HENT hírlevél

Továbbra is csökken a zeneértékesítés

A Hanglemezkiadók Nemzetközi Szövetségének (IFPI) éves jelentése szerint a tavalyi évben közel másfél milliárd dollárral csökkent a kiadók forgalma. A hiányért főként a fizikai hordozók értékesítésének tartós csökkenése okolható, de a kalózkodás miatt a digitális eladások növekedési üteme nem tudja ezt kompenzálni.

A Recording Industry in Numbers című 2010-es évről szóló jelentés szerint az iparág tavalyi bevételei a megelőző évhez képest 8,4 százalékkal, azaz 1,45 milliárd dollárral csökkentek. Az IFPI által kiadott dokumentum szerint a fizikai hordozók értékesítése 14,2 százalékkal esett vissza, miközben a digitális eladások csak 5,3 százalékkal nőttek. A Guardian beszámolója szerint a digitális terjesztés a zeneipar forgalmának 29 százalékát adja, és bár a növekedés folyamatos, ennek üteme évről évre lassul, mivel az iparágnak továbbra sem sikerül felvenni a versenyt a kalózkodással.

A zeneipar két legnagyobb piaca, az Egyesült Államok és Japán szembesült a legnagyobb visszaeséssel. A két országban realizálták az éves nemzetközi csökkenés értékének több mint felét. Japánban 8,3 százalékkal esett vissza a forgalom, míg az amerikai piacon 10 százalékos visszaesés mellett alig 1,2 százalékkal bővült a digitális kereslet.

Frances Moore, az IFPI vezetője szerint az éves jelentés adatai azt mutatják, hogy fogyasztói oldalon továbbra is óriási igény van az új zene iránt, amelyet a kiadók igyekeznek is kielégíteni. Moore azonban hozzátette, a zeneipar a benne rejlő potenciálnak csak töredékét tudja kihasználni, mivel a kalózkodás rendkívül káros piaci helyzetet teremt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #4
    Egyre szarabb a zene. Ennyi.
  • FoodLFG #3
    A japán zenepiac (lényegében pop) egyre laposabb, ráadásul 2010-ben komoly mennyiségű előadó esett ki a piacról. Lényegében már csak a 2000-2004 évek lendülete viszi a még bent maradt előadók nagy részét előre, nincs frissítés.
    Nem kell csodálkozni tehát, hogy visszaesés van. Kinek van kedve válogatás albumokat, feldolgozás albumokat, rókabőr albumokat vásárolgatni ?

    Ugyanakkor, akik tudtak valamit újítani, azok mindenkori eladási rekordokat döntögettek. Persze ebbe ne számítsuk bele a fanatizált japán kiscsajok kedvenc fiúcsapatait, akik mindig az élen végeznek.

    http://www.tokyograph.com/news/oricon-2010-rankings-total-artist-sales-arashi-on-top-for-2nd-consecutive-year
    Ne keressetek rá a listában szereplő csapatokra, Japánban sem a legnépszerűbb előadóknak van a legjobb zenéje. :D
  • sanyicks #2
    Dehogy ér. Megsarcoltatja a netet a maffia... most is évi 1,2 milliárdot keresnek az adathordozó sarcokból.
  • hdo #1
    A zeneértékesítés ugyan semmit nem csökken, csak a mocsadék ingyenélő kiadók kizsákmányoló életmódja ér lassan véget! Éljen!

    Már szerencsére a zenészek is kezdenek rájönni, hogy nem kell kiadóval osztozkodni, van más megoldás is a zenéik értékesítésére!