Berta Sándor
Szobafoglalás a Facebookon
Először nyílt lehetőségük a felhasználóknak szobát foglalniuk egy panzióban a közösségi portál rendszeréből. A vendéglátóhelyek a barátok ajánlásának erejére építenek.
Az Apfelhof panzióban ezentúl bárki lefoglalhat szobákat, illetve apartmanokat akár a Facebookon honlapján keresztül is. "Számomra fontos, hogy vállalkozásunkat egy elfogadható ár mellett magas minőségi szolgáltatásokkal jeleníthetem meg a piacon. Szeretnénk a jövőbeli vendégeink igényeit kielégíteni és ebben partnerre találtunk az Easybooking cégben és a Facebookban" - közölte Jürgen Rohrer, az Apfelhof tulajdonosa, aki bízik az új szolgáltatás sikerében.
Hendrik Maat, az Easybooking ügyvezetője szerint a jövőben az emberek gyakrabban fogják a közösségi oldalakon keresztül intézni a nyaralásaikat, az utazásaikat és a szállodai helyfoglalásaikat. "A közösségi hálózatok az emberek szemében nagyon megbízhatóak. Egy barátok vagy kollégák által ajánlott hotel sokkal erősebben megragad a figyelmünkben, mint ha csak felkeresnénk egy szálloda honlapját. A legfontosabb az, hogy jelentősen lerövidítsük a kapcsolatteremtés rögös útját. Ha valaki látja a Facebookon, hogy az egyik barátja egy hotelt ajánlott neki, akkor a kapcsolat egyetlen klikkeléssel létrejöhet" - hangsúlyozta Hendrik Maat.
Az Easybooking kifejlesztette a Julia nevű szállásfoglalási asszisztenst, amelynek a segítségével a Facebook regisztrált tagjai az Apfelhof profilján keresztül elintézhetik a szobafoglalást. "Egy egyszerű honlapon nem láthatom, hogy hány potenciális utazó kereste fel az oldalamat, a Facebookon ugyanakkor ez éppen fordítva van. Az ebben rejlő marketinglehetőségek óriásiak. Ma már teljesen elfogadott dolog, hogy amikor egy felhasználó meglátogatja az Apfelhof profilját, akkor a nevén köszöntsük" - tette hozzá Maat.
A vendéglátóhelyek üzemeltetői azt akarják elérni, hogy ott érhessék el a vendégeiket, ahol azok éppen tartózkodnak, ez a hely pedig gyakran a Facebook. Világszerte körülbelül 460 millióan használják a közösségi portált, közel 230 millióan naponta látogatják. Maat úgy vélte, hogy miközben egyes cégek még csak most kezdik megérteni a web 2.0-t, addig más vállalkozások már a web 3.0-ban rejlő lehetőségek kiaknázásán gondolkoznak. A web 3.0-s ajánlatok közé tartozhatnak a vendégek személyes gasztronómiai stb. igényeit figyelembe vevő útvonaltervező és egyéb online szolgáltatások.
Az Apfelhof panzióban ezentúl bárki lefoglalhat szobákat, illetve apartmanokat akár a Facebookon honlapján keresztül is. "Számomra fontos, hogy vállalkozásunkat egy elfogadható ár mellett magas minőségi szolgáltatásokkal jeleníthetem meg a piacon. Szeretnénk a jövőbeli vendégeink igényeit kielégíteni és ebben partnerre találtunk az Easybooking cégben és a Facebookban" - közölte Jürgen Rohrer, az Apfelhof tulajdonosa, aki bízik az új szolgáltatás sikerében.
Hendrik Maat, az Easybooking ügyvezetője szerint a jövőben az emberek gyakrabban fogják a közösségi oldalakon keresztül intézni a nyaralásaikat, az utazásaikat és a szállodai helyfoglalásaikat. "A közösségi hálózatok az emberek szemében nagyon megbízhatóak. Egy barátok vagy kollégák által ajánlott hotel sokkal erősebben megragad a figyelmünkben, mint ha csak felkeresnénk egy szálloda honlapját. A legfontosabb az, hogy jelentősen lerövidítsük a kapcsolatteremtés rögös útját. Ha valaki látja a Facebookon, hogy az egyik barátja egy hotelt ajánlott neki, akkor a kapcsolat egyetlen klikkeléssel létrejöhet" - hangsúlyozta Hendrik Maat.
Az Easybooking kifejlesztette a Julia nevű szállásfoglalási asszisztenst, amelynek a segítségével a Facebook regisztrált tagjai az Apfelhof profilján keresztül elintézhetik a szobafoglalást. "Egy egyszerű honlapon nem láthatom, hogy hány potenciális utazó kereste fel az oldalamat, a Facebookon ugyanakkor ez éppen fordítva van. Az ebben rejlő marketinglehetőségek óriásiak. Ma már teljesen elfogadott dolog, hogy amikor egy felhasználó meglátogatja az Apfelhof profilját, akkor a nevén köszöntsük" - tette hozzá Maat.
A vendéglátóhelyek üzemeltetői azt akarják elérni, hogy ott érhessék el a vendégeiket, ahol azok éppen tartózkodnak, ez a hely pedig gyakran a Facebook. Világszerte körülbelül 460 millióan használják a közösségi portált, közel 230 millióan naponta látogatják. Maat úgy vélte, hogy miközben egyes cégek még csak most kezdik megérteni a web 2.0-t, addig más vállalkozások már a web 3.0-ban rejlő lehetőségek kiaknázásán gondolkoznak. A web 3.0-s ajánlatok közé tartozhatnak a vendégek személyes gasztronómiai stb. igényeit figyelembe vevő útvonaltervező és egyéb online szolgáltatások.