Napi Online

Nehéz a kisvállalkozók élete a közösségi portálokon

Számos kisvállalkozás tulajdonosa úgy döntött, szakcégre bízza cége reklámozásának és PR-teendőinek ellátását az internetes közösségi portálokon.

Sokuknak egyre több idejét kötötte le ugyanis, hogy nyomon kövesse a vállalkozását érintő csevegést a Twitteren és a Facebookon, figyelje a blogokat, marketingkampányokat indítson és ellenőrizze azok hatását. A szolgáltatás iránti megugrott keresletet jelzi, hogy meglehetősen drága: 400 dollárba kerül például egy Twitter-parti - valós idejű beszélgetés meghatározott témában - megszervezése, aki pedig ismert bloggerek által vezetett videós sajtókonferenciát akar, annak 20 ezer dollár kell fizetnie.

Csak látszólag olcsóbb a folyamatos hirdetési jelenlét biztosítása, illetve az ügyfélkapcsolatok ápolása, ezért óránként 200 dollárt vagy havi 10-20 ezret kérnek az erre szakosodott ügynökségek. Ezért sok kisvállalkozó csak alkalmazottai képzéséért fizet, akiknek egyik munkaköri feladatuk a cég jelenlétének menedzselése a közösségi site-okon, míg mások maguk foglalkoznak a dologgal - van olyan cégvezető aki mobiljáról intézi vállalkozása twitteres és facebookos ügyeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)