Berta Sándor

Megtiltanák az ügyfélprofilok készítését

A konzervatív európai parlamenti képviselők azt akarják elérni, hogy a közeljövőben tovább javuljon az online adat- és fogyasztóvédelem, ezért a politikusok az Európai Bizottsághoz fordultak.

Az EP-képviselők azt szeretnék, hogy a testület az eddiginél szigorúbban vizsgálja meg a Google és más webes cégek, illetve platformüzemeltetők adatgyűjtési és -tárolási gyakorlatát. Az Európai Néppárt internetes munkacsoportjának tagjai azt követelték, hogy az üzleti modelljeiket kibővítő keresőcégek tartsák be az Európai Unió piaci versenyre vonatkozó előírásait és jogszabályait. Eddig az Európai Bizottság nem talált módot többek között a Google működésének és piaci magatartásának a megvizsgálására. "Meg akarunk bizonyosodni arról, hogy megakadályozzák a visszaéléseket" - közölte Angelika Niebler EP-képviselő.

Az Európai Néppárt emellett azt is el akarja érni, hogy az EU területén korlátozzák a személyes adatok internetes felhasználási lehetőségeit. Így többek között megtiltanák az ügyfélprofilok létrehozását a különböző forrásokból megszerzett személyes adatok alapján. A politikusok emellett szükségesnek tartanák egy olyan új szabályozás kidolgozását, amely világosan meghatározná az emberek vagy a tartózkodási helyük pontos azonosítására szolgáló adatok tárolási és felhasználási lehetőségeit.

Az EP-képviselők álláspontja szerint a személyes információk gyűjtését a legszükségesebb mértékűre kell korlátozni. A közösségi hálózatok és az e-mail szolgáltatók esetében pedig biztosítani kell a felhasználók számára az úgynevezett Opt-in elvet, vagyis az adataikat csak egy külön beleegyező nyilatkozat alapján adhatók tovább hirdetési cégeknek vagy alkalmazhatók reklám célokra.

Ezenkívül minden európai ügyfeleket kereső online szolgáltatónak az európai előírásokat kellene betartania és ez akkor is érvényes lenne, ha a vállalat székhelye nem az Európai Unió területén van. "Európának a fogyasztó- és az adatvédelmet az internet globális piacán is érvényre kell juttatnia. A jövőben nem annak az országnak a jogrendjét kell figyelembe venni, ahol az adott cég székhelye található, hanem annak az államét, ahonnan az ügyfél származik" - nyilatkozta Manfred Weber, az Európai Néppárt EP-frakciójának helyettes vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Adatvédelem #2
    Ez pedig egybevág a viselkedésalapú reklámokról szóló véleménnyel
    PPOS
  • hangulati #1
    ezzel kellett volna kezdeni belaim. csak mar keso, es senki nem hisz nektek.