Berta Sándor
Asztali PC-k - a cégekre összpontosít a HP és az Acer
A nagy PC-gyártók közül két cég máris reagált a csökkenő PC-eladásokkal kapcsolatos hírekre és úgy döntöttek, a végfelhasználók helyett inkább a vállalati ügyfeleikre koncentrálnak.
A tajvani DigiTimes értesülései alapján a változtatás annak köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban világszerte csökkent a magánszemélyeknek eladott konfigurációk száma. A jelenség elsősorban az asztali PC-k piacán figyelhető meg, de a tábla PC-k rohamos térhódítása rosszul érinti a notebookpiac szereplőit is. A Hewlett-Packard és az Acer éppen ezért döntött úgy, hogy a közeljövőben a végfelhasználókkal szemben egyértelműen előnybe részesíti céges ügyfeleit.
A HP a tervek szerint az idei esztendő második felében 22 új konfigurációt mutat be, ezek mindegyike a vállalati szektor igényeinek megfelelően készül. Az Acer vezetői szintén azt hangsúlyozták, hogy a jövőben a nagyvállalatok és a felhőszolgáltatásokra épülő gépek piacát tekintik meghatározónak, ezért erre a két területre akarnak összpontosítani. Mind a két cég azt reméli, hogy profitálhat a vállalatok növekvő befektetési készségéből.
A gazdasági válság éveiben számos társaság az IT-kiadásain spórolt elsőként, ezt pedig főként az új PC-k vásárlásának leállításával tudták elérni. A tavalyi év vége óta ugyanakkor megfordult a trend és az elemzők szerint egyre több cég egyre nagyobb összegeket költ IT-infrastruktúrája felújítására. A PC-eladások száma különösen az idei esztendő második felében nőhet a vállalati szektorban, a HP és az Acer pedig érthetően ezt a folyamatot akarják kihasználni. A Hewlett-Packard az idei év első negyedévében piacvezető volt az asztali PC-k piacán, az eladott konfigurációk 22 százalékát ez a konszern gyártotta. A második helyen 18 százalékos piaci részesedéssel a Dell található, majd a sorban a Lenovo, az Acer és a Fujitsu következik.
A tajvani DigiTimes értesülései alapján a változtatás annak köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban világszerte csökkent a magánszemélyeknek eladott konfigurációk száma. A jelenség elsősorban az asztali PC-k piacán figyelhető meg, de a tábla PC-k rohamos térhódítása rosszul érinti a notebookpiac szereplőit is. A Hewlett-Packard és az Acer éppen ezért döntött úgy, hogy a közeljövőben a végfelhasználókkal szemben egyértelműen előnybe részesíti céges ügyfeleit.
A HP a tervek szerint az idei esztendő második felében 22 új konfigurációt mutat be, ezek mindegyike a vállalati szektor igényeinek megfelelően készül. Az Acer vezetői szintén azt hangsúlyozták, hogy a jövőben a nagyvállalatok és a felhőszolgáltatásokra épülő gépek piacát tekintik meghatározónak, ezért erre a két területre akarnak összpontosítani. Mind a két cég azt reméli, hogy profitálhat a vállalatok növekvő befektetési készségéből.
A gazdasági válság éveiben számos társaság az IT-kiadásain spórolt elsőként, ezt pedig főként az új PC-k vásárlásának leállításával tudták elérni. A tavalyi év vége óta ugyanakkor megfordult a trend és az elemzők szerint egyre több cég egyre nagyobb összegeket költ IT-infrastruktúrája felújítására. A PC-eladások száma különösen az idei esztendő második felében nőhet a vállalati szektorban, a HP és az Acer pedig érthetően ezt a folyamatot akarják kihasználni. A Hewlett-Packard az idei év első negyedévében piacvezető volt az asztali PC-k piacán, az eladott konfigurációk 22 százalékát ez a konszern gyártotta. A második helyen 18 százalékos piaci részesedéssel a Dell található, majd a sorban a Lenovo, az Acer és a Fujitsu következik.