Berta Sándor
Egyre több zeneszám fogy online boltokban
A felhasználók, ha tehetik, akkor elsősorban az egyes dalokat és nem a zenei albumokat vásárolják meg az interneten - derült ki a media control cég felmérésből.
A hivatalos német zenei kislemez- és dalértékesítések 85 százalékát jelenleg a digitális letöltések teszik ki. A zenei albumok tekintetében ugyanakkor ez az arány 21 százalék, vagyis a forgalom fennmaradó 79 százaléka még mindig a zenei CD-khez köthető. Ez a tendencia nem csak Németországban figyelhető meg, hanem az arányok nagyon hasonlóak más európai országokban is. Franciaországban a zeneszám-értékesítések 89 százaléka valósul meg digitális letöltések útján, fizikai adathordozókon (kislemezeken) pedig csak a dalok 11 százaléka talál gazdára.
Belgiumban 100 zeneszámból 93-at, míg Spanyolországban és Hollandiában 92-t adnak el online. A zenei albumoknál ezek az arányok Belgium és Spanyolország esetében 8, míg Hollandiánál 11 százalék. A legkevesebb digitális zenei letöltést, az összértékesítések 73 százalékát, Ausztriában regisztrálták a szakemberek. Itt a zenei albumoknak csupán a 6 százalékát vásárolják meg a felhasználók az interneten. A másik végletet Svájc jelenti, ahol a dalok 99 százalékát digitálisan veszik meg az emberek, míg az albumoknál ugyanez az arány 14 százalék.
Az utolsó hely ellenére az Osztrák Zeneipari Szövetség elégedett volt a számokkal, mivel a szervezet álláspontja szerint a hangsúly az internetes piac fejlődésén és a digitális eladások számának növekedésén van. "Utóbbi elsősorban a korábbinál több ajánlatra vezethető vissza" - szögezte le Thomas Böhm, az IFPI Austria szóvivője. A jogvédő hozzátette, hogy tavaly 12 millió eurós bevételük származott az internetes letöltésekből. A digitális eladások térhódítása ellenére a zenei CD-k még mindig keresettek és Böhm úgy vélte, hogy a jövőben sem lehet lebecsülni a zenei adathordozók szerepét.
A hivatalos német zenei kislemez- és dalértékesítések 85 százalékát jelenleg a digitális letöltések teszik ki. A zenei albumok tekintetében ugyanakkor ez az arány 21 százalék, vagyis a forgalom fennmaradó 79 százaléka még mindig a zenei CD-khez köthető. Ez a tendencia nem csak Németországban figyelhető meg, hanem az arányok nagyon hasonlóak más európai országokban is. Franciaországban a zeneszám-értékesítések 89 százaléka valósul meg digitális letöltések útján, fizikai adathordozókon (kislemezeken) pedig csak a dalok 11 százaléka talál gazdára.
Belgiumban 100 zeneszámból 93-at, míg Spanyolországban és Hollandiában 92-t adnak el online. A zenei albumoknál ezek az arányok Belgium és Spanyolország esetében 8, míg Hollandiánál 11 százalék. A legkevesebb digitális zenei letöltést, az összértékesítések 73 százalékát, Ausztriában regisztrálták a szakemberek. Itt a zenei albumoknak csupán a 6 százalékát vásárolják meg a felhasználók az interneten. A másik végletet Svájc jelenti, ahol a dalok 99 százalékát digitálisan veszik meg az emberek, míg az albumoknál ugyanez az arány 14 százalék.
Az utolsó hely ellenére az Osztrák Zeneipari Szövetség elégedett volt a számokkal, mivel a szervezet álláspontja szerint a hangsúly az internetes piac fejlődésén és a digitális eladások számának növekedésén van. "Utóbbi elsősorban a korábbinál több ajánlatra vezethető vissza" - szögezte le Thomas Böhm, az IFPI Austria szóvivője. A jogvédő hozzátette, hogy tavaly 12 millió eurós bevételük származott az internetes letöltésekből. A digitális eladások térhódítása ellenére a zenei CD-k még mindig keresettek és Böhm úgy vélte, hogy a jövőben sem lehet lebecsülni a zenei adathordozók szerepét.