MTI
Internetes harci játékokkal tréningezik a Pentagon
Amerikai szakemberek szerint már javában zajlik a nemzetközi internetes fegyverkezési verseny, olyannyira, hogy az Egyesült Államok védelmi minisztériuma egyebek mellett internetes harci játékokkal igyekszik felkészülni a jövő biztonsági kihívásaira.
A Pentagon legutóbb a West Point katonai akadémián, áprilisban rendezett internetes háborús szimulációt. A szárazföldi haderő akadémiájának hallgatói több csapattal, egyebek között más katonai akadémiákról és egyetemekről érkezett diákokkal mérték össze tudásukat: a négynapos játékokon el kellett hárítaniuk a marylandi Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) "hackereinek" behatolási kísérleteit. A verseny számítógép és informatika szakos végzős hallgatók egyik utolsó vizsgája volt. A diákok ügyességét azon mérték le, hogyan tudják visszaverni a támadásokat. Az volt a feladatuk, hogy építsenek ki biztonságos számítógépes hálózatot, és védjék meg azt a kibertámadásokkal szemben.
A kadétok egy részének ez nem csak elméleti helyzet, hiszen hamarosan Afganisztánba vezénylik őket, ahol éppen ezzel kell majd foglalkozniuk. A haderő alakulatainak, amikor külföldi harci övezetbe vagy egy belföldi rendkívüli helyzet megoldására telepítik őket, az az egyik első feladatuk, hogy biztonságos internetes hozzáférést építsenek ki. Az alakulatok számítógépeseinek távol kell tartaniuk a hadsereg kommunikációs rendszerétől az internet szokásos zűrzavarát, és vissza kell verniük a rendszert esetleg megbénító támadásokat, például az e-mail szerverek összeomlását okozó nagy tömegű levélszemetet.
A múlt havi West Point-i játékokon az egyik kadétnak egy részben törölt merevlemezről kellett visszanyernie fontos információkat. Más diákok a rendszer szivárgását igyekeztek megakadályozni. Az egyik diák azért került be a csapatba, mert tanulmányi projektje a Linux operációs rendszerre támaszkodik. A kadétok csapata elsősorban ezt a nyílt forráskódú, az interneten szabadon hozzáférhető rendszert használta, nem pedig az olyan óriáscégek, mint a Microsoft vagy Sun Microsystems levédett programjait. Az egyik kadét elárulta, hogy az amerikai hadsereg sok területen a Linuxot alkalmazza, mivel olcsó, tetszőlegesen alakítható és a kevesebb támadási felület miatt sokkal könnyebb megvédeni.
Az idei játékok győztese a West Point-i intézmény lett, amelynek ez már ötödik alkalommal sikerült az eddigi kilenc versenyen. Az akadémia megtarthatja a győzelmi kupát, amelyet egy második világháborús német Enigma rejtjelező mellett állítanak ki. A készülék feltörése annak idején hozzájárult a szövetségesek győzelméhez, és a technológiának a hadviselésben játszott kulcsszerepét jelképezi az amerikai katonai akadémián.
A West Point-i kiberjátékok csak egy példa arra, hogy a hadsereg vezetése egyre nagyobb hangsúlyt fektet az internetes biztonságra, egyre komolyabban veszi a számítógépes támadások veszélyét. Szakemberek rámutatnak, hogy a virtuális térben indított támadások legalább olyan súlyosak lehetnek, mint a pokolgépes merényletek vagy egy ellenséges katonai egység akciója. Az amerikai hadseregnek ma már szinte nincs olyan alakulata vagy központja, amelyet ne utasítottak volna az internetes támadásokra való felkészülésre. Ha ugyanis hackerek be tudnak hatolni a katonai kommunikációba, az a küldetés kudarcát jelentheti.
