HENT hírlevél
Továbbra is csökken a zeneértékesítés
A Hanglemezkiadók Nemzetközi Szövetségének (IFPI) éves jelentése szerint a tavalyi évben közel másfél milliárd dollárral csökkent a kiadók forgalma. A hiányért főként a fizikai hordozók értékesítésének tartós csökkenése okolható, de a kalózkodás miatt a digitális eladások növekedési üteme nem tudja ezt kompenzálni.
A Recording Industry in Numbers című 2010-es évről szóló jelentés szerint az iparág tavalyi bevételei a megelőző évhez képest 8,4 százalékkal, azaz 1,45 milliárd dollárral csökkentek. Az IFPI által kiadott dokumentum szerint a fizikai hordozók értékesítése 14,2 százalékkal esett vissza, miközben a digitális eladások csak 5,3 százalékkal nőttek. A Guardian beszámolója szerint a digitális terjesztés a zeneipar forgalmának 29 százalékát adja, és bár a növekedés folyamatos, ennek üteme évről évre lassul, mivel az iparágnak továbbra sem sikerül felvenni a versenyt a kalózkodással.
A zeneipar két legnagyobb piaca, az Egyesült Államok és Japán szembesült a legnagyobb visszaeséssel. A két országban realizálták az éves nemzetközi csökkenés értékének több mint felét. Japánban 8,3 százalékkal esett vissza a forgalom, míg az amerikai piacon 10 százalékos visszaesés mellett alig 1,2 százalékkal bővült a digitális kereslet.
Frances Moore, az IFPI vezetője szerint az éves jelentés adatai azt mutatják, hogy fogyasztói oldalon továbbra is óriási igény van az új zene iránt, amelyet a kiadók igyekeznek is kielégíteni. Moore azonban hozzátette, a zeneipar a benne rejlő potenciálnak csak töredékét tudja kihasználni, mivel a kalózkodás rendkívül káros piaci helyzetet teremt.
A Recording Industry in Numbers című 2010-es évről szóló jelentés szerint az iparág tavalyi bevételei a megelőző évhez képest 8,4 százalékkal, azaz 1,45 milliárd dollárral csökkentek. Az IFPI által kiadott dokumentum szerint a fizikai hordozók értékesítése 14,2 százalékkal esett vissza, miközben a digitális eladások csak 5,3 százalékkal nőttek. A Guardian beszámolója szerint a digitális terjesztés a zeneipar forgalmának 29 százalékát adja, és bár a növekedés folyamatos, ennek üteme évről évre lassul, mivel az iparágnak továbbra sem sikerül felvenni a versenyt a kalózkodással.
A zeneipar két legnagyobb piaca, az Egyesült Államok és Japán szembesült a legnagyobb visszaeséssel. A két országban realizálták az éves nemzetközi csökkenés értékének több mint felét. Japánban 8,3 százalékkal esett vissza a forgalom, míg az amerikai piacon 10 százalékos visszaesés mellett alig 1,2 százalékkal bővült a digitális kereslet.
Frances Moore, az IFPI vezetője szerint az éves jelentés adatai azt mutatják, hogy fogyasztói oldalon továbbra is óriási igény van az új zene iránt, amelyet a kiadók igyekeznek is kielégíteni. Moore azonban hozzátette, a zeneipar a benne rejlő potenciálnak csak töredékét tudja kihasználni, mivel a kalózkodás rendkívül káros piaci helyzetet teremt.