Berta Sándor
Újabb adatvédelmi botrány a Deutsche Telekomnál
A német távközlési konszern négy partnercégéről derült ki, hogy megsértették az adatvédelmi előírásokat és nem tartották be a DT-vel kötött egyezményt sem.
A Deutsche Telekom hivatalosan is büntetőfeljelentést tett a négy korábbi partnercége ellen, amelyekkel a botrány kirobbanása után azonnal megszüntetett minden üzleti kapcsolatot. Emellett a vállalat azt követeli az érintett társaságoktól, hogy - a szerződések megszegése és a túlzott nagyságú jutalékok miatt - haladéktalanul fizessenek vissza neki 1,5 millió eurót. A gyanú szerint a partnercégek törvénytelenül próbáltak meg ügyfeleket szerezni, külföldről is, akik után a megszokottnál és a megengedhetőnél jóval nagyobb jutalékot számoltak el.
Az ügy miatt a konszern a jövőben tovább szigorítja a partnercégei ellenőrzését és további (ügyfél)biztonsági és adatvédelmi intézkedéseket vezet be. "Az ügyfeleinkkel szemben elköteleztük magunkat arra , hogy keményen és hatékonyan fellépünk az ilyen üzleti módszerekkel szemben és ezt most meg is tesszük" - jelentette ki Manfred Balz, a DT adatvédelmi és jogi ügyekért felelős vezetője. A szakember szerint meg kell akadályozni, hogy egyes cégek vagy személyek egy egész ágazatot lejárassanak. Mivel ezek a szolgáltatók más vállalatok számára is dolgoznak, így ágazati szinten kell elérni, hogy eltűnjenek a piacról a csaló üzleti módszerek.
Jelenleg a DT-nél a különböző partnercégeknek nincs hozzáférésük a központi ügyfélmenedzsment rendszerhez, kizárólag az egyes ügyek intézéséhez szükséges portálokat érhetik el. A mobil előfizetőknél az ügyintézéshez szükség van a csak a felhasználó által ismert TAN-kódra, míg a vezetékes előfizetőknél meg kell adni egy ügyfélazonosító számot. A mostani botrány az utóbbi üzletágat érinti.
Tavaly májusban derült ki, hogy maga a DT is személyes és banki adatokat gyűjtött vezető munkatársairól és riporterekről. Később bebizonyosodott, hogy már 2000 óta voltak megfigyelések.
A Deutsche Telekom hivatalosan is büntetőfeljelentést tett a négy korábbi partnercége ellen, amelyekkel a botrány kirobbanása után azonnal megszüntetett minden üzleti kapcsolatot. Emellett a vállalat azt követeli az érintett társaságoktól, hogy - a szerződések megszegése és a túlzott nagyságú jutalékok miatt - haladéktalanul fizessenek vissza neki 1,5 millió eurót. A gyanú szerint a partnercégek törvénytelenül próbáltak meg ügyfeleket szerezni, külföldről is, akik után a megszokottnál és a megengedhetőnél jóval nagyobb jutalékot számoltak el.
Az ügy miatt a konszern a jövőben tovább szigorítja a partnercégei ellenőrzését és további (ügyfél)biztonsági és adatvédelmi intézkedéseket vezet be. "Az ügyfeleinkkel szemben elköteleztük magunkat arra , hogy keményen és hatékonyan fellépünk az ilyen üzleti módszerekkel szemben és ezt most meg is tesszük" - jelentette ki Manfred Balz, a DT adatvédelmi és jogi ügyekért felelős vezetője. A szakember szerint meg kell akadályozni, hogy egyes cégek vagy személyek egy egész ágazatot lejárassanak. Mivel ezek a szolgáltatók más vállalatok számára is dolgoznak, így ágazati szinten kell elérni, hogy eltűnjenek a piacról a csaló üzleti módszerek.
Jelenleg a DT-nél a különböző partnercégeknek nincs hozzáférésük a központi ügyfélmenedzsment rendszerhez, kizárólag az egyes ügyek intézéséhez szükséges portálokat érhetik el. A mobil előfizetőknél az ügyintézéshez szükség van a csak a felhasználó által ismert TAN-kódra, míg a vezetékes előfizetőknél meg kell adni egy ügyfélazonosító számot. A mostani botrány az utóbbi üzletágat érinti.
Tavaly májusban derült ki, hogy maga a DT is személyes és banki adatokat gyűjtött vezető munkatársairól és riporterekről. Később bebizonyosodott, hogy már 2000 óta voltak megfigyelések.