Az ellenséges internetes támadásokra történő felkészülés egyik központja Las Vegas mellett, a sivatagban van: a Pentagonnak dolgozó elszánt hackerek hétköznapinak tűnő lakókocsikból tesztelik éjjel-nappal a hadsereg számítógépes rendszereit, igyekeznek felderíteni a gyenge pontokat. A hackerek, akik közül sokan még tizenévesen vetették bele magukat a számítógépezésbe, mindent eszközt megkapnak, amelyet az ellenség felhasználhat. A legkifinomultabb, legkorszerűbb támadó eszközöket alkalmazzák, amelyek egy részét maga az NSA fejlesztette ki. A Las Vegas melletti Nellis légi bázison dolgozó hackercsapat hivatalos neve: 57. Informatikai Agresszor Osztag.
A Pentagon tavaly hozta létre az úgynevezett hálózati hadviselés zászlóaljat, ahová minden számítógépes szakértőt várnak. Robert Gates miniszter néhány hete közölte, hogy a védelmi tárca 2011-ig a jelenlegi évi 80-ról 250-re növeli a saját kiképzésű kiberszakértők számát.
A washingtoni kongresszus egy közelmúltbeli meghallgatásán egy kormányzati szakértő felfedte, hogy Kína kifejlesztett egy, a korábbiaknál sokkal biztonságosabb operációs rendszert, a Kylint, amelyet a kínai kormány és hadsereg több tízmillió gépére telepítenek. A világ az internetes fegyverkezés kezdeti szakaszába lépett, és az Egyesült Államoknak nem maradhat le - mondta a szakember. Rámutatott, hogy a Kylin ellenállóbb az Egyesült Államok internetes támadó fegyvereivel szemben, amelyeket elsősorban a Linux, UNIX és Windows alapú rendszerek ellen fejlesztettek ki. Peking azt állítja, hogy az amerikai támadó eszközökkel szembeni védekezésül fejleszti saját képességeit.
Amerikai szakértők szerint a globális internetes fegyverkezés harmadik élharcosa Oroszország; az Egyesült Államok rendszereibe legtöbbször Kína és Oroszország felől próbálnak behatolni. kho \ krp MTI 2009. május 27., szerda 8:55 Információ Előző Következő
A Pentagon legutóbb a West Point katonai akadémián, áprilisban rendezett internetes háborús szimulációt. A szárazföldi haderő akadémiájának hallgatói több csapattal, egyebek között más katonai akadémiákról és egyetemekről érkezett diákokkal mérték össze tudásukat: a négynapos játékokon el kellett hárítaniuk a marylandi Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) "hackereinek" behatolási kísérleteit. A verseny számítógép és informatika szakos végzős hallgatók egyik utolsó vizsgája volt. A diákok ügyességét azon mérték le, hogyan tudják visszaverni a támadásokat. Az volt a feladatuk, hogy építsenek ki biztonságos számítógépes hálózatot, és védjék meg azt a kibertámadásokkal szemben.
A kadétok egy részének ez nem csak elméleti helyzet, hiszen hamarosan Afganisztánba vezénylik őket, ahol éppen ezzel kell majd foglalkozniuk. A haderő alakulatainak, amikor külföldi harci övezetbe vagy egy belföldi rendkívüli helyzet megoldására telepítik őket, az az egyik első feladatuk, hogy biztonságos internetes hozzáférést építsenek ki. Az alakulatok számítógépeseinek távol kell tartaniuk a hadsereg kommunikációs rendszerétől az internet szokásos zűrzavarát, és vissza kell verniük a rendszert esetleg megbénító támadásokat, például az e-mail szerverek összeomlását okozó nagy tömegű levélszemetet.
