Berta Sándor
A webes közösség jól fogadta az Amazon új táblagépét
A legismertebb IT-bloggerek abban szinte kivétel nélkül egyetértenek, hogy a Kindle Fire alapjaiban fogja megváltoztatni a táblagépek világát. A kérdés csak az, hogy ez a változás milyen irányú lesz, hiszen könnyen lehet, hogy nem is az Apple, hanem a Google számára jelent fenyegetést az új termék.
"Az Amazon nemrég megleckéztette a tábla PC piacot. A Fire lehet az első sikeres Androidos táblagép" - írta a Mashable nevű amerikai blog, amelynek szerkesztői természetesen nem feledkeztek meg a hiányosságokról sem, így például, hogy nincs mikrofon és integrált videokamera, a kijelző pedig nem igazi multitouch-képernyő, hiszen egyszerre legfeljebb két ujjat lehet használni. Ennek ellenére a készülék teljesen kielégítő, mivel tartalmak megtekintésére hozták létre, az Amazon kínálatában pedig bőségesen van anyag.
Egy másik blogger, az Apple-lel szimpatizáló John Gruber is el volt ragadtatva az új eszköztől. "A Fire reklámszlogenje gyakorlatilag mindent elmond: Rengeteg tartalom, ultragyors webes böngészés. Ez a legjobb marketingüzenet: egyszerű, megszólítja az embereket és még igaz is. amennyiben valaki vásárolna magának egyet az új tábla PC-ből, akkor nem lesz problémája azzal, hogy miként találja meg az érdekes könyveket, filmeket és alkalmazásokat. Végre választ kaptunk arra a kérdésre, hogy miért kellene valakinek vennie egy ilyen táblagépet. A Kindle Fire azért érdekes, mert olcsóbb az iPadnél és az Amazon egy teljes digitális rendszert kínál, aminek egyáltalán nem kell elbújnia az Apple megoldásai mellett. Az Amazon ugyan kevesebb alkalmazást kínál, de jóval több könyvet" - foglalta össze a véleményét John Gruber.
Az Apple Insider által idézett Gene Munster, a Piper Jaffray piaci elemzője ugyanakkor visszafogottabb volt. Úgy vélte, az Apple az értékesítésben előnyösebb helyzetben van, mivel az Amazon aligha lesz képes néhány milliónál több Kindle Fire-t piacra dobni karácsonyig. Ráadásul az is problémát jelent, hogy az optimalizált Android 2.1 nem teszi lehetővé a Honeycomb-alkalmazások futtatását és az Android Market használatát.
Érdekes véleményt fogalmazott meg Michael Gartenberg, a Gartner munkatársa: "Az igazi vesztes nem az Apple, hanem a Google és az Android ökorendszere. A Kindle Fire pedig nem egy iPad-gyilkos, mivel teljesen más piacot céloz meg. A készülék nagyon sikeres lehet anélkül is, hogy bármit levadászna."
"Az Amazon nemrég megleckéztette a tábla PC piacot. A Fire lehet az első sikeres Androidos táblagép" - írta a Mashable nevű amerikai blog, amelynek szerkesztői természetesen nem feledkeztek meg a hiányosságokról sem, így például, hogy nincs mikrofon és integrált videokamera, a kijelző pedig nem igazi multitouch-képernyő, hiszen egyszerre legfeljebb két ujjat lehet használni. Ennek ellenére a készülék teljesen kielégítő, mivel tartalmak megtekintésére hozták létre, az Amazon kínálatában pedig bőségesen van anyag.
Egy másik blogger, az Apple-lel szimpatizáló John Gruber is el volt ragadtatva az új eszköztől. "A Fire reklámszlogenje gyakorlatilag mindent elmond: Rengeteg tartalom, ultragyors webes böngészés. Ez a legjobb marketingüzenet: egyszerű, megszólítja az embereket és még igaz is. amennyiben valaki vásárolna magának egyet az új tábla PC-ből, akkor nem lesz problémája azzal, hogy miként találja meg az érdekes könyveket, filmeket és alkalmazásokat. Végre választ kaptunk arra a kérdésre, hogy miért kellene valakinek vennie egy ilyen táblagépet. A Kindle Fire azért érdekes, mert olcsóbb az iPadnél és az Amazon egy teljes digitális rendszert kínál, aminek egyáltalán nem kell elbújnia az Apple megoldásai mellett. Az Amazon ugyan kevesebb alkalmazást kínál, de jóval több könyvet" - foglalta össze a véleményét John Gruber.
Az Apple Insider által idézett Gene Munster, a Piper Jaffray piaci elemzője ugyanakkor visszafogottabb volt. Úgy vélte, az Apple az értékesítésben előnyösebb helyzetben van, mivel az Amazon aligha lesz képes néhány milliónál több Kindle Fire-t piacra dobni karácsonyig. Ráadásul az is problémát jelent, hogy az optimalizált Android 2.1 nem teszi lehetővé a Honeycomb-alkalmazások futtatását és az Android Market használatát.
Érdekes véleményt fogalmazott meg Michael Gartenberg, a Gartner munkatársa: "Az igazi vesztes nem az Apple, hanem a Google és az Android ökorendszere. A Kindle Fire pedig nem egy iPad-gyilkos, mivel teljesen más piacot céloz meg. A készülék nagyon sikeres lehet anélkül is, hogy bármit levadászna."