Berta Sándor
Apple: az Amazon Kindle széttagolja az Android-piacot
Az amerikai konszernt közel sem zavarja a Kindle Fire megjelenése a táblagép-piacon, sokkal inkább egy lehetőséget lát benne. A cél az oszd meg és uralkodj elv megvalósítása.
Ben Reitzes elemző elmondása szerint az Apple vezetői azt az álláspontot képviselik, hogy a Kindle Fire megjelenése nem feltétlenül hátrányos a cégre nézve. Az Amazon tábla PC-jének köszönhetően ugyanis még széttagoltabbá válhat az Androidot futtató készülékek piaca és a különböző termékek gyártói egymással fognak versengeni, ahelyett, hogy minden erejükkel az almás vállalat eszközeit akarnák legyőzni. A szeptember végén bemutatott táblagépet a webes közösség jól fogadta és már az első napokban több százezer előrendelés érkezett rá. Azonban azzal, hogy az Amazon minden pénzét a Kindle Fire-be öli és mindent a növekedésnek rendel alá, egy meglehetősen kockázatos stratégiát választott.
Ben Reitzes Tim Cookkal, az Apple első emberével és Peter Oppenheimerrel, a cég pénzügyi vezetőjével folytatott beszélgetést, s a két szakember ekkor közölte, hogy üdvözlik a Kindle Fire megjelenését. Nyilatkozatuk szerint az új készülék új lehetőséget teremt az Apple számára arra, hogy növelje az iPad eladásait. A Kindle Fire ugyanis megoszthatja az Androidos tábla PC-ket vásároló felhasználókat és végső soron akár szét is szakíthatja az Android-piacot. Ezért sok összezavart felhasználó választhatja majd végül az Apple termékeit.
Cook és Oppenheimer kifejtette: az Amazon tevékenysége akár egy harmadik mobil platform kialakulásához is vezethet. A Kindle Fire november 15-én jelenik meg az Egyesült Államokban, bevezető ára 199 dollár lesz, így gyakorlatilag fele annyiba kerül majd, mint az iPad.
Ben Reitzes elemző elmondása szerint az Apple vezetői azt az álláspontot képviselik, hogy a Kindle Fire megjelenése nem feltétlenül hátrányos a cégre nézve. Az Amazon tábla PC-jének köszönhetően ugyanis még széttagoltabbá válhat az Androidot futtató készülékek piaca és a különböző termékek gyártói egymással fognak versengeni, ahelyett, hogy minden erejükkel az almás vállalat eszközeit akarnák legyőzni. A szeptember végén bemutatott táblagépet a webes közösség jól fogadta és már az első napokban több százezer előrendelés érkezett rá. Azonban azzal, hogy az Amazon minden pénzét a Kindle Fire-be öli és mindent a növekedésnek rendel alá, egy meglehetősen kockázatos stratégiát választott.
Ben Reitzes Tim Cookkal, az Apple első emberével és Peter Oppenheimerrel, a cég pénzügyi vezetőjével folytatott beszélgetést, s a két szakember ekkor közölte, hogy üdvözlik a Kindle Fire megjelenését. Nyilatkozatuk szerint az új készülék új lehetőséget teremt az Apple számára arra, hogy növelje az iPad eladásait. A Kindle Fire ugyanis megoszthatja az Androidos tábla PC-ket vásároló felhasználókat és végső soron akár szét is szakíthatja az Android-piacot. Ezért sok összezavart felhasználó választhatja majd végül az Apple termékeit.
Cook és Oppenheimer kifejtette: az Amazon tevékenysége akár egy harmadik mobil platform kialakulásához is vezethet. A Kindle Fire november 15-én jelenik meg az Egyesült Államokban, bevezető ára 199 dollár lesz, így gyakorlatilag fele annyiba kerül majd, mint az iPad.