Berta Sándor

A függetlenségre esküszik az Adobe első embere

Shantanu Narayent hidegen hagyják az Adobe átvételéről szóló pletykák, ragaszkodik ahhoz, hogy a kaliforniai szoftvercég önálló maradjon és inkább a kisebb cégek felvásárlásában látja a jövőt.

"Számunkra nagy értéket jelent a függetlenségünk. Az Adobenak nagyon komoly növekedési lehetőségei vannak, de megpróbálunk ezekkel önálló vállalatként élni. Az Adobe ennek ellenére a digitális forradalom középpontjában van. Szoftvereink segítségével a kiadók és más médiában érdekelt cégek, de a kreatív szakemberek és a felhasználók is tartalmakat és alkalmazásokat készíthetnek, optimalizálhatnak, illetve pénzt kereshetnek. Ráadásul mindezt számtalan operációs rendszeren, számítógépen és mobil eszközökön egyaránt megtehetik."

A céggel felvásárlásával kapcsolatban nemrég merült fel a pletyka egy Steve Ballmerrel folytatott tanácskozás után, azonban ezt tagadta Narayen. "Minden nagy IT-céggel kapcsolatban állunk; mivel programjainknak a Windows operációs rendszereken is zökkenőmentesen kell futniuk, így természetesen a Microsofttal is folyamatosan konzultálunk. Amikor valaki egy új operációs rendszert fejleszt ki, akkor el kell döntenie, hogy az mely formátumokat támogassa. Éppen ezért örülünk a Windows Phone következő verzióinak, amelyek már támogatni fogják a flash-technikát" - jelentette ki a vezető.


Narayen kitért Steve Jobs korábbi kritikáira is, amelyek szerint a flash-technika biztonsági kockázatot jelent, tele van hibákkal és erőforrászabáló. Jobs ezzel indokolta, hogy a flash miért nem került fel az iPhone, az iPad és az iPod touch készülékekre. Az Adobe első embere szerint a két vállalat évtizedek óta partnerek és a Photoshop, vagy éppen a flash is kiválóan működik a Macintosh számítógépeken. Ugyanakkor a technikát nem sikerült tökéletesen összhangba hozni az i-sorozatú Apple-termékekkel, így végül nem is erőltették a dolgot.

Az Apple bojkottja azonban nem jelent komoly problémát a vállalat számára,. mivel így erőforrásait más fejlesztéseknél használhatja fel és olyan konszernekkel működhet együtt, akik hisznek a flash-technikában és együtt is akarnak dolgozni ezen a területen az Adobe munkatársaival. E cégek közé tartozik például a Google, a Nokia, a Research In Motion, a HTC és a Samsung.

"Három területen látunk több milliárd dolláros növekedési lehetőségeket. Az egyik a tartalomkészítő- és terjesztő programok világa. Megjelentettük a Creative Suite-ot és bemutatkozott a Digital Publishing Site, amellyel már a Wired vagy a National Geographic interaktív magazinokat készít az iPadhez és más mobil készülékekhez. A második terület az online marketing. Elemzőszoftverünkkel a vállalatok optimalizálhatják online hirdetési kiadásaikat és a forgalmukat. Emellett kibővítjük a dokumentummenedzselési ajánlatunkat. Mindehhez és az 5 milliárd dolláros éves forgalom eléréséhez kisebb cégek átvételét tervezzük" - közölte az Adobenál 12 éve dolgozó és a társaságot 2007 óta irányító szakember.

Narayen végül leszögezte, hogy az Adobe eladásáról időnként felröppenő pletykák helyett inkább a folyamatos forgalomnövekedésre összpontosítanak és szeretnének az ügyfeleiknek hosszú távon hasznot hozni. Természetesen szeretnének profitálni a digitális tartalmakból, de sokan megkérdőjelezik, hogy a cég erre valóban képes lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #4
    " A függetlenségre esküszik az Adobe első embere"

    Nem a bibliara szoktak?
  • Justil #3
  • Justil #2
    nem vagyok egy nyelvtudós, így lehet én tévedek, de itt a technika helyett nem a technológia szót kellene használni? :)
  • B0nFire #1
    Lehetne gyakrabban is cikk az Adobe-ról. Szeretem a termékeiket.