyomtatóra nyomtathatnak.
A vállalatok számára a közeljövőben elengedhetetlen lesz az új technológiák és legfejlettebb szoftveres megoldások integrálása a nyomtatási és dokumentumkezelési rendszerekbe. A mobil nyomtatási infrastruktúra kiépítésével így alkalmazkodhatnak az új nyomtatási szokásokhoz, és a munkavállalók - főként a mobil munkaerő - megváltozó igényeihez.
A teljes körű - a hardver elemek mellett szoftvereket is tartalmazó - megoldások egyre növekvő szerepét az is alátámasztja, hogy a csak hardver alapú eladások világviszonylatban 2007-től folyamatos visszaesést mutatnak, ezzel szemben a komplex értékesítés egyre inkább emelkedik. InfoTrends adatai szerint a szoftveres megoldások világpiaci forgalma 2011-ben várhatóan eléri a 8.000 millió eurót, a teljes dokumentumkezelési piac forgalma a Gartner becslései szerint5 pedig 2013-ra az 5.5 milliárd dollárt, mely további növekedési potenciált jelent a Canon számára is.
A magyarországi irodai szoftveres megoldások forgalma 2011-ben már az előző évhez képest is 49 százalékkal növekedett, 2012 és 2015 között pedig a Canon Hungária Kft. a tervek szerint megtriplázza ezt a forgalmat. Így a vállalati üzletágban 2014-re 20 százalékra nő az irodai szoftveres megoldások értékesítésének aránya Magyarországon.
Az egyik a mobileszközök elterjedésének következtében a mobilnyomtatási igények jelentős növekedése, a másik a dokumentumkezelési piac előretörése a csak hardver alapú megoldásokkal szemben. Ezzel egyidejűleg átalakulnak a vállalati nyomtatási szokások, és elengedhetetlen lesz az új technológiák integrálása a vállalati nyomtatási rendszerekbe. A Canon, meglévő piaci súlyára és a folyamatos fejlesztésekre támaszkodva az új szolgáltatások, így a mobilnyomtatás bevezetése mellett 2014-re a vállalati üzletágban Magyarországon is 20 százalékra növeli a dokumentumkezelési szolgáltatások értékesítésének arányát.
Az okostelefon és tabletpiac robbanásszerű növekedésének következtében már szinte természetes, hogy az üzleti szférában dolgozók mobileszközeiken keresztül informálódnak, mely óriási mértékben növelheti az új nyomtatási lehetőségek iránti keresletet az elkövetkezendő 5 évben. A piaci potenciált jól mutatja, hogy Gartner felmérése szerint az okostelefonok piaca 2015-re világszinten eléri az 1,105 millió eladott darabot, az értékesített tabletek száma pedig a 326 millió darabot - mely több mint ötszörös növekedést jelent 2011-hez képest.
Egy másik kutatásban a megkérdezett vállalatok szerint alkalmazottaik 98 százaléka használja az okostelefonját, 44 százalékuk pedig a tableteket a munkájuk során, viszont az IDC felmérése szerint az okostelefon használók 52 százaléka még nem tud mobileszközéről nyomtatni, pedig feltétlenül szüksége lenne rá. A munkavállalók 52 százaléka leggyakrabban olvasásra használja a mobileszközöket, és 38 százalék nyilatkozott úgy, hogy a mobilnyomtatás legnagyobb előnye, hogy bárhonnan, bármelyik nyomtatóra nyomtathatnak.
A vállalatok számára a közeljövőben elengedhetetlen lesz az új technológiák és legfejlettebb szoftveres megoldások integrálása a nyomtatási és dokumentumkezelési rendszerekbe. A mobil nyomtatási infrastruktúra kiépítésével így alkalmazkodhatnak az új nyomtatási szokásokhoz, és a munkavállalók - főként a mobil munkaerő - megváltozó igényeihez.
A teljes körű - a hardver elemek mellett szoftvereket is tartalmazó - megoldások egyre növekvő szerepét az is alátámasztja, hogy a csak hardver alapú eladások világviszonylatban 2007-től folyamatos visszaesést mutatnak, ezzel szemben a komplex értékesítés egyre inkább emelkedik. InfoTrends adatai szerint a szoftveres megoldások világpiaci forgalma 2011-ben várhatóan eléri a 8.000 millió eurót, a teljes dokumentumkezelési piac forgalma a Gartner becslései szerint5 pedig 2013-ra az 5.5 milliárd dollárt, mely további növekedési potenciált jelent a Canon számára is.
A magyarországi irodai szoftveres megoldások forgalma 2011-ben már az előző évhez képest is 49 százalékkal növekedett, 2012 és 2015 között pedig a Canon Hungária Kft. a tervek szerint megtriplázza ezt a forgalmat. Így a vállalati üzletágban 2014-re 20 százalékra nő az irodai szoftveres megoldások értékesítésének aránya Magyarországon.