Berta Sándor

A cégek elijeszthetik a Facebook-generációt

Egyre több szakember véli úgy, hogy a vállalatoknak meg kell tanulniuk a web 2.0 nyelvét, különben könnyen lépéshátrányba kerülhetnek.

Az internet és különösen a web 2.0 komoly kihívások elé állítja a cégeket. Elsősorban a kommunikációban rejlenek nagy lehetőségek, amiket ügyesen kihasználhatnának a konszernek. Igaz, ehhez nem árt figyelniük néhány alapelv betartására. Fontos az is, hogy egy Twitter-csatorna létrehozása önmagában még semmit sem jelent és nem garantálja az online sikert.

"A kommunikációban a legfontosabb a hitelesség, a nyitottság és a becsületesség, csak ezek segítenek. Amennyiben a marketingügynökségek emellett még képesek arra, hogy az online párbeszédeket vicces kampányokkal és objektív véleményekkel egészítsék ki, akkor valóban megérkeztek a web 2.0 világába" - hangsúlyozta Björn Behrendt, a Hiogi nevű tudományos közösségi platform ügyvezetője. Behrendt egyike a Nürnbergben október 6-án rendezendő Voice Days nevű rendezvénynek, amelyen megosztja majd az úgynevezett Facebook-generációról szerzett tapasztalatait a látogatókkal.

"A Facebook gyakorlatilag egy új végfelhasználói generáció személyi igazolványává válik, hiszen mindent felvonultat, ami a mai multimédiás és a valósidejű kommunikációhoz szükséges. A Facebook, a Twitter és a közeljövőben a Google is megmutatják majd, hogy miként oszthatunk meg bármikor és bárkivel információt, fotókat vagy éppen videókat, függetlenül attól, hogy éppen milyen honlapon vagyunk, illetve hogy milyen készüléket és milyen kommunikációs csatornát használunk" - tette hozzá a szakember. A jelenségre már tíz évvel ezelőtt felhívták a figyelmet a Cluetrain nevű oldal üzemeltetői. Az olyan szlogenek, mint "A számunkra fontos az Ön hívása!" vagy "A nálunk az ügyfél van a középpontban!" ideje lejárt, ezt azonban még csak kevés cég ismerte fel.

"Nem véletlen, hogy az online közösségek nem igazán tisztelik az ilyen szlogeneket hangoztató vállalatokat" - olvasható a Cluetrain honlapján. "Pedig az internet már itt van. Hangos és nyitott. Mindenki részt vehet benne és sohasem felejt. Ezek a szempontok óriási kihívás elé állítják a konszerneket és ha azt hiszik, hogy eltüntethetik a negatív online kritikákat, akkor nagyon rossz úton járnak. A közösségi weben a gazdaságnak sokkal kifinomultabbá kell válnia. Nem csak a Facebook, a Twitter vagy a MySpace esetében igaz ez, hanem a céges oldalak esetében is" - szögezte le végül Behrendt.

"Lehet, hogy a menedzsereknek nem csak a gazdasági számokon kellene merengeniük, hanem meg kellene tanulniuk a reneszánsz irodalom leckéit is, amelyeket a dogmák megtagadása, a nyitottság hirdetése és a régi hierarchiák lebontása jellemzett" - jegyezte meg Bernhard Steimel, a Voice Days plus szóvivője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #2
    Ez arra emlékeztet amikor bíróságok egy bloggerről attól függően döntik el, hogy közszereplő-e vagy sem, hogy ő most az alperes vagy a felperes...

    A "sohasem felejt" egyébként NAGYON nem igaz. Az emberek túlnyomó többsége arra sem emlékszik mi volt három nappal ezelőtt. Én igyekszem ez ellen tenni, mindig belinkelni fórumokra a régebbi dolgokat, amire valamiért emlékszem, és még elérhető... A webes újságok keresőmotorjai általában korlátozzák hogy meddig mennek vissza a múltban (külön kapcsolgatni kell régebbi cikkekért). Cégek régi tartalmai (pl. két évvel ezelőtti termékskála) pedig egész egyszerűen nem elérhetőek. A gugli és tsai pedig erre rátesznek még egy lapáttal, mivel a "hatékonyabb" keresés érdekében erősen szelektálnak mit tartanak meg. Tehát a múlt nagyon sok esetben egész egyszerűen nem található meg, nem elérhető keresők által sem.
  • ssdb #1
    mondjuk ja. NE kezdjenek pereskedni ha meglátnak egy negatív kritikát egy blogban mert akkor kapnak vissza még pár 100-at :D Vagy ha facebookon nyílik egy ellen klub akkor ne akarják minden erővel bezáratni. HAsznos..