A múlt havi West Point-i játékokon az egyik kadétnak egy részben törölt merevlemezről kellett visszanyernie fontos információkat. Más diákok a rendszer szivárgását igyekeztek megakadályozni. Az egyik diák azért került be a csapatba, mert tanulmányi projektje a Linux operációs rendszerre támaszkodik. A kadétok csapata elsősorban ezt a nyílt forráskódú, az interneten szabadon hozzáférhető rendszert használta, nem pedig az olyan óriáscégek, mint a Microsoft vagy Sun Microsystems levédett programjait. Az egyik kadét elárulta, hogy az amerikai hadsereg sok területen a Linuxot alkalmazza, mivel olcsó, tetszőlegesen alakítható és a kevesebb támadási felület miatt sokkal könnyebb megvédeni.
Az idei játékok győztese a West Point-i intézmény lett, amelynek ez már ötödik alkalommal sikerült az eddigi kilenc versenyen. Az akadémia megtarthatja a győzelmi kupát, amelyet egy második világháborús német Enigma rejtjelező mellett állítanak ki. A készülék feltörése annak idején hozzájárult a szövetségesek győzelméhez, és a technológiának a hadviselésben játszott kulcsszerepét jelképezi az amerikai katonai akadémián.
A West Point-i kiberjátékok csak egy példa arra, hogy a hadsereg vezetése egyre nagyobb hangsúlyt fektet az internetes biztonságra, egyre komolyabban veszi a számítógépes támadások veszélyét. Szakemberek rámutatnak, hogy a virtuális térben indított támadások legalább olyan súlyosak lehetnek, mint a pokolgépes merényletek vagy egy ellenséges katonai egység akciója. Az amerikai hadseregnek ma már szinte nincs olyan alakulata vagy központja, amelyet ne utasítottak volna az internetes támadásokra való felkészülésre. Ha ugyanis hackerek be tudnak hatolni a katonai kommunikációba, az a küldetés kudarcát jelentheti.
Az ellenséges internetes támadásokra történő felkészülés egyik központja Las Vegas mellett, a sivatagban van: a Pentagonnak dolgozó elszánt hackerek hétköznapinak tűnő lakókocsikból tesztelik éjjel-nappal a hadsereg számítógépes rendszereit, igyekeznek felderíteni a gyenge pontokat. A hackerek, akik közül sokan még tizenévesen vetették bele magukat a számítógépezésbe, mindent eszközt megkapnak, amelyet az ellenség felhasználhat. A legkifinomultabb, legkorszerűbb támadó eszközöket alkalmazzák, amelyek egy részét maga az NSA fejlesztette ki. A Las Vegas melletti Nellis légi bázison dolgozó hackercsapat hivatalos neve: 57. Informatikai Agresszor Osztag.
A Pentagon tavaly hozta létre az úgynevezett hálózati hadviselés zászlóaljat, ahová minden számítógépes szakértőt várnak. Robert Gates miniszter néhány hete közölte, hogy a védelmi tárca 2011-ig a jelenlegi évi 80-ról 250-re növeli a saját kiképzésű kiberszakértők számát.
A washingtoni kongresszus egy közelmúltbeli meghallgatásán egy kormányzati szakértő felfedte, hogy Kína kifejlesztett egy, a korábbiaknál sokkal biztonságosabb operációs rendszert, a Kylint, amelyet a kínai kormány és hadsereg több tízmillió gépére telepítenek. A világ az internetes fegyverkezés kezdeti szakaszába lépett, és az Egyesült Államoknak nem maradhat le - mondta a szakember. Rámutatott, hogy a Kylin ellenállóbb az Egyesült Államok internetes támadó fegyvereivel szemben, amelyeket elsősorban a Linux, UNIX és Windows alapú rendszerek ellen fejlesztettek ki. Peking azt állítja, hogy az amerikai támadó eszközökkel szembeni védekezésül fejleszti saját képességeit.
Amerikai szakértők szerint a globális internetes fegyverkezés harmadik élharcosa Oroszország; az Egyesült Államok rendszereibe legtöbbször Kína és Oroszország felől próbálnak behatolni. kho \ krp MTI 2009. május 27., szerda 8:55 Információ Előző Következő