Berta Sándor
Stratégiát vált a Xing
Új vezetője van a Xingnek. Stefan Groß-Selbeck máris jelezte, hogy első intézkedéseként felgyorsítja az új funkciók fejlesztését. Az üzletember és a közösségi portál nagy terveket szőnek a közeljövőre nézve. A fejlesztésekbe külső szakembereket is bevonnának, ugyanakkor egyelőre lemondanának a további felvásárlások útján való terjeszkedésről.
A Xing az Open Social nevű kezdeményezés alapító tagjai közé tartozik. Az Open Social lényege, hogy lehetővé teszi a külső fejlesztőknek a programok bővítését. Az elképzelések szerint a munka gőzerővel folyna és így már május végén hivatalosan bemutatnák az első új funkciókat. A Xing News nevű hírmodul bétatesztje már hétfőn megkezdődött. "A közösségi média alapötlete, hogy azok a tartalmak, amelyek az ismerőseim számára érdekesek, talán nekem is fontosak. Ezáltal a kapcsolati hálómat az információk szűrésére használhatom fel. De a szociális médiák működnek tartalomszolgáltató-partnerek nélkül is" - közölte a szakember.
Az új funkciók között lesz egy segítő modul, amelynél a felhasználók egymásnak segíthetnek és adhatnak tanácsokat. Ez azonban még csak a kezdet. "Már az elmúlt hetekben is több új funkciót aktiváltunk, mint a mostani időszakot megelőző negyedévekben és minimum ezt a fejlesztési tempót tartani akarjuk. Az Open Social segítségével azonban még fokozhatjuk is a sebességet és minél több alkalmazás előtt meg akarjuk nyitni a portált. Felmerült például a Xing és a Twitter összekötése, így a látogatók átkutathatnák címszavak után a Twitterre érkező információáradatot" - tette hozzá Stefan Groß-Selbeck.
A fejlesztéseknek azonban ára van, ami a felvásárlások útján való terjeszkedésről lemondás lesz. A Xing új vezetője szerint ugyan például Spanyolországban nő a regisztrált tagjaik száma és a török piacon való megjelenésük is sikeresnek bizonyult, de van még javítanivaló. A szakember példaként említette, hogy a két megvásárolt spanyol közösségi portál tagjai közül sokan később kiléptek. Nyilvánvalóan elsődleges feladat az ő visszacsábításuk. A Xing a jövőben Németország, Ausztria és Svájc mellett Törökországra, Spanyolországra és Olaszországra összpontosít.
Groß-Selbeck végül kitért a gazdasági válságra is, amelyből a vállalat eddig meglepően jól került ki. A célkitűzések között szerepel a forgalom megduplázása és a reklámok háttérbe szorítása. Tavaly a hirdetések aránya 8 százalékot tett ki és az új vezető úgy vélte, ez a szám idén sem fog nőni. A cég számára az online reklámok fontosak, de soha nem képezték és nem is képzi majd az üzleti modellje alapjait.
A Xing az Open Social nevű kezdeményezés alapító tagjai közé tartozik. Az Open Social lényege, hogy lehetővé teszi a külső fejlesztőknek a programok bővítését. Az elképzelések szerint a munka gőzerővel folyna és így már május végén hivatalosan bemutatnák az első új funkciókat. A Xing News nevű hírmodul bétatesztje már hétfőn megkezdődött. "A közösségi média alapötlete, hogy azok a tartalmak, amelyek az ismerőseim számára érdekesek, talán nekem is fontosak. Ezáltal a kapcsolati hálómat az információk szűrésére használhatom fel. De a szociális médiák működnek tartalomszolgáltató-partnerek nélkül is" - közölte a szakember.
Az új funkciók között lesz egy segítő modul, amelynél a felhasználók egymásnak segíthetnek és adhatnak tanácsokat. Ez azonban még csak a kezdet. "Már az elmúlt hetekben is több új funkciót aktiváltunk, mint a mostani időszakot megelőző negyedévekben és minimum ezt a fejlesztési tempót tartani akarjuk. Az Open Social segítségével azonban még fokozhatjuk is a sebességet és minél több alkalmazás előtt meg akarjuk nyitni a portált. Felmerült például a Xing és a Twitter összekötése, így a látogatók átkutathatnák címszavak után a Twitterre érkező információáradatot" - tette hozzá Stefan Groß-Selbeck.
A fejlesztéseknek azonban ára van, ami a felvásárlások útján való terjeszkedésről lemondás lesz. A Xing új vezetője szerint ugyan például Spanyolországban nő a regisztrált tagjaik száma és a török piacon való megjelenésük is sikeresnek bizonyult, de van még javítanivaló. A szakember példaként említette, hogy a két megvásárolt spanyol közösségi portál tagjai közül sokan később kiléptek. Nyilvánvalóan elsődleges feladat az ő visszacsábításuk. A Xing a jövőben Németország, Ausztria és Svájc mellett Törökországra, Spanyolországra és Olaszországra összpontosít.
Groß-Selbeck végül kitért a gazdasági válságra is, amelyből a vállalat eddig meglepően jól került ki. A célkitűzések között szerepel a forgalom megduplázása és a reklámok háttérbe szorítása. Tavaly a hirdetések aránya 8 százalékot tett ki és az új vezető úgy vélte, ez a szám idén sem fog nőni. A cég számára az online reklámok fontosak, de soha nem képezték és nem is képzi majd az üzleti modellje alapjait.