Berta Sándor
Online játékosok a kiberbűnözők célkeresztjében
A G Data számítástechnikai biztonsági cég felméréséből kiderült, hogy már az internetes játékosok sem érezhetik magukat biztonságban. A cég munkatársai által megkérdezett felhasználók több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább egyszer volt már online támadás áldozata.
A bűnözői csoportok különböző módszereket használnak: hamis játékhonlapokat hoznak létre, fertőzött fájlokat juttatnak a fájlcserélő hálózatokba vagy célzott akciókat hajtanak végre bizonyos online játék-hozzáférések megszerzéséért. Különösen a Steam- és a World of Warcraft-hozzáférések keresettek, egy ilyen a feketepiacon akár 50 eurót is megér.
"A lopott játékhozzáférésekkel való kereskedés azonban csak az érem egyik oldala. Az elkövetőknek ugyanis sokkal nagyobb céljaik vannak: minél több játékos számítógépe felett szeretnék megszerezni az irányítást. Ezek a PC-k ugyanis nagy teljesítményűek, így kiválóan alkalmasak a botnetek üzemeltetésére, amiket aztán DDoS- és más támadásokhoz, illetve spamküldésre használnak fel. Nem véletlen, hogy az elmúlt években jelentős mértékben nőtt a játékosok és a játékosközösségek elleni akciók száma. Ezúttal ők vannak a célkeresztben" - összegezte a tapasztalatokat Eddy Willems, a G Data szakértője.
Komoly problémát jelentenek a hamis játékoldalak is, mivel ezeket szinte lehetetlen megkülönböztetni a valódi társaiktól. Ezekkel a bűnözők személyes adatokra és Steam-, illetve WoW-hozzáférésekre vadásznak. A megkérdezettek több mint 70 százaléka volt 18 és 34 év közötti és átlagosan napi 10 órát játszanak. A válaszadók 8 százaléka semmilyen biztonsági szoftverrel sem védi a számítógépét, míg 60 százalékuk valamilyen ingyenes védelmi programot használ.
"Az ingyenes biztonsági alkalmazásokat használók egy része nincs tisztában azzal, hogy ezekből a szoftverekből gyakran hiányoznak bizonyos technológiák, például a webes támadások, a http-szkennelések és a Drivy-by-download akciók kivédésére. Aki ezen a területen spórol, az később teljes online személyazonosságát elveszítheti" - szögezte le Eddy Willems.
A bűnözői csoportok különböző módszereket használnak: hamis játékhonlapokat hoznak létre, fertőzött fájlokat juttatnak a fájlcserélő hálózatokba vagy célzott akciókat hajtanak végre bizonyos online játék-hozzáférések megszerzéséért. Különösen a Steam- és a World of Warcraft-hozzáférések keresettek, egy ilyen a feketepiacon akár 50 eurót is megér.
"A lopott játékhozzáférésekkel való kereskedés azonban csak az érem egyik oldala. Az elkövetőknek ugyanis sokkal nagyobb céljaik vannak: minél több játékos számítógépe felett szeretnék megszerezni az irányítást. Ezek a PC-k ugyanis nagy teljesítményűek, így kiválóan alkalmasak a botnetek üzemeltetésére, amiket aztán DDoS- és más támadásokhoz, illetve spamküldésre használnak fel. Nem véletlen, hogy az elmúlt években jelentős mértékben nőtt a játékosok és a játékosközösségek elleni akciók száma. Ezúttal ők vannak a célkeresztben" - összegezte a tapasztalatokat Eddy Willems, a G Data szakértője.
Komoly problémát jelentenek a hamis játékoldalak is, mivel ezeket szinte lehetetlen megkülönböztetni a valódi társaiktól. Ezekkel a bűnözők személyes adatokra és Steam-, illetve WoW-hozzáférésekre vadásznak. A megkérdezettek több mint 70 százaléka volt 18 és 34 év közötti és átlagosan napi 10 órát játszanak. A válaszadók 8 százaléka semmilyen biztonsági szoftverrel sem védi a számítógépét, míg 60 százalékuk valamilyen ingyenes védelmi programot használ.
"Az ingyenes biztonsági alkalmazásokat használók egy része nincs tisztában azzal, hogy ezekből a szoftverekből gyakran hiányoznak bizonyos technológiák, például a webes támadások, a http-szkennelések és a Drivy-by-download akciók kivédésére. Aki ezen a területen spórol, az később teljes online személyazonosságát elveszítheti" - szögezte le Eddy Willems.