SG.hu·

A számítási felhőkben kell erősödnie Európának

Így véli legalábbis az illetékes uniós biztos, aki szerint nem engedhető meg, hogy a legtöbb számítási felhő szolgáltatás továbbra is amerikai kézben van. A platform a mobil alkalmazások szegmensét is forradalmasíthatja.

Viviane Reding a Digitális Európa stratégia ismertetésekor beszélt hosszabban a számítási felhők által jelentette lehetőségekről, a piac jelenlegi helyzetéről, illetve az ezen a területen szükséges változásokról. Véleménye szerint a kontinensnek komoly erőfeszítéseket kell tennie, ha nem akar végleg lemaradni az Egyesült Államok mögött, a fejlesztésekből pedig különösen a kis- és középvállalkozások és a gazdaság egésze profitálnak majd.

A biztost igencsak zavarja, hogy a számítási felhőkre alapuló szolgáltatások napjainkban csaknem kizárólag amerikai eredetűek. Itt mindenképpen fel kell építeni a kontinens saját megoldásait, amelyek elsősorban a kis- és középvállalkozásokat szolgálják majd ki. Az Európai Unió területén működő vállalatok 99 százaléka ebbe a kategóriába tartozik, ám jelenleg alig 11 százalékuk alkalmaz IT-alapú humán erőforrás menedzsmentet, illetve 9 százalék használ elektronikus számlázást. A felhőkre épített IT-háttér esetében csökkenthetnék a költségeket, hiszen a fix bérek helyett csak azért fizetnének, amit ki is használnak, nem lenne szükségük a drága hardver beszerzésére és üzemeltetésére, így sokkal kedvezőbb pozícióból indulnának neki az üzleti versenynek.

Elsősorban tehát költségmegtakarítást jelentene a felhők széleskörű használata, amely egyben új vállalkozások százezreinek megjelenését is eredményezné. Ezzel tovább erősödne a hitelek által marokban tartott gazdaság, amennyiben pedig sikerülne keresztülverni a közös szerzői jogi szabályozást, a felhasználók a jelenleginél sokkal könnyebben férnének hozzá a népszerű művek digitális kópiáihoz. Itt a sok vitát kiváltó Telecoms Package elfogadására lenne szükség, ezzel egy időben pedig közös szabályozást kellene létrehozni a mobilfizetések elterjesztéséhez, amely szintén jótékony hatással lenne.

Az ABI Research szintén a napokban készítette el tanulmányát, amelyben arra hívják fel a figyelmet, hogy a számítási felhők támogatására a mobiltelefonos alkalmazások terén is nagy szükség lenne. Utóbbiak ugyanis manapság túl összetettek és a kelleténél több erőforrást igényelnek, így számos készülék esetében gondot okoz a futtatás. A felhők bevonásával viszont kikerülhető lenne ez a probléma, így még bonyolultabb és nagyobb kényelmet nyújtó alkalmazások jelenhetnének meg a telefonokon.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Sir Ny2009. 07. 14.. 22:28||#15
no, egy hejesírástanfolyam rád is rádférne, mivel az elsõ tagmondatod rosszul kapcsolódik a másodikhoz.
© Epikurosz2009. 07. 14.. 09:42||#14
egyetértek veled, kivéve a helyesírásod, amely javítható: enkripció => titkosítás, diplomált => diplomázott.
:-)
© BlackRose2009. 07. 13.. 00:52||#13
Ez OK, de... ismétlem mégegyszer "sok esetben európai születésû sõt európában diplomált emberek munkájának eredményeként." most ezek az emberek miért lógnát oda és ott csinálják meg? Mert itt sokkal több mesterséges akadályba ütköznek (az USA-ban is van éppen elég gát, sokkal több van ma ott is mint 100 évvel ezelõtt volt vagy akár Steve Jobs és Bill Gates idejében volt, de még mindég valahogy megoldható mert sokkal kevesebb az akadály mint az EU-ban).
© BlackRose2009. 07. 13.. 00:47||#12
Ezt szeretnék (fõleg mert úgy álmodták meg a Microsoft halálát), de ennek nincs gyakorlatilag semmi esélye, túl kevés desktop alkalmazásnál van értelme.
© vatuszi2009. 07. 13.. 00:43||#11
"Miért van az, hogy az innovatív cégek és innovatív ötletek általában mind az USA teröletérõl jönnek (sok esetben európai születésû sõt európában diplomált emberek munkájának eredményeként)."

Az USA lakosainak vállalkozókedve mindmáig páratlan. Nálunk, sõt, egész Európában jól fizetõ alkalmazotti munkahely az emberek álma, diákkoruktól kezdve. Az USA-ban jól menõ saját cég az álmuk. Sokan felnõtt fejjel indítanak csak új vállalkozást, boldogok és büszkék, ha sikerül talpon maradniuk.

Nálunk adócsalónak tekintik a vállalkozót, avagy kizsákmányolónak. Ott felnéznek rá.

