HENT hírlevél
Szigorítja az AdWords rendszert a Google
A Google bejelentése szerint szigorítja szponzorált keresőszavas rendszerét annak érdekében, hogy csökkentse a hamisítványokra mutató keresési találatok számát. A webóriás vállalná, hogy a jogtulajdonosoktól érkező panaszokra 24 órán belül reagál.
A Google már tavaly decemberben bejelentette, hogy bevezet bizonyos technológiai változtatásokat, amelyekkel a hamisítványokra és a kalózfájlokra mutató találatokat szűrnék. A friss bejelentés szerint a szponzorált keresőszavak rendszerét, az AdWords szolgáltatást is finomítanák, hogy a visszaéléseket megakadályozzák.
A Google három lépésben erősíti hamisítás elleni tevékenységét. Bejelentése szerint vállalja, hogy 24 órán belül reagál azon jogtulajdonosoktól érkező panaszokra, amelyek az AdWords rendszerben tapasztalt visszaélésekről számolnak be. A cég ezen felül szorosabb együttműködést tervez a márkák tulajdonosaival annak érdekében, hogy hatékonyabban ki tudják szűrni a hamisítványokra mutató hirdetéseket. Végül, a Google létrehozott egy önálló weboldalt, ahol az érintettek bejelenthetik panaszaikat. Az AdWords hirdetések útján promotált, hamis termékeket kínáló oldalak bejelentésére szolgáló oldal jelenleg csak angolul érhető el.
Az online kiskereskedelem fogyasztói népszerűségének növekedésével párhuzamosan egyre több panasszal élnek a jogtulajdonosok, miszerint az internet jelentősen megkönnyíti a hamisítványok értékesítését. Különböző nemzetközi cégek többször kritizálták a legnagyobb keresőmodul, a Google szolgáltatását, mondván, hogy a rendszer elősegíti a hamisítványok terjesztését. Korábban a LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton indított eljárást a Google ellen az Európai Bíróság előtt, kérve, hogy a testület állapítsa meg a cég felelősségét. Bár a bíróság tavaly hozott ítéletében nem találta felelősnek a Google-t mint a reklámszolgáltatás nyújtóját, a jogtulajdonosokkal való együttműködés szükségességét elismerte.
A Google szerint a cég munkatársai 2010 második félévében mintegy 50 ezer, hamisítványok hirdetésére létrehozott AdWords fiókot zártak be.
A Google már tavaly decemberben bejelentette, hogy bevezet bizonyos technológiai változtatásokat, amelyekkel a hamisítványokra és a kalózfájlokra mutató találatokat szűrnék. A friss bejelentés szerint a szponzorált keresőszavak rendszerét, az AdWords szolgáltatást is finomítanák, hogy a visszaéléseket megakadályozzák.
A Google három lépésben erősíti hamisítás elleni tevékenységét. Bejelentése szerint vállalja, hogy 24 órán belül reagál azon jogtulajdonosoktól érkező panaszokra, amelyek az AdWords rendszerben tapasztalt visszaélésekről számolnak be. A cég ezen felül szorosabb együttműködést tervez a márkák tulajdonosaival annak érdekében, hogy hatékonyabban ki tudják szűrni a hamisítványokra mutató hirdetéseket. Végül, a Google létrehozott egy önálló weboldalt, ahol az érintettek bejelenthetik panaszaikat. Az AdWords hirdetések útján promotált, hamis termékeket kínáló oldalak bejelentésére szolgáló oldal jelenleg csak angolul érhető el.
Az online kiskereskedelem fogyasztói népszerűségének növekedésével párhuzamosan egyre több panasszal élnek a jogtulajdonosok, miszerint az internet jelentősen megkönnyíti a hamisítványok értékesítését. Különböző nemzetközi cégek többször kritizálták a legnagyobb keresőmodul, a Google szolgáltatását, mondván, hogy a rendszer elősegíti a hamisítványok terjesztését. Korábban a LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton indított eljárást a Google ellen az Európai Bíróság előtt, kérve, hogy a testület állapítsa meg a cég felelősségét. Bár a bíróság tavaly hozott ítéletében nem találta felelősnek a Google-t mint a reklámszolgáltatás nyújtóját, a jogtulajdonosokkal való együttműködés szükségességét elismerte.
A Google szerint a cég munkatársai 2010 második félévében mintegy 50 ezer, hamisítványok hirdetésére létrehozott AdWords fiókot zártak be.