Gyurkity Péter
Hirdetések lesznek az Apple térképeiben
Ezzel a különböző helyszínek előbbre kerülhetnek a keresési találatok listáján.
Az Apple háza táján még évekkel ezelőtt merült fel, hogy megújul a cég térképszolgáltatása, azóta azonban sok idő telt el, a platform pedig tovább terjeszkedett. Most egy újabb lépéssel bővítenék ki a megoldást, amely már a hirdetésekből származó bevételt is alaposan megnövelné.
A Bloomberg hírügynökség értesülése alapján házon belül már komoly erőkkel dolgoznak a kereséseken belül megjelenő hirdetések integrálásán, ez ugyanis újabb lehetőséget kínál a bevételek növelésére, ami mindig kiemelt szempont egy cég számára. Az új funkció bevezetésére már néhány hónapon belül sor kerülhet, ennek eredményeként pedig a keresési találatok listáján módosulnának az egyes helyszínek pozíciói, hiszen az adott területen elhelyezkedő cégek, üzletek és egyéb entitások fizethetnek majd az előnyösebb listázásért. Példaként említenek egy mexikói éttermet, amely a megfelelő szavak (tacos, ceviche, stb.) bepötyögését követően bukkanhat fel a rangsor elején, miután kifizette az ehhez szükséges összeget.
Ahogy említettük, az Apple számára mindez nyilvánvaló módon a bevételek növelése miatt jelent fontos előrelépést. A jelek szerint házon belül leginkább Todd Teresi, a hirdetési részleget felügyelő alelnök szólalt fel a funkció mielőbbi bevezetése érdekében, ami teljesen érthető, hiszen ezzel a divízióból érkező, évente mintegy 4 milliárd dollárra rúgó bevételt komoly mértékben ki tudnák bővíteni. Ha minden jól megy, az előzetes becslések szerint ez a szint akár 10 milliárd dollárra lenne emelhető, bár azt még nem tudni, hogy ezt milyen határidőn belül érnék el – és nyilván sok múlik majd a felhasználói visszajelzéseken.
A funkció már a jövő év elején felbukkanhat a térképeken belül, meglátjuk, ez mennyiben lesz így.
Az Apple háza táján még évekkel ezelőtt merült fel, hogy megújul a cég térképszolgáltatása, azóta azonban sok idő telt el, a platform pedig tovább terjeszkedett. Most egy újabb lépéssel bővítenék ki a megoldást, amely már a hirdetésekből származó bevételt is alaposan megnövelné.
A Bloomberg hírügynökség értesülése alapján házon belül már komoly erőkkel dolgoznak a kereséseken belül megjelenő hirdetések integrálásán, ez ugyanis újabb lehetőséget kínál a bevételek növelésére, ami mindig kiemelt szempont egy cég számára. Az új funkció bevezetésére már néhány hónapon belül sor kerülhet, ennek eredményeként pedig a keresési találatok listáján módosulnának az egyes helyszínek pozíciói, hiszen az adott területen elhelyezkedő cégek, üzletek és egyéb entitások fizethetnek majd az előnyösebb listázásért. Példaként említenek egy mexikói éttermet, amely a megfelelő szavak (tacos, ceviche, stb.) bepötyögését követően bukkanhat fel a rangsor elején, miután kifizette az ehhez szükséges összeget.
Ahogy említettük, az Apple számára mindez nyilvánvaló módon a bevételek növelése miatt jelent fontos előrelépést. A jelek szerint házon belül leginkább Todd Teresi, a hirdetési részleget felügyelő alelnök szólalt fel a funkció mielőbbi bevezetése érdekében, ami teljesen érthető, hiszen ezzel a divízióból érkező, évente mintegy 4 milliárd dollárra rúgó bevételt komoly mértékben ki tudnák bővíteni. Ha minden jól megy, az előzetes becslések szerint ez a szint akár 10 milliárd dollárra lenne emelhető, bár azt még nem tudni, hogy ezt milyen határidőn belül érnék el – és nyilván sok múlik majd a felhasználói visszajelzéseken.
A funkció már a jövő év elején felbukkanhat a térképeken belül, meglátjuk, ez mennyiben lesz így.