Berta Sándor
Egyelőre nem megy tőzsdére a Facebook
A népszerű közösségi portálnak a közeljövőben biztosan nem lesznek a tőzsdén megvásárolható részvényei.
Ezt Sheryl Sandberg, a Facebook napi ügyekért felelős igazgatója jelentette ki a Financial Times-nak adott exkluzív interjújában. "Jelenleg nincsenek a tőzsdén való megjelenésre vonatkozó terveink. Ehelyett inkább arra összepontosítunk, hogy növeljük a regisztrált tagjainak és látogatóink számát. Ezzel párhuzamosan növelni szeretnénk a reklámbevételeinket is. A tőzsdén már csak azért sem kell most megjelennünk, mert képesek vagyunk a növekedésünket készpénz-tartalékainkból finanszírozni" - szögezte le az egykor a Google-nél dolgozó szakember.
A Facebook napi ügyekért felelős igazgatója hozzátette, hogy kiemelt feladatként tekintenek az európai regisztrált tagok, illetve látogatók számának növelésére. Ugyan Sandberg részleteket nem árult el, de ezeknek a céloknak az elérése közel sem egyszerű feladat. Viszont az is igaz, hogy a vállalkozás immár hetedik éve nyereséges, így nincs híján a megfelelő tőkének. A szakember tagja a Walt Disney, illetve a Starbucks kávézólánc igazgatótanácsának és a Fortune magazin adatai alapján egyike az USA legbefolyásosabb női menedzsereinek.
Sheryl Sandberg
"Céljaink között szerepel, hogy a Facebook legyen a legfontosabb hirdetési platform a világon, amelyen a cégek elhelyezhetik az online üzeneteiket. Napjainkban azonban ez már másképp működik, mint régen. Ma a vállalatoknak a szociális hálózatokban kell felépíteniük a márkanevüket. Aki nálunk hirdet, az állandó kapcsolatban lehet a fogyasztókkal és létrehozhatja a saját rajongói oldalát. a felhasználók így gyakorlatilag az adott konszern üzletkötőivé válnak" - hangsúlyozta Sandberg. A menedzser példaként említette a Pepsi Colát, amely idén először nem hirdetett a Super Bowlon, helyette 20 millió dollárt akar befektetni egy közösségi portálokon indítandó reklámkampányba.
A szakember kitért a Google Buzzra (Google Zümmre) is, aminek a megjelenése szerinte mindenképpen a Facebook sikereinek az elismerése. "A világ egyre inkább egy szociális hálózattá válik és az minden bizonnyal jó jele ennek a folyamatnak, hogy ha más cégek is regisztrálják magukat. Egyáltalán nem lep meg, hogy más konszernek is részt akarnak vállalni ebben a folyamatban" - közölte végül Sheryl Sandberg. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója még tavaly november végén nyilatkozta, hogy a közösségi portál a tőzsdére készül. A hatéves oldal egyébként immár 400 millió regisztrált taggal büszkélkedhet.
Ezt Sheryl Sandberg, a Facebook napi ügyekért felelős igazgatója jelentette ki a Financial Times-nak adott exkluzív interjújában. "Jelenleg nincsenek a tőzsdén való megjelenésre vonatkozó terveink. Ehelyett inkább arra összepontosítunk, hogy növeljük a regisztrált tagjainak és látogatóink számát. Ezzel párhuzamosan növelni szeretnénk a reklámbevételeinket is. A tőzsdén már csak azért sem kell most megjelennünk, mert képesek vagyunk a növekedésünket készpénz-tartalékainkból finanszírozni" - szögezte le az egykor a Google-nél dolgozó szakember.
A Facebook napi ügyekért felelős igazgatója hozzátette, hogy kiemelt feladatként tekintenek az európai regisztrált tagok, illetve látogatók számának növelésére. Ugyan Sandberg részleteket nem árult el, de ezeknek a céloknak az elérése közel sem egyszerű feladat. Viszont az is igaz, hogy a vállalkozás immár hetedik éve nyereséges, így nincs híján a megfelelő tőkének. A szakember tagja a Walt Disney, illetve a Starbucks kávézólánc igazgatótanácsának és a Fortune magazin adatai alapján egyike az USA legbefolyásosabb női menedzsereinek.
Sheryl Sandberg
"Céljaink között szerepel, hogy a Facebook legyen a legfontosabb hirdetési platform a világon, amelyen a cégek elhelyezhetik az online üzeneteiket. Napjainkban azonban ez már másképp működik, mint régen. Ma a vállalatoknak a szociális hálózatokban kell felépíteniük a márkanevüket. Aki nálunk hirdet, az állandó kapcsolatban lehet a fogyasztókkal és létrehozhatja a saját rajongói oldalát. a felhasználók így gyakorlatilag az adott konszern üzletkötőivé válnak" - hangsúlyozta Sandberg. A menedzser példaként említette a Pepsi Colát, amely idén először nem hirdetett a Super Bowlon, helyette 20 millió dollárt akar befektetni egy közösségi portálokon indítandó reklámkampányba.
A szakember kitért a Google Buzzra (Google Zümmre) is, aminek a megjelenése szerinte mindenképpen a Facebook sikereinek az elismerése. "A világ egyre inkább egy szociális hálózattá válik és az minden bizonnyal jó jele ennek a folyamatnak, hogy ha más cégek is regisztrálják magukat. Egyáltalán nem lep meg, hogy más konszernek is részt akarnak vállalni ebben a folyamatban" - közölte végül Sheryl Sandberg. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója még tavaly november végén nyilatkozta, hogy a közösségi portál a tőzsdére készül. A hatéves oldal egyébként immár 400 millió regisztrált taggal büszkélkedhet.