Nem félnek belevágni új dolgokba, a kudarc erõs veszélyének dacára sem. Európai szemmel meredek ötletekhez is találsz társakat, támogatókat. Nemcsak pofáznak arról, hogy támogatni kell a kis- és középvállalkozásokat, hanem rég kiépítették és gõzerõvel mûködtetik az erre kitalált mechanizmusokat. Például nem adóztatják agyon õket, és nem is fogják, mert nincs olyan baloldaluk, amelyik képes lenne szavazatokat nyerni azzal, hogy mindenféle jókat ígér az szegényebbeknek a jobb módúaktól elvett pénzbõl. Elnagyoltan úgy néz ki a kinti politikai paletta, hogy van egy Jobbikuk (republikánusok) és van egy Fideszük (demokraták), azt kész.

Röviden: kulturális okok húzódnak a jelenség mögött. Még mélyebben pedig történelmi okokat találunk. Az USA-ba mindenki vállalkozóként érkezett, vagy a szülei érkeztek úgy oda, vagy a nagyszülei stb. Mármint hosszú útra vállalkozó emberként, családként.
© Justil2009. 07. 12.. 23:45||#10
Aham, hát én a CC-rõl csak a médiából értesülök, ezért is olvastam/hallottam azt, hogy az okosok szerint a desktopot hivatott lecserélni. Ha ez csak duma, akkor 1 fokkal jobb a helyzet..
© BlackRose2009. 07. 12.. 23:34||#9
Ami a szabadságunkat illeti 😊 sajnos nincs is mit elveszítenünk csak az illuziót, mert szabadságunk sajnos soha nem is volt, csak egy illuziónk van errõl 😞 és ezt is csak addig gondoljuk, (hogy szabadok vagyunk) még nem probálunk meg valami igazán komoly dolgot csinálni (akkor látod csak meg, hogy semmit sem szabad, vagy ha szabad akkor magas árat kell fizetni és ha a szabadságot úgy kapjuk a hatalomtól akkor az valójában nem is szabadság). De ez OFF.
© BlackRose2009. 07. 12.. 23:29||#8
Létezik megoldás, nem gondolod, egy dolog egy GMail cím és más dolog egy üzleti alkalmazás a felhõben 😊 létezik enkripció, senki sem mondta, hogy az adataid kopasyon kell, hogy üljenek az adatbázisban. Ugyanakkor még ha nem is igy van, a törvény tiltja, hogy olyan információhoz férjen hozzá valaki ami nem az õ dolga, egy vállalkozás amely felhõ szolgáltatást nyújt, túl nagy kockázatot vállalna ha nem tartaná be ezeket a törvényeket. De mondom, törvény ide vagy törvény oda... az enkripció az biztos modszer az adatok titkoságának megörzésére.

Egyébként a #7-ben sok mindenben igazad van 😊 ezért ha szabad a piac és választhatsz, több (nem 2-3 hanem tényleg több) szolgáltató között, akkor azok a szolgáltatók amelyek nem becsülik a szabadságot és esetleg visszaélnek "hatalmukkal" hamar csõdbe mennek.

Egyébként nem lesz ez kiterjesztve mindenre, a piac csak ott fogja alkalmazni ahol értelme van, a többi csak barom hülye média duma. A felhõ nem a desktopot fogja felváltani (ez csak hülye duma), hanem az in-house IT-t, és a kis és közép Datacentert.
© Justil2009. 07. 12.. 21:54||#7
Tudniillik az Internet ellen ma nyílt háború zajlik, akik 1 kicsit jobban képben vannak azok tudják ezt. Lévén az utolsó hely, ahol - ésszerû keretek közt - szólásszabadság van (persze ma már ez sem teljesen igaz, de azért jóval inkább mint a hagyományos média esetén). Sok fronton zajlik ez a háború (warez, internetcenzúra (lásd: Kína), adatok központi eltárolása, majd az azokkal való visszaélés, stb stb), és nekem az a benyomásom, hogy valakiknek kurvajó lesz ez a felhõzés, ugyanis ha a nagy tömegnek sikerül beadni, hogy ez szép, jó, menõ és ez a holnap technológiája, akkor úgy forgatják majd ki az embereket az alapvetõ szabadságjogaikból, ahogy azt nap mint nap megteszik az "offline" világban.
Arról nem is beszélve, hogy továbbra sem értem, miért kéne nekem elõ(vagy utó)fizetéses alapon igénybe vennem olyan szolgáltatásokat, amiket már egy egyszerûbb, olcsóbb asztali pc-n is gond nélkül használhatok. Mert a renderfarm jellegû megoldásokat még én is megértem, ha valaki videó szerkesztéssel vagy 3D modellezéssel foglalkozik például, annak lehet hogy jól jön. De miért kell ezt kiterjeszteni mindenre?
Kíváncsi vagyok mi mit gondol a témáról 😊
© Justil2009. 07. 12.. 21:48||#6
Ja, biztonságosan megoldható, persze. vegyük például a GMailt. Biztonságos, hiszen nem valószínû, hogy fel tudnád törni, még akkor sem ha tudnád a gmail címemet. A Google viszont akkor néz bele, amikor akar, ha akar. Számítási felhõk esetén is, akinek a kezében a gyeplõ van, az ellen milyen adatbiztonsági paradigma véd?
Na ezért nem tetszik nekem, de rohadtul nem, ez az egész cc platform õrület...