Berta Sándor
Még nem elég vonzó a mobil internet
Az okostelefonok, elsősorban az iPhone és a Blackberry hozzájárultak ahhoz, hogy a mobil internet egyre inkább elterjedjen, ee az igazi áttörésre még várni kell.
A Fittkau & Maaß Consulting piackutató cég felmérése szerint ugyan az internetezők 44 százalékának van mobil internetezésre képes mobilja, de ezeket a lehetőségeket csak kevesen használják ki. Miközben az SMS-küldés, illetve -fogadás 65,8 százalékkal a legfontosabb tevékenység, az e-mailezésre csak a felhasználók 32,4 százaléka, honlapok felkeresésére pedig csupán 24,8 százaléka használja a készülékét.
A megkérdezettek 15,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a laptopjához modemként csatlakoztatva alkalmazza a mobiltelefonját, míg VoIP-beszélgetésekre csak az esetek 7,4 százalékában kerül sor. Elgondolkoztató az is, hogy a jelenleg mobil internet-előfizetéssel nem rendelkezőknek csupán 5 százaléka tervezi álláspontja megváltoztatását. 60 százalékuk a jövőben sem akar a mobiljával a világhálón szörfölni.
A válaszadók 71,1 százaléka említette első helyen az okok között az előfizetések túl magas árát, 44,4 százalékuk úgy vélte, hogy kényelmetlen a szolgáltatások használata, 16,6 százalékuk pedig egyenesen túl bonyolultnak nevezte a jelenlegi megoldásokat. A felhasználók 10,5 százaléka mondta azt, hogy túl bizonytalan ebben a kérdésben és ezért nem akarja kipróbálni a mobil internetezést. Az egyetlen kivételt az okostelefonok tulajdonosai jelentik. 33,9 százalékuk közölte azt, hogy majdnem naponta, 14,7 százalékuk hetente többször, 9,1 százalékuk pedig kéthetente egyszer szörföl a készüléke segítségével a világhálón. Ugyanezek az adatok az internetezésre alkalmas mobilok tulajdonosainál a három kategóriában 17,6, 7,5 és 5,3 százalékot tettek ki.
Mindez azt jelenti, hogy a közeljövőben a telefongyártóknak vonzó termékekkel, míg a mobil szolgáltatóknak olcsóbb szolgáltatásokkal kell jelentkezniük, különben az ezen a területen remélt nagy áttörésre még évekig várni kell.
A megkérdezettek 15,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a laptopjához modemként csatlakoztatva alkalmazza a mobiltelefonját, míg VoIP-beszélgetésekre csak az esetek 7,4 százalékában kerül sor. Elgondolkoztató az is, hogy a jelenleg mobil internet-előfizetéssel nem rendelkezőknek csupán 5 százaléka tervezi álláspontja megváltoztatását. 60 százalékuk a jövőben sem akar a mobiljával a világhálón szörfölni.
A válaszadók 71,1 százaléka említette első helyen az okok között az előfizetések túl magas árát, 44,4 százalékuk úgy vélte, hogy kényelmetlen a szolgáltatások használata, 16,6 százalékuk pedig egyenesen túl bonyolultnak nevezte a jelenlegi megoldásokat. A felhasználók 10,5 százaléka mondta azt, hogy túl bizonytalan ebben a kérdésben és ezért nem akarja kipróbálni a mobil internetezést. Az egyetlen kivételt az okostelefonok tulajdonosai jelentik. 33,9 százalékuk közölte azt, hogy majdnem naponta, 14,7 százalékuk hetente többször, 9,1 százalékuk pedig kéthetente egyszer szörföl a készüléke segítségével a világhálón. Ugyanezek az adatok az internetezésre alkalmas mobilok tulajdonosainál a három kategóriában 17,6, 7,5 és 5,3 százalékot tettek ki.
Mindez azt jelenti, hogy a közeljövőben a telefongyártóknak vonzó termékekkel, míg a mobil szolgáltatóknak olcsóbb szolgáltatásokkal kell jelentkezniük, különben az ezen a területen remélt nagy áttörésre még évekig várni kell.