Berta Sándor
Sok cégnél tilos a közösségi portálok használata
A vállalatok egyre kevésbé tolerálják, ha az alkalmazottak a Facebookot vagy a Twittert látogatják a munkaidejükben.
A Robert Half Technology piackutató cég felméréséből kiderült, hogy az IT-vezetők 38 százaléka vezetett be szigorúszabályokat a közösségi portálok használatára vonatkozóan, míg a 17 százalékuk mondta azt, hogy lazább szabályozást alkalmaz. A legtöbb szakember azzal indokolt a szigort, hogy attól tartanak: a munkatársak egy jelentős részének a közösségi oldalak elvonják a figyelmét és ezt mindenképpen meg akarták akadályozni.
A vállalatok 23 százalékánál az illetékesek már komoly szankciókat és korlátozásokat vezettek be a munkahelyi magánjellegű internethasználatot illetően, míg a 15 százalékánál már azt is megszabták, hogy a munkaidőben milyen honlapokra látogathat el a dolgozó. A megkérdezett IT-vezetők fele teljesen megtiltotta továbbá a beosztottainak a szociális oldalak felkeresését.
"A munkatársak tűzfalakkal való kizárása nem jelent megoldást. Már csak a mobilinternet fejlődése miatt sem lehet jövője az internetletiltásnak. Ráadásul ezekkel a módszerekkel az IT-vezetők egy komoly kommunikációs lehetőségtől is megfosztják a cégüket. A felhasználók egy komoly része már régóta részt vesz ezekben a kapcsolatokban, attól függetlenül, hogy egy irodai munkaállomásuk előtt, vagy otthon, a konyhájukban ül." - jelentette ki David Nelles, a virtual identity vállalat szakértője.
Nelles úgy vélte, hogy a közösségi portálok egy kétélű kardot jelentenek. Egyrészt jogos az a félelem, hogy az alkalmazottak figyelmét túlzottan elvonják a munkájuktól ezek a szolgáltatások, másrészt árthatnak is a cég jó hírének. Ugyanakkor egy teljesen új területet nyithatnak meg a reklám szempontjából az adott vállalkozás előtt és segíthetnek az üzleti kapcsolatok ápolásában. "A beosztottak lehetnek a legjobb közösségi építő erő egy cég vagy egy márka számára. Ezért a munkatársakat inkább ki kell képezni arra, hogy miként tudják megfelelően, a helyükön kezelni ezeket a honlapokat ahelyett, hogy értelmetlen tiltást alkalmaznak. Azok a társaságok, amelyek mégis ez utóbbi utat követik, azok középtávon éppen a kívánt hatás ellenkezőjét érhetik el" - szögezte le a szakember.
A Robert Half Technology piackutató cég felméréséből kiderült, hogy az IT-vezetők 38 százaléka vezetett be szigorúszabályokat a közösségi portálok használatára vonatkozóan, míg a 17 százalékuk mondta azt, hogy lazább szabályozást alkalmaz. A legtöbb szakember azzal indokolt a szigort, hogy attól tartanak: a munkatársak egy jelentős részének a közösségi oldalak elvonják a figyelmét és ezt mindenképpen meg akarták akadályozni.
A vállalatok 23 százalékánál az illetékesek már komoly szankciókat és korlátozásokat vezettek be a munkahelyi magánjellegű internethasználatot illetően, míg a 15 százalékánál már azt is megszabták, hogy a munkaidőben milyen honlapokra látogathat el a dolgozó. A megkérdezett IT-vezetők fele teljesen megtiltotta továbbá a beosztottainak a szociális oldalak felkeresését.
"A munkatársak tűzfalakkal való kizárása nem jelent megoldást. Már csak a mobilinternet fejlődése miatt sem lehet jövője az internetletiltásnak. Ráadásul ezekkel a módszerekkel az IT-vezetők egy komoly kommunikációs lehetőségtől is megfosztják a cégüket. A felhasználók egy komoly része már régóta részt vesz ezekben a kapcsolatokban, attól függetlenül, hogy egy irodai munkaállomásuk előtt, vagy otthon, a konyhájukban ül." - jelentette ki David Nelles, a virtual identity vállalat szakértője.
Nelles úgy vélte, hogy a közösségi portálok egy kétélű kardot jelentenek. Egyrészt jogos az a félelem, hogy az alkalmazottak figyelmét túlzottan elvonják a munkájuktól ezek a szolgáltatások, másrészt árthatnak is a cég jó hírének. Ugyanakkor egy teljesen új területet nyithatnak meg a reklám szempontjából az adott vállalkozás előtt és segíthetnek az üzleti kapcsolatok ápolásában. "A beosztottak lehetnek a legjobb közösségi építő erő egy cég vagy egy márka számára. Ezért a munkatársakat inkább ki kell képezni arra, hogy miként tudják megfelelően, a helyükön kezelni ezeket a honlapokat ahelyett, hogy értelmetlen tiltást alkalmaznak. Azok a társaságok, amelyek mégis ez utóbbi utat követik, azok középtávon éppen a kívánt hatás ellenkezőjét érhetik el" - szögezte le a szakember.