Berta Sándor
Egyre több a Twitteren állást kereső
A mikroblogon megjelenő üzenetek többsége egyáltalán nem komoly hangvételű. Sokan csak a gondolataikat vagy az általuk tapasztalt dolgokat osztják meg a többi internetezővel, azonban vannak kivételek.
A másfél éve tartó gazdasági válság teljesen új módszerek alkalmazására kényszerítette a munkavállalókat és a cégeket: egyre többen keresnek tweetben munkát, illetve dolgozókat. Ezek az üzenetek a munkanélküliek számára esélyt, de ugyanakkor egyben kockázatot is jelentenek. A népszerű szolgáltatáson küldött üzenetek a legjobb példák arra, hogy a fontos üzeneteknek nem kell feltétlenül hosszúnak is lenniük.
"A Twitter egy olyan csatorna a munkaadók számára, ahol felhívhatják a figyelmet arra, hogy keresnek valakit." - nyilatkozta Svenja Hofert karriertanácsadó. Tim Schlüter közösségi médiaszakértő hozzátette, hogy az oldalon általában ugyanazok az álláshirdetések láthatók, mint máshol is. csak nagyon ritkán fordul elő, hogy egy vállalat kifejezetten csak a Twitteren keresi az új munkatársait. Jan-Hinrik Schmidt, a hamburgi Hans Bredow Médiakutatási Intézet szakértője megjegyezte, hogy a honlapnak egy komoly hátránya van: nem teszi lehetővé az üzenetek közötti célzott keresést.
Vannak viszont komoly előnyei is, melyek közül kiemelkedik a hógolyóhatás, vagyis, ha sokan és gyakran válaszolnak egy üzenetre, akkor az széles körben elterjedhet. Különösen ez utóbbi fontos az álláshirdetéseket feladó cégek számára. "Érdekes az a jelenség, hogy sok ember nem a közvetlen, hanem a távolabbi kapcsolatain keresztül jut új munkához. Az olyan hálózatok, mint a Xing vagy a Twitter könnyebbé teszik ezeknek a kapcsolatoknak az ápolását" - közölte Schmidt.
Tobias Kärcher, a Jobtweet nevű első twitteres álláskereső szolgáltatást kifejlesztő atentai cég médiaügyi szakértője szerint a különböző társaságok gyakran szabályosan állásokat is kínálnak és egy álláshirdetést kifejezetten az tart fenn, ha sokan retweetelik. A folyamatot és a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket időközben a vállalatok is felismerték,s egyre gyakrabban használják a Twittert álláskeresési célokra. Csak a Jobtweet rendszerében jelenleg már több mint 50 000 álláshirdetés található, amelyek között a projektmenedzseri állásajánlatok éppúgy megtalálhatók közöttük, mint a fuvarozói vagy az irodai munkákra embereket keresők hirdetései.
Twitterezik többek között a Daimler és a Deutsche Bahn is. S bár a Twitter népszerűségét még nem lehet a Facebookéhoz mérni, az oldal jelentősége folyamatosan nő. A tweetek előnye, hogy akár a Google-lal is megkereshetők, emellett ezek az állásajánlatok és -hirdetések a hagyományosoknál jóval személyesebbé tehetők. Az álláshirdetést feladók már az első válaszokból láthatják, hogy az illető milyen karakterű lehet, illetve hogy hányan érdeklődnek a munkalehetőség iránt.
A másfél éve tartó gazdasági válság teljesen új módszerek alkalmazására kényszerítette a munkavállalókat és a cégeket: egyre többen keresnek tweetben munkát, illetve dolgozókat. Ezek az üzenetek a munkanélküliek számára esélyt, de ugyanakkor egyben kockázatot is jelentenek. A népszerű szolgáltatáson küldött üzenetek a legjobb példák arra, hogy a fontos üzeneteknek nem kell feltétlenül hosszúnak is lenniük.
"A Twitter egy olyan csatorna a munkaadók számára, ahol felhívhatják a figyelmet arra, hogy keresnek valakit." - nyilatkozta Svenja Hofert karriertanácsadó. Tim Schlüter közösségi médiaszakértő hozzátette, hogy az oldalon általában ugyanazok az álláshirdetések láthatók, mint máshol is. csak nagyon ritkán fordul elő, hogy egy vállalat kifejezetten csak a Twitteren keresi az új munkatársait. Jan-Hinrik Schmidt, a hamburgi Hans Bredow Médiakutatási Intézet szakértője megjegyezte, hogy a honlapnak egy komoly hátránya van: nem teszi lehetővé az üzenetek közötti célzott keresést.
Vannak viszont komoly előnyei is, melyek közül kiemelkedik a hógolyóhatás, vagyis, ha sokan és gyakran válaszolnak egy üzenetre, akkor az széles körben elterjedhet. Különösen ez utóbbi fontos az álláshirdetéseket feladó cégek számára. "Érdekes az a jelenség, hogy sok ember nem a közvetlen, hanem a távolabbi kapcsolatain keresztül jut új munkához. Az olyan hálózatok, mint a Xing vagy a Twitter könnyebbé teszik ezeknek a kapcsolatoknak az ápolását" - közölte Schmidt.
Tobias Kärcher, a Jobtweet nevű első twitteres álláskereső szolgáltatást kifejlesztő atentai cég médiaügyi szakértője szerint a különböző társaságok gyakran szabályosan állásokat is kínálnak és egy álláshirdetést kifejezetten az tart fenn, ha sokan retweetelik. A folyamatot és a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket időközben a vállalatok is felismerték,s egyre gyakrabban használják a Twittert álláskeresési célokra. Csak a Jobtweet rendszerében jelenleg már több mint 50 000 álláshirdetés található, amelyek között a projektmenedzseri állásajánlatok éppúgy megtalálhatók közöttük, mint a fuvarozói vagy az irodai munkákra embereket keresők hirdetései.
Twitterezik többek között a Daimler és a Deutsche Bahn is. S bár a Twitter népszerűségét még nem lehet a Facebookéhoz mérni, az oldal jelentősége folyamatosan nő. A tweetek előnye, hogy akár a Google-lal is megkereshetők, emellett ezek az állásajánlatok és -hirdetések a hagyományosoknál jóval személyesebbé tehetők. Az álláshirdetést feladók már az első válaszokból láthatják, hogy az illető milyen karakterű lehet, illetve hogy hányan érdeklődnek a munkalehetőség iránt.