Berta Sándor
Elképzelhetetlen az európaiak élete a világháló nélkül
A European Interactive Advertising Association (EIAA) és a Microsoft Advertising közös felméréséből kiderült, hogy az európai felhasználók nem tudják elképzelni az életüket az internet nélkül.
Világszerte egyre többen használják a világhálót és különösen a mobilinternetezés válik egyre fontosabbá. Az EIAA Mediascope Europe tanulmányban összesen 15 európai ország felhasználóinak szokásait összesítették a szakemberek. A felmérés szerint jelenleg Európában 121 millió embernek van mobilinternet-hozzáférése és közülük 71 millióan használják is azt minden héten, legalább napi egy órán át. A mobilinternet különösen a 16 és 24, valamint a 25 és 34 év közötti korosztály tagjainak körében népszerű. Előbbi tagjainak 24, utóbbinak a 21 százaléka böngészik rendszeresen a mobiljáról vagy a laptopjáról. A megkérdezett egyaránt 25-25 százaléka játszik online, illetve hallgat rádiót, egyharmaduk rendszeresen filmet néz a világhálón, 32 százalékuk pedig klipeket tekint meg.
"A közösségi portálok folyamatosan csak növekednek, erősödnek. A hirdetők számára azonban gyakran még nem világos, hogy miként vehetnének részt ebben a folyamatban. A hirdetők ennek ellenére idővel át fognak pártolni a nyomtatott sajtóorgánumoktól az online médiákhoz. Fokozatosan módosítaniuk kell majd a stratégiájukat és a célközönségüket ott kell keresni, ahol az tartózkodik, vagyis ebben az esetben az interneten" - nyilatkozta Arend Hendriks, a Microsoft Advertising egyik vezetője.
Bár a folyamat jól megfigyelhető, a legtöbb reklámozó még mindig hatalmas pénzeket öl a jelentőségét fokozatosan elveszítő nyomtatott sajtóorgánumokba. A televíziós reklámok 28, a plakátok 11 százalékkal előzik meg az online hirdetéseket. "A jövőben a hirdetőknek vegyes ajánlatokkal kell előállniuk. A piac ugyanis nem egy, hanem több irányba tolódik el. Az interneten viszont az interakciók a meghatározók. A legnépszerűbb továbbra is az e-mailezés, ezt követik az online keresések és a közösségi portálok. A leglátogatottabb webhelyek a híroldalak, illetve a bankok, az utazási irodák és az online aukciósházak honlapjai" - tette hozzá a szakember.
Az emberek nagyon meggondolják, hogy mire adjanak ki pénzt. Filmekért például csak a 32 százalékuk fizetne online. A megkérdezettek 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudna televízió nélkül élni, míg több mint az 50 százalékuk mondta azt, hogy az internet számára nélkülözhetetlen. Az európaiak egyébként hetente átlagosan 6,4 órát töltenek online filmnézéssel, 4,8 órát internetes hírolvasással és 4,1 órát online magazinok átböngészésével.
Világszerte egyre többen használják a világhálót és különösen a mobilinternetezés válik egyre fontosabbá. Az EIAA Mediascope Europe tanulmányban összesen 15 európai ország felhasználóinak szokásait összesítették a szakemberek. A felmérés szerint jelenleg Európában 121 millió embernek van mobilinternet-hozzáférése és közülük 71 millióan használják is azt minden héten, legalább napi egy órán át. A mobilinternet különösen a 16 és 24, valamint a 25 és 34 év közötti korosztály tagjainak körében népszerű. Előbbi tagjainak 24, utóbbinak a 21 százaléka böngészik rendszeresen a mobiljáról vagy a laptopjáról. A megkérdezett egyaránt 25-25 százaléka játszik online, illetve hallgat rádiót, egyharmaduk rendszeresen filmet néz a világhálón, 32 százalékuk pedig klipeket tekint meg.
"A közösségi portálok folyamatosan csak növekednek, erősödnek. A hirdetők számára azonban gyakran még nem világos, hogy miként vehetnének részt ebben a folyamatban. A hirdetők ennek ellenére idővel át fognak pártolni a nyomtatott sajtóorgánumoktól az online médiákhoz. Fokozatosan módosítaniuk kell majd a stratégiájukat és a célközönségüket ott kell keresni, ahol az tartózkodik, vagyis ebben az esetben az interneten" - nyilatkozta Arend Hendriks, a Microsoft Advertising egyik vezetője.
Bár a folyamat jól megfigyelhető, a legtöbb reklámozó még mindig hatalmas pénzeket öl a jelentőségét fokozatosan elveszítő nyomtatott sajtóorgánumokba. A televíziós reklámok 28, a plakátok 11 százalékkal előzik meg az online hirdetéseket. "A jövőben a hirdetőknek vegyes ajánlatokkal kell előállniuk. A piac ugyanis nem egy, hanem több irányba tolódik el. Az interneten viszont az interakciók a meghatározók. A legnépszerűbb továbbra is az e-mailezés, ezt követik az online keresések és a közösségi portálok. A leglátogatottabb webhelyek a híroldalak, illetve a bankok, az utazási irodák és az online aukciósházak honlapjai" - tette hozzá a szakember.
Az emberek nagyon meggondolják, hogy mire adjanak ki pénzt. Filmekért például csak a 32 százalékuk fizetne online. A megkérdezettek 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudna televízió nélkül élni, míg több mint az 50 százalékuk mondta azt, hogy az internet számára nélkülözhetetlen. Az európaiak egyébként hetente átlagosan 6,4 órát töltenek online filmnézéssel, 4,8 órát internetes hírolvasással és 4,1 órát online magazinok átböngészésével.