Berta Sándor

Bárki vásárolhat Facebook-barátokat

Az adatvédelmi szakemberek nyilatkozatain sokan csak mosolyognak, pedig az egyre gyakrabban kirobbanó botrányok azt mutatják, hogy ideje a szavaikra odafigyelni.

A tengerentúlon érdekes ügy borzolja a kedélyeket és rávilágít arra, hogy számos terület nincs megfelelő módon szabályozva. Az uSocial nevű hirdetési cég ugyanis bejelentette, hogy a jövőben lehetővé teszi bárki számára, hogy barátokat, illetve kapcsolatokat vásároljon a közösségi portálokon.

Egy-egy kapcsolat, illetve személy 7,6 amerikai centbe kerül, így például, ha valaki 5000 barátra akar gyorsan szert tenni, csupán 654,30 dollárt kell kifizetnie. Az uSocial kiemelte, hogy ez a példa is bizonyítja, hogy megdőlt az a régi állítás, miszerint igaz barátokat nem lehet megvásárolni. A nem mindennapi ajánlatok egyelőre a Twitterre és a Facebookra vonatkoznak. A vállalat egyébként azzal érvelt, hogy minden egyes Facebook-barát egy hónapra csak egy dollárt kóstál és hogy a befektetők rövid időn belül visszakaphatják a pénzüket.

"A Facebook egy rendkívül hatékony marketingeszköz, amit bárki alátámaszthat egy nagy számú célzott baráti társasággal vagy rajongókkal. Az egyetlen problémát az jelenti, hogy nagyon nehéz rövid idő alatt egy ilyen társaságot összegyűjteni. Mi ezen próbálunk segíteni" - közölte Leon Hill, az uSocial alapítója. 1000 Facebook-barát akciósan (!) 177,30, míg 2000 321,30 dollárba kerül. 3000 Facebook-barát ára 438,30, négyezeré 555,30, míg ötezeré már 654,30 dollár. A Facebook-rajongók esetében ugyanezek az összegek, csupán az a különbség, hogy lehetőség van 7500 rajongó megvételére 924,30 dollárért, vagy választható a 10 000 rajongós csomag 1167,30 dollárért.

David Nelles, a virtual identity nevű cég kommunikációs szakértője szerint a módszer nem új, ugyanis az uSocial korábban ugyanezt eljátszotta a Digg és a Twitter esetében is. "A szociális média kifejezés azt jelenti, hogy egy vállalat felépíti a kapcsolatát a termékeit megvásárló emberekkel azért, hogy kialakulhasson egy megfelelő párbeszéd a két fél között" - hangsúlyozta Nelles. A szakember érthetetlennek tartja a dolgot amiatt is, mert a Facebook általános üzleti feltételei tiltják a személyes profilok kereskedelmi célú értékesítését.

"Nem hiszem, hogy egy ilyen szolgáltatás vonzó lehet a felhasználók számára. Miért kellene a saját profiljukat egy ilyen cégnek elérhetővé tenniük? Ez nem más, mint egy címkereskedés. Senki sem adja el szívesen a személyes adatait vagy a profiljait" - szögezte le Nelles.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • morden #23
    De nem azért lehet/kell csatlakozni egy ilyan szájtkhoz mert így meg úgy manipulálnak az ismerősökkel, használd arra amire szeretnéd te és akkor nem lesz "gusztustalan", sőt sok új lehetőséged lesz. Ez a jó ezekben a szájtokban , hogy nem a program mondja meg mit kezd vele, hanem te saját magadnak.
  • Zombee #22
    A cikkből világosan kiderül, hogy ezek az ezres tételek nem szánalmas barátok nélküli embereknek vannak, hanem reklámozáshoz lehet venni őket. Meg ahhoz, hogy komolyabbnak tűnjenek. Pl egy zenekar, amit ismer 10 ember, hasznát veszi +5000 "rajongónak", előbb kaphat lemezszerződést. Még jó, hogy nem vagyok fent a facebook-on, és nem is leszek, gusztustalan dolgok ezek. Előbb-utóbb nálunk is megjelenik majd ez...
  • morden #21
    Azért, ha wiwen myvipen van valakinek 700-1000 ismerőse megkérdezném , hogy kb hány %-val beszélt az utóbbi 3 hónapban , mert szerintem értelmes kapcsolatot 1000-es nagyságrenddel nem lehet fenttartani.
  • cateran #20
    En ingyen szoktam "beszerezni"ismerosoket,baratokat....igaz kisebb mennyisegben:D
  • Ferrer #19
    177 dolcsi nem is olyan sok 1000 ismerősért. Amúgy a főoldalon lévő kiscsaj annyira undorító, lerí, hogy pudingfej.
  • Carloska #18
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_flow&SESSION=Koqlc5d_ymqwKzzpmoBRXwl49WqFqibkfZ44R-DW9Aj-bYkBSyqf4P8udga&dispatch=50a222a57771920b6a3d7b606239e4d529b525e0b7e69bf0224adecfb0124e9bed5d628c85727479b1b92b132a6281aac7982341a4a3ca00#
  • richard45 #17
    fészbúk barát? jaj istenem nem is tudom mi hiányzott még az életemből
  • lpmaskmancick #16
    erre csak annyit tudok mondani: NEEEE D=
    hová tartunk már? most már nem az a lényeg hogy ki az akit ténylegesen ismerünk és életünkben legalább egyszer beszéltünk már vele, hanem csak az hogy minél nagyobb legyen az ismerőseink száma? a válasz erre: igen....
  • morden #15
    A közösségi oldalakat is meg kell tanulni használni , nagyon de nagyon sokra lehet használni, pontosan arra amit a neve rejt, közösségépítésre, bár igaz , hogy ha évszakokonként nézi meg egyszer az ember akkor hasztalan
  • B0nFire #14
    És ha van? Attól még nem biztos, hogy állandóan ott lóg. Nekem van egy iwiwes meg egy MySpace-s regem. De 2-3 havonta egyszer, ha benézek öt percre, aztán kifelé. Nem történik az ilyen közösségi oldalakon úgyse semmi. Pont ezért nem igyekszem, hogy a köcsög oldalra (myvip) kapjak meghívót, sem pedig a pofakönyvre nem vagyok kíváncsi. Ez olyasmi, amiből ha egyet már látott az ember, látta mindet.

    De az agyonhype-olt Google Wave-ra kíváncsi leszek, hányan fogják használni, és egyáltalán mire?