Berta Sándor
Óvakodjunk a Facebooktól?
A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) élesen támadta a közösségi portált. A VZBV azt vetette a Facebook szemére, hogy több alkalommal is, ráadásul szándékosan megsértette az adatvédelmi előírásokat.
Mivel a szervezet már tavaly nyáron is figyelmeztette a világ legnagyobb online hálózatának vezetőit, hogy változtassák meg az Általános Szerződési Feltételeiket és az adatvédelmi szabályzatukat, s azóta sem történt érdemleges előrelépés az ügyben, így a VZBV azt javasolja a felhasználóknak, hogy hagyják ott a Facebookot. A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége a tavalyi felmérés egyéves évfordulója alkalmából végzett el egy újabb vizsgálatot, amely a Mark Zuckerberg vezette vállalat szempontjából egyáltalán nem jó eredménnyel zárult.
Ugyan a közösségi oldal az elmúlt hetekben jelezte, hogy új adatvédelmi szabályzatot vezetne be, azonban Falk Lüke, a VZBV Fogyasztói jogok a digitális világban programjának referense szerint ez csak tovább rontana az amúgy sem jó helyzeten. Lüke és kollégái leginkább azt kifogásolták, hogy ha a felhasználók elfogadják az új adatvédelmi irányelvet, akkor ezzel gyakorlatilag felhatalmazzák a céget a személyes adataik további használatára és harmadik félnek (AOL, Yahoo, CNN.com stb.) történő átadására.
"A jelenlegi helyzetben csak azt tanácsolhatjuk az embereknek, hogy ne fogadják el a módosított adatvédelmi irányelvet és - ha fontos számukra a személyes adataik védelme, akkor - az ismerőseikkel együtt inkább keressenek egy másik közösségi portált. Véget kell vetni annak az állapotnak, hogy egy közösségi hálózat a pillanatnyi kedve szerint kezeli a regisztrált tagok személyes adatait" - jelentette ki Gerd Billen, a VZBV elnöke.
A szakember azt követelte, hogy a Facebook haladéktalanul biztosítson egy olyan funkciót, amely lehetővé teszi, hogy adataik továbbadásával egyet nem értő személyek beleszólhassanak a folyamatba. "Az adatvédelmi szabályok betartása az oldalak üzemeltetőinek felelőssége, nem pedig a felhasználóké" - szögezte le Billen.
Mivel a szervezet már tavaly nyáron is figyelmeztette a világ legnagyobb online hálózatának vezetőit, hogy változtassák meg az Általános Szerződési Feltételeiket és az adatvédelmi szabályzatukat, s azóta sem történt érdemleges előrelépés az ügyben, így a VZBV azt javasolja a felhasználóknak, hogy hagyják ott a Facebookot. A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége a tavalyi felmérés egyéves évfordulója alkalmából végzett el egy újabb vizsgálatot, amely a Mark Zuckerberg vezette vállalat szempontjából egyáltalán nem jó eredménnyel zárult.
Ugyan a közösségi oldal az elmúlt hetekben jelezte, hogy új adatvédelmi szabályzatot vezetne be, azonban Falk Lüke, a VZBV Fogyasztói jogok a digitális világban programjának referense szerint ez csak tovább rontana az amúgy sem jó helyzeten. Lüke és kollégái leginkább azt kifogásolták, hogy ha a felhasználók elfogadják az új adatvédelmi irányelvet, akkor ezzel gyakorlatilag felhatalmazzák a céget a személyes adataik további használatára és harmadik félnek (AOL, Yahoo, CNN.com stb.) történő átadására.
"A jelenlegi helyzetben csak azt tanácsolhatjuk az embereknek, hogy ne fogadják el a módosított adatvédelmi irányelvet és - ha fontos számukra a személyes adataik védelme, akkor - az ismerőseikkel együtt inkább keressenek egy másik közösségi portált. Véget kell vetni annak az állapotnak, hogy egy közösségi hálózat a pillanatnyi kedve szerint kezeli a regisztrált tagok személyes adatait" - jelentette ki Gerd Billen, a VZBV elnöke.
A szakember azt követelte, hogy a Facebook haladéktalanul biztosítson egy olyan funkciót, amely lehetővé teszi, hogy adataik továbbadásával egyet nem értő személyek beleszólhassanak a folyamatba. "Az adatvédelmi szabályok betartása az oldalak üzemeltetőinek felelőssége, nem pedig a felhasználóké" - szögezte le Billen.