MTI
Több százmilliós kárt okozott a T-Mobile-nak a hálózati akadozás
A T-Mobile-nak a két héttel ezelőtti hálózati akadozás mintegy 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forint, amelyben már benne vannak a felhasználóknak adott ajándékpercek is - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
Winkler János közölte, hogy túl sok újat nem tud mondani, egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza. "Nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára." Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Minél jobban "belemegy" a mobil iparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.
Winkler János elmondta, az idei nagyon nehéz év volt, de a Magyar Telekom ebben az időszakban is jól teljesített, s különösen a lakossági üzletágban. A lakossági üzletág ebben az évben már aktívan formálta a piacot, például a vezetékes-mobil ajánlatokkal, az optikai hálózatépítési program elindításával és a televíziós szegmensben. Az optikai végpontok száma a tervezett 240 ezerrel szemben csak 160 ezer lesz év végére. Az értékesítés nagyon döcögve kezdődött, de egy gyors tanulási folyamat után javult a helyzet, az eladásai arány már eléri a 6-8 százalékot. A nemzetközi átlag 8-10 százalék. A vezetékes hangpiacon csökkenő kereslet mellett stabilizálta a részesedését a társaság, a vezetékes internet esetében enyhe növekedést ért el, a tv-piacon pedig nagyon jelentős javulás következett be.
A Magyar Telekom T-Mobile üzletága a mobilpiacon 0,43 százalékponttal növelte részesedését az idén a forgalmazásban résztvevő aktív SIM-kártyák számát tekintve. A november végi 44,64 százalékos piaci részesedésével pedig újra 10 százalékponttal előzi meg a második szolgáltatót. Winkler János hangsúlozta, hogy az idén tisztult a piac, s az előfizetők száma alapvetően azért csökkent több mint 500 ezerrel, mert a szolgáltatók megszabadultak az inaktív állományuktól. Reményét fejezte ki, hogy a piac megmarad ezen a pályán, s a tiszta pozíciókat nem rontják el a szolgáltatók ingyen SIM-kártya osztogatással.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobil internet piacon 46,7 százalék a részesedésük, míg az 1 gigabyte feletti adatcsomagok esetében 51,5 százalék. A társaság jelenleg 20,3 százalékos részesedése van a televíziós piacon, s 500 ezer előfizetővel most második a UPC után. Az internet-tévés ügyfelek száma 10-ről 60 ezerre bővült, ami Winkler János szerint nagyon fontos, mert egyrészt ez az első igazi interaktív szolgáltatás, másrészt pedig a tapasztalat az, hogy a tévé-előfizetőknek a többi szolgáltatást is könnyebb eladni.
Winkler János közölte, hogy túl sok újat nem tud mondani, egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza. "Nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára." Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Minél jobban "belemegy" a mobil iparág az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat - tette hozzá.
Winkler János elmondta, az idei nagyon nehéz év volt, de a Magyar Telekom ebben az időszakban is jól teljesített, s különösen a lakossági üzletágban. A lakossági üzletág ebben az évben már aktívan formálta a piacot, például a vezetékes-mobil ajánlatokkal, az optikai hálózatépítési program elindításával és a televíziós szegmensben. Az optikai végpontok száma a tervezett 240 ezerrel szemben csak 160 ezer lesz év végére. Az értékesítés nagyon döcögve kezdődött, de egy gyors tanulási folyamat után javult a helyzet, az eladásai arány már eléri a 6-8 százalékot. A nemzetközi átlag 8-10 százalék. A vezetékes hangpiacon csökkenő kereslet mellett stabilizálta a részesedését a társaság, a vezetékes internet esetében enyhe növekedést ért el, a tv-piacon pedig nagyon jelentős javulás következett be.
A Magyar Telekom T-Mobile üzletága a mobilpiacon 0,43 százalékponttal növelte részesedését az idén a forgalmazásban résztvevő aktív SIM-kártyák számát tekintve. A november végi 44,64 százalékos piaci részesedésével pedig újra 10 százalékponttal előzi meg a második szolgáltatót. Winkler János hangsúlozta, hogy az idén tisztult a piac, s az előfizetők száma alapvetően azért csökkent több mint 500 ezerrel, mert a szolgáltatók megszabadultak az inaktív állományuktól. Reményét fejezte ki, hogy a piac megmarad ezen a pályán, s a tiszta pozíciókat nem rontják el a szolgáltatók ingyen SIM-kártya osztogatással.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobil internet piacon 46,7 százalék a részesedésük, míg az 1 gigabyte feletti adatcsomagok esetében 51,5 százalék. A társaság jelenleg 20,3 százalékos részesedése van a televíziós piacon, s 500 ezer előfizetővel most második a UPC után. Az internet-tévés ügyfelek száma 10-ről 60 ezerre bővült, ami Winkler János szerint nagyon fontos, mert egyrészt ez az első igazi interaktív szolgáltatás, másrészt pedig a tapasztalat az, hogy a tévé-előfizetőknek a többi szolgáltatást is könnyebb eladni.