Berta Sándor
Szorosabb együttműködés a Facebook és a Bing között
A Microsoft tavaly ősz óta számos a Facebooktól származó információt integrált keresőjének találati oldalaiba és ezeknek a száma a következő hónapokban még tovább nőhet.
A Facebook és a Bing még szorosabbra fűzi az együttműködését, számolt be Yusuf Mehdi, a Microsoft online üzletekért felelős alelnöke blogbejegyzésében. A tavaly októberben bejelentett kooperáció részeként először különböző facebookos információk jelentek meg a kereső találati oldalain, igaz ezeket még elkülönítették a keresési eredményektől. Napjainkban azonban ha a felhasználó összekapcsolja a Binget és a Facebook-elérését, akkor láthatja, hogy a közösségi portál tagjainak mely Bing-találatok tetszenek a legjobban. A cél egyértelműen az, hogy a közösségi kapcsolatok ajánlásai hangsúlyosabban jelenjenek meg a találatok között és befolyásolják - a szándékok szerint javítsák - az eredmények rangsorát.
A Bing keresési találatai között láthatók az egyes vállalatok rajongói oldalainak ajánlatai. A Microsoft által készíttetett tanulmány megállapította, hogy a felhasználók 90 százaléka egy döntés előtt kikéri a családtagjai vagy a barátai véleményét, tanácsát. A Facebook-adatok integrálásával a közösségi ajánlatok, vélemények gyakorlatilag azonnal megjelenhetnek a Bingben, ezáltal - közvetve - a keresések még jobbá válhatnak, és kiszűrhetők a szándékosan a kereső megtévesztésére épülő, arra optimalizált találatok.
Az újdonságok közé tartozik az is, hogy a Bing Toolbarba bekerül a Facebook Like-gomb, így bárki akár a keresőben is megoszthatja másokkal az ajánlásait. A Bing a jövőben figyelembe veszi, hogy egy internetező barátai milyen dolgok után kerestek a világhálón, hol laknak és mik érdeklik őket. Mindez annak köszönhető, hogy a Microsoft szerint eljött az ideje annak, hogy az online kereséseket ne csak az adatok és a hivatkozások befolyásolják, hanem a felhasználók személyes kapcsolatai is. Így ugyanis valaki sokkal hamarabb juthat az őt érdeklő információkhoz és sokkal személyesebb választ kaphat az őt érdeklő kérdésre. Minden egyes találatnál legfeljebb három olyan Facebook-ismerős kisképe is megjelenik, akiknek korábban tetszett a Bing által szállított információ.
A Bing csapata azt vallja, hogy a keresés jobb, ha nem csak a matematikán és az algoritmusokon alapul, hanem kiegészítjük az emberek véleményével is. A szolgáltatást a jövőben ebbe az irányba akarják fejleszteni a közösségi portál segítségével. Mindezt megerősítette Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója is, aki az AFP-nek kijelentette, hogy ezek az új funkciók csak a kezdetet jelölik és idővel még több ilyen új funkció válik elérhetővé.
A Facebook és a Bing még szorosabbra fűzi az együttműködését, számolt be Yusuf Mehdi, a Microsoft online üzletekért felelős alelnöke blogbejegyzésében. A tavaly októberben bejelentett kooperáció részeként először különböző facebookos információk jelentek meg a kereső találati oldalain, igaz ezeket még elkülönítették a keresési eredményektől. Napjainkban azonban ha a felhasználó összekapcsolja a Binget és a Facebook-elérését, akkor láthatja, hogy a közösségi portál tagjainak mely Bing-találatok tetszenek a legjobban. A cél egyértelműen az, hogy a közösségi kapcsolatok ajánlásai hangsúlyosabban jelenjenek meg a találatok között és befolyásolják - a szándékok szerint javítsák - az eredmények rangsorát.
A Bing keresési találatai között láthatók az egyes vállalatok rajongói oldalainak ajánlatai. A Microsoft által készíttetett tanulmány megállapította, hogy a felhasználók 90 százaléka egy döntés előtt kikéri a családtagjai vagy a barátai véleményét, tanácsát. A Facebook-adatok integrálásával a közösségi ajánlatok, vélemények gyakorlatilag azonnal megjelenhetnek a Bingben, ezáltal - közvetve - a keresések még jobbá válhatnak, és kiszűrhetők a szándékosan a kereső megtévesztésére épülő, arra optimalizált találatok.
Az újdonságok közé tartozik az is, hogy a Bing Toolbarba bekerül a Facebook Like-gomb, így bárki akár a keresőben is megoszthatja másokkal az ajánlásait. A Bing a jövőben figyelembe veszi, hogy egy internetező barátai milyen dolgok után kerestek a világhálón, hol laknak és mik érdeklik őket. Mindez annak köszönhető, hogy a Microsoft szerint eljött az ideje annak, hogy az online kereséseket ne csak az adatok és a hivatkozások befolyásolják, hanem a felhasználók személyes kapcsolatai is. Így ugyanis valaki sokkal hamarabb juthat az őt érdeklő információkhoz és sokkal személyesebb választ kaphat az őt érdeklő kérdésre. Minden egyes találatnál legfeljebb három olyan Facebook-ismerős kisképe is megjelenik, akiknek korábban tetszett a Bing által szállított információ.
A Bing csapata azt vallja, hogy a keresés jobb, ha nem csak a matematikán és az algoritmusokon alapul, hanem kiegészítjük az emberek véleményével is. A szolgáltatást a jövőben ebbe az irányba akarják fejleszteni a közösségi portál segítségével. Mindezt megerősítette Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója is, aki az AFP-nek kijelentette, hogy ezek az új funkciók csak a kezdetet jelölik és idővel még több ilyen új funkció válik elérhetővé.