Berta Sándor

Egyre több olvasó pártol át az online médiákhoz

Folyamatosan nő azoknak az olvasóknak és a nézőknek a száma, akik inkább az internetes magazinokat és televíziókat választják a hagyományos sajtóorgánumok helyett.

A Pew Kutatóintézet által nyilvánosságra hozott legújabb jelentés szerint tavaly az amerikai újságoknak 26, a magazinoknak 17, míg a rádióknak és a televízióknak pedig egyaránt 22 százalékkal csökkentek a reklámbevételeik. A nagy médiabirodalmak az előző évhez képest 8 százalékos mínuszban vannak. Ezzel szemben az online hirdetési bevételek 5 százalékkal nőttek. A folyamat oka rendkívül egyszerű: egyre népszerűbbek a különböző online médiák, legyen szó rádiókról, televíziókról vagy éppen különböző tematikus vagy hírportálokról.

A Veronis Suhler Stevenson piackutató cég előrejelzése szerint 2013-ra, mikorra sikerül kilábalni a gazdasági válságból, a hagyományos médiák reklámbevételei jelentősen mértékben le fognak csökkenni és a 2006-os összegnek csak a 41 százalékát érik majd el. Elmondható tehát, hogy a klasszikus sajtóorgánumok ideje lejárt. Ugyan még jelentős piacokat birtokolnak, de a bevételeik évről évre egyre kisebbek. Éppen ezért van szükség új üzleti modellekre.

A jelenség leginkább az újságoknál figyelhető meg. Folyamatosan nő a saját blogot indító riporterek és felhasználók száma. Ez a megoldás elsősorban a regionális és a tematikus újságírás területén népszerű. Ugyanakkor nem jelenthető ki az sem egyértelműen, hogy az online média lesz a piacvezető. Jó példa erre, hogy jelenleg, ha egy tartalomszolgáltató bejelenti, hogy véget vet az ingyenes hozzáféréseknek, a látogatók több mint 80 százaléka azonnal más portált keres magának és csak 15 százalékuk marad hű a honlaphoz.

Joggal merül fel az a kérdés, hogy a bővülő kínálatot miből lehet finanszírozni, hiszen az emberek 80 százaléka soha nem klikkel az internetes reklámokra. A következő években mindenesetre a média érdekes változási folyamaton megy majd keresztül, ahol előtérbe kerülnek az olyan szolgáltatások, mint a Twitter és a felhasználók vagy szemtanúk által készített beszámolók, tudósítások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Etinger #5
    Kicsit azért járj utána a témáknak. Szerencsére a magyar nyelv elég rugalmas ;)
  • pasi29uk #4
    Nem feltétel, hogy helyesen tudj írni...
  • Mighty #3
    Kedves cikkíró, ha már a médiában dolgozol, tudhatnád, hogy nincs olyan szó, hogy médiák.

    A média a médium többesszáma. Helyesen: "Egyre több olvasó pártol át az online médiához/médiumokhoz"
  • pixx #2
    Amíg ingyen van mindkét oldalnak, írónak és olvasónak addig népszerű lesz...
    A twitter is kitalálta, hogy majd januártól fizetni kell, aztán nem vezették be, mert elég sok embert veszített volna...
  • BCS pixel #1
    fizessenek a megjelenésért, ne pedig a klikkelésért
    tévénél, rádiónál, plakátnál meg újságpapírnál nem is lehet klikkelni ugyebár, mégis drágább mint az online hirdetés