Berta Sándor
Leginkább unatkoznak a Facebook-tagok
A Twitter, a YouTube, a Google, a Yahoo! és a Bing után a világ legnépszerűbb közösségi portálja is elkészítette a leggyakoribb témákat felvonultató összegzését.
Az összefoglaló anyagot Lars Backstrom, a Facebook egyik munkatársa jelentette meg és az oldal több mint 500 millió regisztrált tagjának adatain alapul. Idén a Facebookon a hit me up fogalom rövidítésének számító HMU szót írták be a legtöbben a rendszerbe. A HMU-t általában akkor használják az emberek, ha unatkoznak és éppen ezért szeretnének másokkal kapcsolatba lépni, közös programokon vennének részt vagy éppen pihenőt tartanak.
Az idei dél-afrikai futball-világbajnokság csak a második leggyakoribb téma volt, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokát a legnépszerűbb mozifilmek (köztük a Toy Story 3, az Alkonyat - Napfogyatkozás, az Eredet, az Alice Csodaországban és a Vasember 2) hódították el. A népszerűségi rangsorban az iPad és az iPhone 4 lett a negyedik és a Haitiben pusztító földrengés az ötödik. Justin Bieber tinisztár csupán a lista hatodik, a Facebookos játékok a hetedik, míg a chilei bányászok a nyolcadik helyét szerezték meg. A Top10-be még a B.o.B. együttes Airplanes című zeneszáma és a 2011-es esztendő fért be.
"A HMU rövidítést tavaly még alig alkalmazták az emberek, de az idén már egyre gyakrabban került elő, különösen igaz volt ez a nyári nyaralások és általában a hétvégék esetében" - írta blogbejegyzésében Lars Backstrom. A HMU-t 2009 elején még csak alig használták a felhasználók, tavaly májusban viszont már több mint napi 20 bejegyzésben szerepelt, majd ez a szám az év végére elérte az 1600-at. Idén nyáron pedig már naponta 80 000 bejegyzésben volt megtalálható a kifejezés.
Az összehasonlításból látható, hogy a Top10-ben egyaránt megtalálhatók a közelmúlt eseményei éppúgy, mint az aktuális sztárok, termékek és szolgáltatások. Utóbbiakra jó példát jelent a Facebookos játékok előkelő helyezése, amely kétségtelenül elsősorban a FarmVille óriási népszerűségének és sikerének köszönhető.
Az összefoglaló anyagot Lars Backstrom, a Facebook egyik munkatársa jelentette meg és az oldal több mint 500 millió regisztrált tagjának adatain alapul. Idén a Facebookon a hit me up fogalom rövidítésének számító HMU szót írták be a legtöbben a rendszerbe. A HMU-t általában akkor használják az emberek, ha unatkoznak és éppen ezért szeretnének másokkal kapcsolatba lépni, közös programokon vennének részt vagy éppen pihenőt tartanak.
Az idei dél-afrikai futball-világbajnokság csak a második leggyakoribb téma volt, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokát a legnépszerűbb mozifilmek (köztük a Toy Story 3, az Alkonyat - Napfogyatkozás, az Eredet, az Alice Csodaországban és a Vasember 2) hódították el. A népszerűségi rangsorban az iPad és az iPhone 4 lett a negyedik és a Haitiben pusztító földrengés az ötödik. Justin Bieber tinisztár csupán a lista hatodik, a Facebookos játékok a hetedik, míg a chilei bányászok a nyolcadik helyét szerezték meg. A Top10-be még a B.o.B. együttes Airplanes című zeneszáma és a 2011-es esztendő fért be.
"A HMU rövidítést tavaly még alig alkalmazták az emberek, de az idén már egyre gyakrabban került elő, különösen igaz volt ez a nyári nyaralások és általában a hétvégék esetében" - írta blogbejegyzésében Lars Backstrom. A HMU-t 2009 elején még csak alig használták a felhasználók, tavaly májusban viszont már több mint napi 20 bejegyzésben szerepelt, majd ez a szám az év végére elérte az 1600-at. Idén nyáron pedig már naponta 80 000 bejegyzésben volt megtalálható a kifejezés.
Az összehasonlításból látható, hogy a Top10-ben egyaránt megtalálhatók a közelmúlt eseményei éppúgy, mint az aktuális sztárok, termékek és szolgáltatások. Utóbbiakra jó példát jelent a Facebookos játékok előkelő helyezése, amely kétségtelenül elsősorban a FarmVille óriási népszerűségének és sikerének köszönhető.