MTI
1,38 milliárd font veszteséget okoznak a közösségi oldalak
A Twitter, a Facebook és hasonló közösségi oldalak 1,38 milliárd font (mintegy 400 milliárd forint) kárt okoznak a brit nemzetgazdaságnak az elvesztegetett munkaidő miatt - derül ki egy felmérésből.
A felmérésben részt vevő 1460 irodai dolgozó több mint fele mondta azt, hogy munkaideje alatt személyes célokból látogat közösségi oldalakat - írta a The Daily Telegraph brit napilap internetes kiadása. A megkérdezettek saját bevallásuk szerint átlagosan 40 percet töltenek el hetente a közösségi oldalakon, ám munkatársaikról már azt állítják, hogy naponta körülbelül egy órát töltenek ezzel.
"Mivel a saját bevalláson alapuló, alacsonyabb számokat vettük figyelembe a becsléskor, a valódi kár valószínűleg jócskán meghaladja az 1,38 milliárd fontot" - hangsúlyozza Philip Wicks, a felmérést végző cég szakértője. A cégeknek az elvesztegetett munkaidő mellett az is fejtörést okoz, hogy egyből három megkérdezett azt állította: a közösségi oldalakon bizalmas vállalati információkkal is találkozott.
David Clubb, az Office Angels (Irodai angyalok) nevű fejvadászcég igazgatója ugyanakkor úgy véli, hogy a brit vállalatok a fiatal alkalmazottak érkezésével előbb-utóbb kénytelenek lesznek felkarolni a közösségi oldalakat, elismerve azok kettős - kikapcsolódást nyújtó és üzleti hálózatépítést segítő - funkcióját.
A felmérésben részt vevő 1460 irodai dolgozó több mint fele mondta azt, hogy munkaideje alatt személyes célokból látogat közösségi oldalakat - írta a The Daily Telegraph brit napilap internetes kiadása. A megkérdezettek saját bevallásuk szerint átlagosan 40 percet töltenek el hetente a közösségi oldalakon, ám munkatársaikról már azt állítják, hogy naponta körülbelül egy órát töltenek ezzel.
"Mivel a saját bevalláson alapuló, alacsonyabb számokat vettük figyelembe a becsléskor, a valódi kár valószínűleg jócskán meghaladja az 1,38 milliárd fontot" - hangsúlyozza Philip Wicks, a felmérést végző cég szakértője. A cégeknek az elvesztegetett munkaidő mellett az is fejtörést okoz, hogy egyből három megkérdezett azt állította: a közösségi oldalakon bizalmas vállalati információkkal is találkozott.
David Clubb, az Office Angels (Irodai angyalok) nevű fejvadászcég igazgatója ugyanakkor úgy véli, hogy a brit vállalatok a fiatal alkalmazottak érkezésével előbb-utóbb kénytelenek lesznek felkarolni a közösségi oldalakat, elismerve azok kettős - kikapcsolódást nyújtó és üzleti hálózatépítést segítő - funkcióját.