MTI

Több százmilliós kárt okozott a T-Mobile-nak a hálózati akadozás

A T-Mobile-nak a két héttel ezelőtti hálózati akadozás mintegy 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forint, amelyben már benne vannak a felhasználóknak adott ajándékpercek is - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese a cég budapesti sajtótájékoztatóján.

Winkler János közölte, hogy túl sok újat nem tud mondani, egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza. "Nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára." Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Minél jobban "belemegy" a mobil iparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.

Winkler János elmondta, az idei nagyon nehéz év volt, de a Magyar Telekom ebben az időszakban is jól teljesített, s különösen a lakossági üzletágban. A lakossági üzletág ebben az évben már aktívan formálta a piacot, például a vezetékes-mobil ajánlatokkal, az optikai hálózatépítési program elindításával és a televíziós szegmensben. Az optikai végpontok száma a tervezett 240 ezerrel szemben csak 160 ezer lesz év végére. Az értékesítés nagyon döcögve kezdődött, de egy gyors tanulási folyamat után javult a helyzet, az eladásai arány már eléri a 6-8 százalékot. A nemzetközi átlag 8-10 százalék. A vezetékes hangpiacon csökkenő kereslet mellett stabilizálta a részesedését a társaság, a vezetékes internet esetében enyhe növekedést ért el, a tv-piacon pedig nagyon jelentős javulás következett be.

A Magyar Telekom T-Mobile üzletága a mobilpiacon 0,43 százalékponttal növelte részesedését az idén a forgalmazásban résztvevő aktív SIM-kártyák számát tekintve. A november végi 44,64 százalékos piaci részesedésével pedig újra 10 százalékponttal előzi meg a második szolgáltatót. Winkler János hangsúlozta, hogy az idén tisztult a piac, s az előfizetők száma alapvetően azért csökkent több mint 500 ezerrel, mert a szolgáltatók megszabadultak az inaktív állományuktól. Reményét fejezte ki, hogy a piac megmarad ezen a pályán, s a tiszta pozíciókat nem rontják el a szolgáltatók ingyen SIM-kártya osztogatással.

A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobil internet piacon 46,7 százalék a részesedésük, míg az 1 gigabyte feletti adatcsomagok esetében 51,5 százalék. A társaság jelenleg 20,3 százalékos részesedése van a televíziós piacon, s 500 ezer előfizetővel most második a UPC után. Az internet-tévés ügyfelek száma 10-ről 60 ezerre bővült, ami Winkler János szerint nagyon fontos, mert egyrészt ez az első igazi interaktív szolgáltatás, másrészt pedig a tapasztalat az, hogy a tévé-előfizetőknek a többi szolgáltatást is könnyebb eladni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • chuky123 #21
    Persze lehet szindni a T-ét de nálunk pl a kábelt tv+net ólcsobb lett és gyorsabb (helyi kábeltvét megvette a T-com) szóval vannak pozitivumok is.
  • bakagaijin #20
    Hmm, nekem a nyilatkozatból nem jött le, hogy T-s alkalmazottak írták volna azt a hibás sw-t.

    Eleve SOK különböző forrásból használnak fel cuccokat, ebből a legkisebb százalék az ami ténylegesen belső fejlesztés. Lehet a gyártó, lehet valami külsős beszállító, lehet tényleg belsős fejlesztés, vagy éppenséggel egy köteg konfig is hibás. Ezen felül van még a "computer says no" jellegű dolog, amikor a "rendszer"re kenik a problémát, de igazából hozzá nem értés vagy emberi hiba a forrás. Ezeket mind szoftverhibának szokták hívni, én nem tudom hogy ezek közül melyik fordult elő itt.
  • nickwearby #19
    ott lehet a kutya elásva.

    nekem rögtön az jutott eszembe, amikor kiderült, h valami szoftver probléma miatt ment a baszakodás,
    hogy TMobilhoz se mennék dolgozni, ha ilyen "jól" fizetik az alkalmazottaikat....
  • Garrett27 #18
    Csak annyira vagyunk velük együttérzők a káruk miatt, amennyire a T törődik a dolgozók túlóráival - vagyis sehogy!
  • exac #17
    milyen érdekes, hogy a többi szolgáltató nem produkál ilyesmit. Én vodás vagyok, nem emlékszem ilyesmi problémára... Volt ilyesmi? Pannonnál volt? Ez az ajándékperces akció meg egyszerűen szánalmas. Egyéb problémáikról nem is beszélve pl a januári esetről, ahol egy elméletileg többszörösen redundáns rendszerben elvágtak egy kábelt és mégis lehalt az ország t-online netje. UPC-nél volt ilyen? Nem emlékszem.
  • nickwearby #16
    Kösz az infót,

    de én azt hiányolom, hogy a TMobil miért nem küldött minden előfizetőnek erről értesítést?

    Bezzeg a karácsonyxi, újév, ilyen-olyan szar rendszerüzenetek beleférnek,
    de egy közérdekű tájékoztatás nem.

    Biztos arra játszanak, hogy lesz, aki nem fogja kihasználni, mert nincs képben.

    És egyébként is unkorrektnek tartom, hogy ilyen időben behatárolt
    dologgal szórakoznak,
    ahelyett, hogy 10 percnyi hálózaton belüli (mert hogy ott volt a baszakodás) tarifának megfelelő percdíjat mindenkinek jóváírnának.
    Kártyásoknak effektíve, előfizetéseseknek pedig a hó végi számlából az összeget levonva.

    EZ lenne korrekt,
    nem ez a jól van, tessék: egy kis darab lószar, mert elbasztuk, de még ti legyetek hálásak hozzáállás.....
  • moikboy #15
    Minél jobban "belemegy" a mobil iparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.


    Nane! Kb. bármilyen CB-rádiónál bonyolultabb mobil-technológia = informatika.
  • Alexease #14
    Azok amugyis unnepnapok, eleve olcsobb lenne vagy ingyenes akcios:D

    De tisztan latszik, milyen beveteleik lehetnek, ha nehany oras kieses, akadozas bevalottan 160 millio forintos kiesest jelent:D

    Amugy uzletileg minden evben "vesztesegesek", ez igy eri meg, igy az igazi uzlet;)
  • boomsly #13
    Én mindig elcsodálkozom azon, hogy az agyvérzés határáig erőltetett reklámkampányaik mögött relatív semmi sincs.
    512-es net (letöltési korláttal) plusz alap TV csomag horribilis árakon?
    A munkatársaikat pedig még szakumkásnak se nevezném, sértés lenne a szakik számára..
  • Sanyix #12
    képzelem mekkora költség lehet ez az ajándék... költség a lófaszt. Semmibe sem kerül ez nekik, a bajuk csak az, hogy 10 percért most nem kapnak pénzt. Komolyan mondom ez a legjobb biznisz a csapvíz "ásványvíz", és a gyógyító lézerek mellett. Itt is alig van költség, és brutális összegeket akasztanak le vele mégis.